Ministerul Muncii se descentralizeaza, autoritatile locale n-au bani sa preia noile structuri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Ministerul muncii a elaborat o strategie de descentralizare. Procesul va incepe de anul viitor si va cuprinde toate sectoarele din componenta acestui minister: somaj, asistenta sociala, protectia drepturilor copilului, protectia persoanelor cu handicap, combaterea violentei in familie, asigurarea in sistemul public de pensii. Daca in privinta somajului si a pensiilor descentralizarea presupune doar infiintarea unor birouri "anexate" consiliilor locale, in celelalte domenii autoritatile locale urmeaza sa preia aproape toate atributiile privind executia si administrarea. Problema este ca nu prea are cine si nici ce sa administreze. Strategia arata cat de important este ca in problema copiilor, de pilda, acestia sa ramana integrati in familii si familiile in comunitatile din care provin, dar nu pomeneste nimic despre costuri.

In toate capitolele bugetare, cu exceptia celor privind infiintarea Inspectiei Sociale, a Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale si a Observatorului Social, sunt lasate spatii libere. Ministerul de Finante, cel care ar fi avut un cuvant important in aceasta privinta, nici macar nu a desemnat vreun reprezentant la dezbaterea publica privind strategia. Asa ca, in lipsa gestionarilor bugetului de stat, dezbaterea s-a rezumat la un dialog intre reprezentantii Ministerului Muncii si Liviu Dragnea, presedintele Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene.

Cele doua parti au cazut de acord ca este necesara descentralizarea si, cum scrie si in strategie, asigurarea resurselor adecvate proportional competentelor transferate. Asta inseamna ca la nivelul oraselor si al comunelor sa se infiinteze cel putin un serviciu social, distinct de aparatul propriu, care sa aiba personal calificat, spatiu, echipamente si un sistem informatic compatibil cu cel de la nivel central. Deocamdata, insa, nu sunt spatii, doar 5% din personalul care se ocupa de anchetele sociale la nivel local are pregatire de specialitate, comunitatile locale nu au banii necesari, iar de la bugetul de stat sumele care vin sunt intotdeauna mai mici decat necesarul. Pentru combaterea violentei in familie, de pilda, strategia prevede sprijinirea victimelor prin consiliere, programe de recuperare a sanatatii si reinsertie profesionala, dar si asistarea agresorilor prin tratamente psihologice, de dezalcoolizare, dezintoxicare, dupa caz. Un centru pentru victimele violentei in familie costa circa 100.000 Ron, intretinerea lui - 50.000 Ron, anual, iar un "centru pentru agresor" - 80.000 Ron.

Nici macar in privinta personalului calificat nu sunt mari sperante in lipsa alocarii unor sume corespunzatoare de la bugetul de stat.

Ministerul Muncii nu poate aloca oameni, deoarece si asa are deficit, consiliile locale nu pot angaja decat din bani proprii, pentru ca Ministerul de Finante dicteaza toate organigramele si nu are de gand sa le extinda. Singura descentralizare care ar putea sa aiba succes si sa nu revolte alesii locali este cea din domeniul somajului si al pensiilor, dar aceasta nu prevede decat inregistrarea unor hartii.



Sursa: Gandul/ 12.12.2006


de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 12 Decembrie 2006
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ministerul Muncii se descentralizeaza, autoritatile locale n-au bani sa preia noile structuri Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]