Atentie, angajatori! Acum va puteti recupera de la ITM datele pierdute din ReviSal!

Resurse UmaneITMrecuperare date pierduteangajatoribaza de dateReviSal
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


O veste buna vine pentru angajatorii care pierd bazele de date din Registrul electronic de evidenta a salariatilor (ReviSal). Astfel,asa cum se arata intr-un comunicat emis de Ciprian Dragomir, seful ITM, recuperarea datelor cu ajutorul institutiei este valabila deja de la 7 iunie a.c.

Chiar daca in prezent este disponibila si aceasta noua posibilitate de recuperare a bazelor de date pierdute, responsabilitatea privind pastrarea acestor informatii ramane in continuare in sarcina angajatorului.

Asa cum se arata si in comunicat, conform art. 8 alin. (5) din HG 500/2011, angajatorul este raspunzator pentru pastrarea in conditii de securitate a datelor, precum si pentru pastrarea lor pe i perioada indelungata.

De asemenea, asa cum se precizeaza si in manualul de utilizare ReviSal, angajatorul trebuie sa isi salveze periodic datele inclusiv pe un suport extern, prin functia Salvare baza de date din meniul Instrumente, atunci cand are inregistrari in aplicatie mai multi angajatori sau tabul Export angajator din acelasi meniu, cand are de salvat un singur angajator.

Procedura pentru angajatorii de dimensiuni mijlocii si peste nivelul mijlociu

In cazul in care, din diferite motive, angajatorii de dimensiuni mijlocii si peste, isi pierd baza de date si nu o au salvata pe o alta unitate externa, atunci procedeul este urmatorul:

Angajatorul va prezenta inspectoratului:

- o cerere de recuperare, insotita de o copie a certificatului de inmatriculare;
- o imputernicire semnata si stampilata de angajator, in cazul in care persoana care solicita recuperarea este alta decat reprezentantul legal al angajatorului si o copie dupa actul de identitate al persoanei imputernicite.

Inspectoratul teritorial de munca va transmite solicitarea catre Inspectia Muncii, urmand ca dupa primirea bazei de date recuperata, sa o puna la dispozitia angajatorului, care, la primire va prezenta o imputernicir semnata si stampilata de angajator, in cazul in care persoana care primeste baza de date recuperata este alta decat reprezentantul legal al angajatorului si o copie dupa actul de identitate al persoanei imputernicite.

Procedura pentru angajatorii de dimensiuni mai mici

Pentru angajatorii de dimensiuni mai mici, inspectoratul va pune la dispozitie un Raport angajtor pentru a avea informatiile corecte, urmand sa isi recreeze registrul prin reintroducerea datelor respectand in mod riguros identificatorii specifici fiecarei entitati - CUI, categorie, forma juridica, forma de organizare, nivel de infiintare pentru angajator, CNP pentru salariat, numar si data incheiere contract pentru contract.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Resurse UmaneITMrecuperare date pierduteangajatoribaza de dateReviSal

Data aparitiei: 10 Iunie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Atentie, angajatori! Acum va puteti recupera de la ITM datele pierdute din ReviSal! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]