Munca la domiciu: norme in vigoare

munca la domiciliucontract de muncaLegea nr. 40/2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Munca la domiciliu este reglementata de articolele 108 - 110 din Codul muncii, Legea nr. 53/2003.
Potrivit art. 108 din Codul muncii, sunt considerati salariati cu munca la domiciliu acei salariati care indeplinesc, la domiciliul lor, atributiile specifice functiei pe care o detin.

In vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu ce le revin, salariatii cu munca la domiciliu isi stabilesc singuri programul de lucru. Aveti dreptul sa verificati activitatea salariatului cu munca la domiciliu, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca.

    Potrivit oricarui contract de munca, angajatorul are dreptul de a controla activitatea salariatilor sai. Particularitatea o reprezinta aici faptul ca dreptul de control presupune efectuarea periodica de vizite la domiciliu. Salariatul care nu permite accesul angajatorului (sau a celui delegat de catre acesta sa efectueze controlul potrivit programului prestabilit) savarseste o abatere disciplinara.


2.    Model - cadru

    Munca la domiciliu nu se presteaza in temeiul unui contract special, ci tot a unui contract individual de munca, doar cu anumite particularitati dictate de locul prestarii acesteia. Astfel, contractul individual de munca la domiciliu se incheie numai in forma scrisa si contine, in afara elementelor obligatorii pentru orice contract de munca, urmatoarele:

    a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza la domiciliu;

b) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa controleze activitatea salariatului sau si modalitatea concreta de realizare a controlului;

Exemplu

Angajatorul isi rezerva dreptul de a efectua controlul activitatii salariatului, prin vizite la domiciliul acestuia, in fiecare zi de luni intre orele 8,00 si 10,00.


c) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la domiciliul salariatului, dupa caz, al materiilor prime si materialelor pe care le utilizeaza in activitate, precum si al produselor finite pe care le realizeaza.

Salariatul cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului.

Prin contractele colective de munca si/sau prin contractele individuale de munca se pot stabili si alte conditii specifice privind munca la domiciliu.

    Fata de forma anterioara a Codului muncii, Legea nr. 40/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 225 din 31 martie 2011, a adaugat posibilitatea stabilirii de conditii specifice, nu numai prin contractele colective de munca, dar si prin contractele individuale de munca. Aceasta va permite fiecarui angajator stabilirea unor conditii de munca individualizate, in raport cu atributiile concrete ale postului respectiv.

    In vederea asigurarii sanatatii si securitatii in munca, se pot prevedea unele reguli speciale, aplicabile la domiciliul salariatului.



de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
munca la domiciliucontract de muncaLegea nr. 40/2011

Data aparitiei: 23 Noiembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Munca la domiciu: norme in vigoare Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]