Comisia Europeana: masuri online privind asigurarile sociale si gasirea unui loc de munca

comisia europeanasecuritate socialaservicii publice onlinelocuri de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Gratie noilor norme propuse pe 3 decembrie de Comisia Europeana, peste 100 de milioane de cetateni ai UE ar putea sa acceseze mai usor serviciile publice online pentru a cauta un loc de munca, a inmatricula un autovehicul, a prezenta o declaratie fiscala si a face o cerere pentru un pasaport sau permis de conducere, cu ocazia Zilei internationale a persoanelor cu dizabilitati. Propunerea de directiva a Comisiei referitoare la accesibilitatea site-urilor web ale organismelor din sectorul public ar introduce, de la sfarsitul anului 2015, caracteristici de accesibilitate standardizate la nivelul UE pentru 12 tipuri de site-uri web. Accesibilitatea obligatorie s-ar aplica serviciilor publice esentiale, cum ar fi serviciile de securitate sociala si cele legate de sanatate, cautarea unui loc de munca, inscrierea la universitate si eliberarea de documente si certificate cu caracter personal (a se vedea lista completa in anexa). Noile norme propuse ar clarifica, de asemenea, definitia accesibilitatii internetului (specificatii tehnice, metodologia pentru evaluare, raportare, teste de la baza la varf), iar guvernele vor fi incurajate sa aplice aceste norme tuturor serviciilor, nu doar listei obligatorii.

Principalii beneficiari ai propunerii ar fi cei 80 de milioane de cetateni cu dizabilitati din Europa si cei 87 de milioane de europeni in varsta de peste 65 de ani. De exemplu, persoanele cu deficiente de vedere vor auzi descrieri de imagini atunci cand vor folosi un cititor de ecrane, persoanele cu deficiente de auz vor vedea o titrare scrisa a fisierelor audio si toate partile unui site web ar putea fi explorate prin intermediul atat al tastaturii, cat si al mouse-ului.

In urma punerii in aplicare, propunerea de astazi ar trebui sa permita exploatarea unei piete europene a accesibilitatii internetului cu o valoare estimata de 2 miliarde EUR dar care realizeaza, in momentul actual, doar 10% din potentialul sau  Inovatiile stimulate de propunere vor imbunatati, de asemenea, experienta online a tuturor utilizatorilor de internet printr-o mai mare functionalitate si costuri mai mici pentru furnizarea acestei functionalitati.
    
Neelie Kroes, vicepresedinta a Comisiei Europene, a declarat: "in zilele noastre, toti depindem intr-un fel sau altul, de accesul la internet in  viata noastra de zi cu zi,  si toti avem dreptul la acces egal la servicii publice online. Prezenta propunere va face acest drept o realitate si nu doar o idee.Aceasta ar crea conditii de piata mai avantajoase, mai multe locuri de munca si va scadea costurile accesibilitatii site-urilor web pentru guverne."

Ioannis Vardakastanis, presedintele Forumului european al persoanelor cu dizabilitati se asociaza apelului Comisiei privind progresul in acest domeniu: "Forumul european al persoanelor cu dizabilitati saluta propunerea referitoare la o legislatie privind accesibilitatea site-urilor web publice, deoarece aceasta va contribui la asigurarea drepturilor cetatenesti si a accesului direct pentru 80 de milioane de cetateni cu dizabilitati la serviciile publice, si ca  fiind un prim pas catre eliminarea tuturor obstacolelor din calea accesului la produse si servicii de internet pe piata unica"
    
Un set unic de norme privind accesibilitatea inseamna ca dezvoltatorii ar fi in masura sa ofere produsele si serviciile lor in intreaga UE fara costuri de adaptare si complicatii suplimentare. Directiva propusa a fost transmisa Consiliului de ministri al UE si Parlamentului European spre adoptare.

Statele membre vor trebui sa puna in aplicare normele si reglementarile nationale pana la 30 iunie 2014. 21 de state membre au deja o legislatie sau masuri la nivel national privind accesibilitatea  internetului, dar progresele sunt lente.

Aceasta propunere permite Comisiei sa respecte angajamentele asumate in cadrul Actiunea 64 a Agendei digitale pentru Europa  si al articolului 9 din Conventia Natiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilitati (UNCRPD).
    
Context

Situatia actuala privind accesibilitatea site-urilor web din sectorul public este dezastruoasa. Doar o treime  din cele 761 000 de site-uri ale administratiilor publice si guvernelor din Europa sunt total accesibile, in ciuda utilizarii unor solutii tehnice, dintre care unele au fost dezvoltate cu fondurile pentru cercetare acordate de UE pe parcursul ultimilor 15 ani.

Accesibilitatea site-urilor web face trimitere la principiile si tehnicile care trebuie avute in vedere in momentul construirii de site-uri web cu scopul de a face continutul online accesibil tuturor utilizatorilor, in special persoanelor cu dizabilitati1. Exista orientari recunoscute la nivel international si neutre din punct de vedere tehnologic in acest domeniu: criteriile si cerintele de succes privind conformitatea de nivel AA din versiunea 2.0 a Orientarilor privind accesibilitatea continutului web (WCAG 2.0), emise de Consortiul World Wide Web (W3C). Un standard european care include accesibilitatea internetului pe baza acestor orientari este in curs de dezvoltare in cadrul "Mandatului 376 al Comisiei Europene" si ar fi putut fi disponibil incepand cu 2014.

Exemple de proiecte de cercetare finantate de UE includ proiectul WAI-Age, al carui obiectiv consta in examinarea nevoilor specifice ale utilizatorilor in curs de imbatranire si care a fost introdus in revizuirea WCAG 2.0.

Comisia va contacta guvernele, industria si organizatiile, inclusiv Forumul european al persoanelor cu dizabilitati pentru a exploata la maximum angajamentele luate si cheltuielile la nivel national pentru garantarea accesibilitatii site-urilor web publice si pentru a accelera adoptarea si punerea in aplicare a acestor norme de baza.


[1]  In conformitate cu Conventia Natiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilitati, persoanele cu dizabilitati includ persoanele cu incapacitati fizice, mentale, intelectuale sau senzoriale pe termen lung, care, in interactiune cu diferite bariere, pot impiedica participarea deplina si efectiva a acestora la viata sociala in conditii de egalitate cu ceilalti.


Sursa: Comisia Europeana



de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comisia europeanasecuritate socialaservicii publice onlinelocuri de munca

Data aparitiei: 04 Decembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Comisia Europeana: masuri online privind asigurarile sociale si gasirea unui loc de munca Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]