Instruire SSM: produse periculoase si furnizarea listei ITM

lista ITMsubstante periculoaseinstruire SSM
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Intrebare: O societate care se ocupa cu comercializarea de produse materiale auxiliare de turnatorie (notate ca produse periculoase si toxice) are sediul in Bucuresti si pentru depozitaremanipulare a subcontractat o terta firma din Pitesti. Angajatii firmei nu intra in contact cu materialele periculoase decat in momentul inventarului, cand se deplaseaza la Pitesti.

Intrebarea este: lista cu produse periculoase trebuie depusa la ITM Pitesti sau la ITM Bucuresti? Sau la ambele insitutii, ambele fiind pe raza unde isi desfasoara practic activitatea.

De asemenea, compania trebuie sa asigure instructajul ssm celor de la depozit? Sau angajatorul lor trebuie sa faca asta?

Raspuns: Potrivit art. 22 alin. (2) din Legea 360/2003 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase, cu modificarile si completarile ulterioare, producatorii, distribuitorii, utilizatorii, importatorii si exportatorii sunt obligati sa furnizeze inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea, inainte de inceperea activitatii acesteia, lista cu substantele si preparatele chimice periculoase pe care le vor detine, cu precizarea categoriei din care fac parte, care pot pune in pericol sanatatea angajatilor in mediul de munca.

Legea nu prevede ca furnizarea listei cu substantele si preparatele chimice periculoase sa se faca la inspectoratul teritorial de munca de la sediul firmei, ci la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea. Fata de aceasta formulare generica apreciez ca lista sa fie furnizata ambelor inspectorate atata timp cat acestea sunt pe raza unde isi desfasoara firma activitatea.

In ceea ce priveste instruirea lucratorilor in domeniul SSM, de principiu in conformitate cu dispozitiile Legii 319/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare, fiecare angajator are obligatia de a asigura ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul SSM, adaptata evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri, periodica si ori de cate ori este necesar.

Insa, din dispozitiile art. 83, art. 90 alin. (2) si art. 95 din Normele metodologice de aplicare a Legii 319/2006 , aprobate prin HG 1425/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, rezulta ca instruirea in domeniul SSM (introductiv-generala, la locul de munca, periodica) se face:

a) la angajarea lucratorilor definiti conform art. 5 lit. a) din lege;
b) lucratorilor detasati de la o intreprindere si/sau unitate la alta;
c) lucratorilor delegati de la o intreprindere si/sau unitate la alta;
d) lucratorului pus la dispozitie de catre un agent de munca temporar.

Instruirea la locul de munca se face lucratorilor inclusiv la schimbarea locului de munca in cadrul intreprinderii si/sau al unitatii, asa cum prevede art. 90 alin. (2) din acelasi norme.

Art. 5 lit. a) din lege defineste lucratorul drept persoana angajata de catre un angajator, potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice.

Totodata, art. 5 lit. c) din acelasi act normativ, intelege prin alti participant la procesul de munca, - persoane aflate in intreprindere si/sau unitate, cu permisiunea angajatorului, in perioada de verificare prealabila a aptitudinilor profesionale in vederea angajarii, persoane care presteaza activitati in folosul comunitatii sau activitati in regim de voluntariat, precum si someri pe durata participarii la o forma de pregatire profesionala si persoane care nu au contract individual de munca incheiat in forma scrisa si pentru care se poate face dovada prevederilor contractuale si a prestatiilor efectuate prin orice alt mijloc de proba.

Instruirea introductiv-generala se face, conform art. 85 din Normele metodologice de aplicare a Legii 319/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare:

a) angajatorul care si-a asumat atributiile din domeniul securitatii si sanatatii in munca; sau
b) lucratorul desemnat; sau
c) un lucrator al serviciului intern de prevenire si protectie; sau
d) serviciul extern de prevenire si protectie.

Art. 91 alin. (1) din Norme prevede ca instruirea la locul de munca se face de catre conducatorul direct al locului de munca, in grupe de maximum 20 de persoane.

Totodata, potrivit art. 96 alin. (1) din aceleasi norme, instruirea periodica se efectueaza de catre conducatorul locului de munca.

In concluzie, chiar daca de regula angajatorul trebuie sa se asigure ca fiecare salariat al sau sa primeasca instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, este tinut si de instruirea celorlalte categorii de lucratori astfel cum am mentionat anterior.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lista ITMsubstante periculoaseinstruire SSM

Data aparitiei: 17 Ianuarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Instruire SSM: produse periculoase si furnizarea listei ITM Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]