Rezolvarea deficitului de personal pe termen lung

angajarerecrutare personalrecrutaredeficit de personal
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Angajarea pe durata nedeterminata

Cum bine stiti, recrutarea si selectia in vederea de noi angajari reprezinta metoda „clasica” de rezolvare a deficitului de personal.

In general, firmele functioneaza cu personal angajat cu contract de munca pe perioada nedeterminata. Cel mai mare castig pe care il obtineti in cazul acestui gen de relatii de munca este asigurarea unui grad superior de stabilitate a fortei de munca.

Avantajele angajarii pe durata nedeterminata

Iata doar cateva dintre principalele avantaje care decurg de aici:

- Procesul de adaptare si integrare a angajatilor este asigurat in proportie net superioara fasa de oricare alte conditii de angajare.
- Puteti elaborare o strategie realista a firmei, pe termen lung.
- Puteti realiza o buna planificare a resurselor umane.
- Puteti elabora programe de formare profesionala adecvate la cerintele angajatilor si ale firmei.
- Puteti elabora un sistem de motivare a angajatilor pe baza competentelor personale si in conformitate cu resursele reale existente.
- Gradul de insusire a culturii firmei de catre angajati este net superior.
- Puteti elabora planuri de dezvoltare a carierei pentru angajati.

Daca ar fi sa vorbim despre dezavantajele angajarii cu contract de munca pe durata nedeterminata, atunci ar trebui sa ne referim doar la situatiile in care nu sunteti sigur de posibilitatea asumarii pe termen lung a obligatiilor si responsabilitatilor care va revin in calitate de angajator.

Dintre factorii pe care trebuie sa ii luati in calcul, vi-i reamintim pe cei mai importanti:

Contractele de munca pe durata nedeterminata implica responsabilitatea totala a angajatorului fata de taxele, impozitele si toate celelalte costuri ce trebuie achitate pentru si fata de angajati, cum ar fi:

- diferite contributii catre stat;
- salariul net acordat angajatului;
- costurile cu pregatirea profesionala;
- costurile pentru asigurarea conditiilor de munca;
- costurile legate de siguranta si securitatea muncii.

Trebuie sa asigurati constanta si volumul de munca necesar pentru toti angajatii.

La un moment dat s-ar putea sa fie nevoie sa va confruntati cu situatiile concedierii sau disponibilizarii de personal si, implicit, trebuie sa fiti pregatit sa faceti fata consecintelor acestor actiuni (trebuie sa stiti in ce conditii puteti concedia pe cineva, dupa cat timp si in ce conditii mai puteti angaja etc.).

Promovarea

O alta forma de rezolvare a deficitului de personal pe termen lung este promovarea.

Fidelizarea personalului

In ultima vreme a devenit din ce in ce mai evident faptul ca este extrem de importanta fidelizarea personalului, in special a asa-numitelor persoane-cheie din firma.

Cu siguranta nu va doriti sa va aflati in situatia in care un angajat foarte competent, care ocupa o pozitie importanta, paraseste firma si antreneaza dupa el si cativa clienti foarte valorosi.

Prin urmare, este foarte important sa acordati atentie nevoilor angajatilor dvs. si, in acelasi timp, sa aveti un „inventar real si la zi” al calitatilor si competentelor acestora.

Astfel, atunci cand apare un deficit de personal intr-o pozitie importanta din firma, inainte de a va angrena intr-un proces complex si costisitor de recrutare si selectie, va sfatuim sa va indreptati atentia mai intai in interiorul organizatiei. Sunt mari sanse sa descoperiti ca persoana de care aveti nevoie se afla la doar cateva birouri de dvs. si nu trebuie decat sa o promovati.

Avantajele promovarii

In acest fel asigurati firmei cateva avantaje considerabile:

- Veti beneficia de costuri extrem de reduse cu angajarea. Daca ati angaja pe cineva nou, ar trebui sa luati in calcul – pe langa costurile legate de recrutare si selectie – si pe cele legate de integrare (timpul acordat noului angajat de catre colegi si superiori) si de formare profesionala.
- Salariul net pe care il veti plati angajatului s-ar putea negocia sub cel pe care ar trebui sa il oferiti daca va adresati unei persoane din exteriorul firmei.
- Va veti fideliza angajatul, care va fi mult mai motivat in munca sa.
- Veti avea o persoana-cheie care s-a adaptat deja la cultura firmei.
- Veti beneficia de faptul ca persoana promovata este cunoscuta in firma si, la randul sau, ii cunoaste deja pe majoritatea celorlalti angajati.

Riscurile promovarii

- Chiar daca, la prima vedere, promovarea prezinta o multime de avantaje, exista situatii in care este bine sa reflectati daca nu ar fi mai potrivit sa aduceti o persoana din afara atunci cand este vorba despre o pozitie-cheie in firma:

- Promovarea din interior ar putea crea invidie sau rivalitati in randul colegilor, mai ales daca exista mai multi potentiali „pretendenti” la pozitia respectiva; in plus, va veti confrunta cu demotivarea celor nepromovati.

- Desi veti promova un angajat despre care v-ati format o opinie favorabila, s-ar putea sa aveti surpriza ca, dupa numirea in functia superioara, respectiva persoana sa-si modifice semnificativ atitudinea si comportamentul si, in loc sa va bucurati de beneficiile preconizate, sa va treziti in fata unei solutii nefericite.

- Chiar daca exista in interior un angajat care ar putea indeplini toate conditiile pentru a ocupa o pozitie superioara, uneori aveti nevoie de un angajat care sa aduca idei noi in firma si nu de cineva mult prea familiarizat cu modul si climatul de lucru existent.


Formarea profesionala

In multe cazuri, deficitul de personal se poate exprima sub forma unui „surplus de personal” in unele departamente si un „deficit de personal” in altele.

Daca va aflati intr-o astfel de situatie, o solutie potrivita este formarea personalului, in vederea dobandirii cunostintelor si abilitatilor necesare transferului de la un departament la altul.

Avantajele formarii profesionale

Iata si cateva avantaje ale acestei metode:

- Costul formarii unui angajat propriu in vederea reorientarii/recalificarii profesionale este semnificativ redus fata de formarea unui nou angajat.

- Angajatii proprii au parcurs deja procesul de adaptare si integrare in firma, sunt deja familiarizati cu politica si cultura acesteia, deci timpul necesar reintegrarii este substantial mai scurt.

- Formarea profesionala conduce la un grad sporit de motivare si ofera noi perspective de lucru angajatilor, fapt ce conduce la fidelizarea acestora si, deci, la reducerea fluctuatiei de personal.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajarerecrutare personalrecrutaredeficit de personal

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Rezolvarea deficitului de personal pe termen lung Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]