Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Care sunt responsabilitatile angajatorului in domeniul SSM

angajatorSSM

Informarea lucratorilor componenta esentiala a activitatii de prevenire

In cadrul responsabilitatilor sale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia de a asigura informarea lucratorilor sai.

Cum se realizeaza informarea lucratorilor

Angajatorul are obligatia de a informa lucratorul, anterior angajarii in munca, asupra riscurilor la care va fi expus la locul de munca, precum si asupra masurilor de prevenire si de protectie necesare.

Pasul urmator in informarea lucratorilor consta in stabilirea, prin fisa postului, a atributiilor si raspunderilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate.

Apoi, tinand seama de marimea organizatiei, angajatorul trebuie sa ia masuri corespunzatoare, astfel incat lucratorii si/sau reprezentantii acestora sa primeasca toate informatiile necesare privind:

- riscurile pentru securitate si sanatate in munca, precum si masurile si activitatile de prevenire si protectie atat la nivelul organizatiei, in general, cat si la nivelul fiecarui post de lucru si/sau fiecarei functii;

- masurile luate pentru acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor, adaptate naturii activitatilor si marimii organizatiei, tinand seama de alte persoane prezente;

 Codul Muncii 2017
Codul Muncii 2017

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

202 Modele de fise de post
202 Modele de fise de post

Vezi detalii aici





- lucratorii desemnati sa aplice masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor.

In plus, angajatorul trebuie sa asigure lucratorilor desemnati sau reprezentantilor lucratorilor, cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii lucratorilor, accesul la:

- evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice;

- masurile de protectie care trebuie luate ca urmare a evaluarii riscurilor si, dupa caz, echipamentele de protectie ce trebuie utilizate;

- evidenta accidentelor de munca ce au ca urmare o incapacitate de munca mai mare de 3 zile de lucru, a accidentelor usoare, a bolilor profesionale, a incidentelor periculoase, precum si a accidentelor de munca;

- rapoartele privind accidentele de munca suferite de lucratorii sai, elaborate pentru autoritatile competente in conformitate cu reglementarile legale;

- informatiile privind masurile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, precum si informatiile provenind de la institutiile de control si autoritatile competente in domeniu

In final, angajatorul trebuie sa se asigure ca lucratorii cunosc si aplica masurile prevazute in planul de prevenire si de protectie stabilit, precum si prevederile legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

INFO

Pentru completarea si aplicarea prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, angajatorul va asigura elaborarea de instructiuni proprii, tinand cont de particularitatile activitatilor si ale locurilor de munca aflate din organizatia sa.

Pentru realizarea informarii lucratorilor, sunt necesare materiale specifice, cum ar fi: afise, pliante, filme cu privire la securitatea si sanatatea in munca.

Informati-va lucratorii!

Informarea lucratorilor trebuie realizata etapizat, inca din faza de candidatura. In acest sens, in calitate de angajator, aveti obligatia de a asigura informarea fiecarei persoane, anterior angajarii in munca, atat asupra riscurilor la care este expusa, cat si asupra masurilor de prevenire si protectie adoptate.

Recomandare

Realizati informarea initiala a salariatului in scris. Acest lucru nu este prevazut nici de Codul muncii, nici de Legea securitatii si sanatatii in munca. Dar informarea initiala este considerata o obligatie a dvs. de catre ambele legi. Pentru a nu exista nici un dubiu asupra indeplinirii acestei obligatii, realizati-o in scris!
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 14 Ianuarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Care sunt responsabilitatile angajatorului in domeniul SSM Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Deducere Persoane In IntretinereIntrebare: Buna seara. Ce se intampla daca un angajat nu anunta angajatorul ca una din persoanele aflate in intretinere a depasit plafonul maxim de venituri, ex. angajare,etc.? Sistemul va scoate automat persoana din intretinere? Daca situatia a durat mai multe luni, trebuie restituite sumele? Multumesc.
 

Raspuns: Buna ziua,<br />Nu va anunta sistemul nimic. La un moment dat probabil se va descoperi.<br ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

CODUL MUNCII - 19 modificari majore in luna august 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august
 
Toate modificarile aparute in Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"