PSI: Autorizarea persoanelor fizice si juridice

SSM si PSIautorizare persoane fiziceIGSU
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Autorizarea persoanelor fizice sau juridice care desfasoara activitati de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu

Pentru a putea desfasura activitati de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu, persoanele fizice si persoanele juridice trebuie sa fie autorizate de catre Directia Pompieri – Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta (IGSU).

Prin exceptie de la aceasta obligatie, identificarea si evaluarea riscurilor de incendiu se pot face si de catre:
  •  persoane fizice si persoane juridice din statele membre ale Uniunii Europene, daca pot face dovada ca detin autorizatii in domeniu, recunoscute la nivelul Uniunii Europene;
  • proiectanti, pentru constructiile, instalatiile tehnologice si alte amenajari proiectate de acestia;
  • experti tehnici atestati pentru cerinta esentiala "securitate la incendiu", potrivit legii, pentru proiectele sau constructiile si instalatiile pe care le expertizeaza.

Autorizarea persoanelor fizice

Pentru a se putea autoriza, persoanele fizice trebuie sa indeplineasca una din urmatoarele conditii:

a) sa fi absolvit cursuri postuniversitare/postacademice in institutii de invatamânt superior acreditate sau sa posede titlul de doctor/profesor/conferentiar, in domeniile: securitate la incendiu a constructiilor si instalatiilor aferente, managementul/analiza riscurilor de incendiu;
b) sa fi absolvit un curs de formare si sa detina certificat de competenta ca „evaluator de risc de incendiu”, obtinut in urma evaluarii intr-un centru de evaluare autorizat, potrivit legii.
Autorizarea persoanelor fizice se realizeaza pe baza de interviu, care va avea drept scop evaluarea nivelului de pregatire profesionala si a experientei acestora in domeniul apararii impotriva incendiilor, precum si corecta apreciere a situatiilor de caz la care solicitantii trebuie sa raspunda.

In vederea sustinerii interviului, persoana fizica ce solicita autorizarea va trebui sa depuna in prealabil la IGSU un dosar continând urmatoarele documente:

1) cerere-tip de autorizare/reautorizare a persoanelor fizice pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu;

2) documente, in copie legalizata, care sa ateste ca solicitantul este absolvent al unei institutii de invatamânt postuniversitar acreditate, in domeniile securitatea la incendiu a constructiilor si instalatiilor aferente sau managementul/analiza riscurilor de incendiu, care include minimum un modul despre metode de evaluare a riscului de incendiu;

3)  memoriu privind activitatile reprezentative desfasurate;

4) o lucrare relevanta de identificare si evaluare a riscului de incendiu executata intr-o constructie existenta, elaborata de solicitant.

Cererea de autorizare se inregistreaza la Directia Pompieri – Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul IGSU.

Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul IGSU va comunica solicitantilor persoana fizica data sustinerii interviului, in vederea autorizarii, in cel mult 30 de zile de la depunerea dosarului complet.

Interviul se sustine de catre solicitantii persoana fizica in fata Comisiei de autorizare formata din specialisti din cadrul Directiei Pompieri din cadrul IGSU. Interviul este conceput in trei etape:

1. Prezentarea memoriului de activitate si intrebari ale comisiei privind specificul activitatii desfasurate;

2. Intrebari din bibliografie;

3. Prezentarea si sustinerea de catre solicitant fie a unei lucrari relevante de identificare si evaluare a riscului de incendiu pe care a executat-o, fie a uneia dintre metodele precizate in bibliografia selectiva.
In urma sustinerii interviului, solicitantii persoana fizica sunt declarati admisi sau respinsi.

Solicitantii persoana fizica declarati respinsi pot depune o noua cerere de autorizare dupa minimum 6 luni de la sustinerea interviului. Contestatiile cu privire la decizia comisiei se adreseaza inspectorului general al IGSU in termen de 48 de ore de la data desfasurarii interviului.

Solicitantilor persoana fizica declarati admisi li se elibereaza autorizatia pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu, in termen de maxim 10 zile de la data sustinerii interviului. Numarul si data de eliberare a autorizatiei se consemneaza de catre secretarul Comisiei de autorizare in Registrul de evidenta a autorizatiilor pentru persoane fizice.

Autorizarea persoanelor juridice

Pentru a se putea autoriza, persoanele juridice trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele doua conditii:
a) sa fie legal constituite;
b) sa aiba prevazut in statut sau, dupa caz, in actul de infiintare, activitati in domeniul apararii impotriva incendiilor sau in managementul riscurilor.

Autorizarea persoanelor juridice se realizeaza pe baza evaluarii unui dosar tehnic care va cuprinde urmatoarele documente:

1) cerere-tip de autorizare/reautorizare a persoanelor juridice pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu;

2) documente in copie care sa ateste calitatea de persoana juridica a solicitantului, respectiv:
­ denumirea, sediul social/sedii secundare;
­ certificatul de inregistrare la oficiul registrului comertului, in copie legalizata;
­ sa aiba prevazut in statut sau, dupa caz, in actul de infiintare activitati in domeniul securitatii la incendiu sau in managementul riscurilor;

3) memoriu privind activitatile reprezentative desfasurate;

4) documente din care sa rezulte autorizarea in domeniu a personalului/specialistilor angajati ai societatii.

Cererea si dosarul de autorizare a persoanei juridice se depun la IGSU. Cererea de autorizare se inregistreaza la Directia Pompieri – Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul IGSU.

Dosarul de autorizare a persoanei juridice va fi evaluat de Comisia de autorizare formata din specialisti din cadrul Directiei Pompieri din cadrul IGSU, in termen de cel mult 30 de zile de la depunerea dosarului complet.

Criteriile pe baza carora se realizeaza evaluarea dosarelor de autorizare a persoanelor juridice au in vedere urmatoarele elemente:
  •  indeplinirea conditiilor de eligibilitate;
  • experienta in domeniul securitatii la incendiu;
  • adresele a cel putin 3 beneficiari privind calitatea lucrarilor efectuate de societatea solicitanta in domeniul securitatii la incendiu, respectiv a celor efectuate de evaluatorul/evaluatorii care lucreaza pentru societate, dupa caz;
  • experienta si rezultatele activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu desfasurate anterior obtinerii autorizarii, dupa caz;
  • sa se faca dovada ca s-a incheiat contract de munca cu cel putin o persoana fizica autorizata sa desfasoare activitati de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu.

In urma evaluarii dosarelor de autorizare, solicitantii persoana juridica sunt declarati admisi sau respinsi.

Solicitantii persoana juridica declarati respinsi pot depune contestatie in termen de 15 zile de la comunicarea deciziei Comisiei de autorizare. Contestatiile se adreseaza inspectorului general al IGSU si se solutioneaza in termen de 15 zile de la primirea acestora.

Solicitantilor persoana juridica declarati admisi li se elibereaza autorizatia pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu. Numarul si data de eliberare a autorizatiei se consemneaza de catre secretarul Comisiei de autorizare in Registrul de evidenta a autorizatiilor pentru persoane juridice.

NOUTATI din Legislatia muncii

Codul muncii te avantajeaza! Afla aici cum!


Iti cunosti drepturile oferite de legislatia muncii?

Lucrarea Ghidul angajatului. Codul muncii in interesul tau le prezinta pe toate intr-un mod extrem de limpede. Este scrisa clar si la obiect, o vei parcurge foarte usor. Si vei realiza cu aceasta ocazie ca drepturile tale nu sunt deloc putine si ca tu detii de fapt pozitia de forta in relatia cu angajatorul.

Nu este o exagerare: chiar beneficiezi de o multime de drepturi!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSM si PSIautorizare persoane fiziceIGSU

Data aparitiei: 15 Aprilie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

PSI: Autorizarea persoanelor fizice si juridice Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]