Personalul serviciilor de urgenta private - formare, drepturi si obligatii

urgentaobligatiidrepturi
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formarea, evaluarea si certificarea competentei profesionale a personalului serviciilor de urgenta private se realizeaza de catre centrele de formare si evaluare abilitate prin lege, avizate de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta.

Personalul serviciilor de urgenta private are urmatoarele drepturi:

­ sa solicite de la persoanele fizice si juridice date, informatii si documente necesare indeplinirii atributiilor legale privind apararea impotriva incendiilor;

­ sa stabileasca restrictii ori sa interzica, potrivit competentei prevazute in regulamentul de organizare si functionare a serviciului, utilizarea focului deschis si efectuarea unor lucrari cu substante inflamabile, pentru a preveni producerea de incendii ori explozii;

­ sa propuna persoanelor in drept oprirea functionarii sau demolarea constructiei incendiate, precum si a celor vecine ori a unei parti din acestea, in scopul limitarii propagarii incendiilor;

­ sa utilizeze, in functie de necesitate, apa, indiferent de sursa din care provine, pentru interventii la incendii;

­ sa se deplaseze cu autospecialele din dotare la locul interventiei, pe drumuri care nu sunt deschise circulatiei publice ori pe alte terenuri, daca cerintele de operativitate si de lucru impun aceasta;

­ sa opreasca ori sa limiteze traficul public in zona desfasurarii operatiunilor de interventie;

­ sa intre in locuintele persoanelor fizice, la solicitarea sau cu consimtamântul acestora, in conditiile prevazute de lege; daca se impune inlaturarea unui pericol iminent de incendiu asupra vietii, integritatii fizice a persoanelor sau bunurilor acestora, consimtamântul nu este necesar.

Personalul serviciilor de urgenta private are obligatia sa poarte uniforma, echipament de protectie si insemne distinctive.

Uniforma si echipamentul de protectie sunt acordate in mod gratuit personalului serviciilor de urgenta private de catre administratorul sau conducatorul institutiei.

SANCTIUNE

Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 de lei la 1.000 de lei nerespectarea de catre administrator sau conducatorul institutiei a obligatiilor de incadrare a serviciului de urgenta privat cu personal atestat in conditiile legii, de pregatire profesionala si antrenare a acestuia pentru interventie, potrivit art. 44, alin. II., lit. c) din Legea 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
urgentaobligatiidrepturi

Data aparitiei: 23 Octombrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Personalul serviciilor de urgenta private - formare, drepturi si obligatii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]