Raport EU-OSHA: Gestioarea riscurilor psihosociale in intreprinderile europene

EU-OSHAriscuri psihosocialelocuri de muncaintreprinderi europene
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Agentia Europeana pentru Sanatate si Securitate in Munca (EU-OSHA) a lansat doua noi rapoarte care analizeaza motivele pentru care in prezent, in majoritatea intreprinderilor europene (74%) nu sunt inca instituite proceduri pentru gestionarea stresului la locul de munca si a altor riscuri psihosociale, in pofida amenintarii din ce in ce mai mari pe care o reprezinta acestea pentru lucratorii europeni si avand in vedere ca 79% din managerii din UE sunt preocupati de stresul de la locul de munca si 40% de hartuirea si violenta de la locul de munca.

Rapoartele vin intr-un moment in care un numar tot mai mare de lucratori europeni raporteaza probleme legate de stres, un sondaj de opinie recent indicand ca 80% din lucratorii de pe teritoriul UE se asteapta ca nivelurile de stres sa creasca in urmatorii cinci ani. Pana in prezent, constatarile Sondajului european in randul intreprinderilor privind riscurile noi si emergente (ESENER) arata ca doar 3% din intreprinderi abordeaza problema riscurilor psihosociale intr-un mod holistic si sistematic, iar 12% nu au pus in aplicare niciuna din masurile-cheie pentru gestionarea riscurilor psihosociale incluse in sondaj.

Rapoartele au analizat factorii care cresc probabilitatea de reusita a intreprinderilor in ceea ce priveste solutionarea acestor probleme, inclusiv motivele de ingrijorare exprimate direct de angajati si constientizarea argumentului economic in favoarea abordarii cu seriozitate a acestei probleme: in prezent, se considera ca aproximativ 50-60% din totalul zilelor lucratoare pierdute sunt asociate riscurilor psihosociale, in timp ce se estimeaza ca tulburarile de sanatate mintala costa 240 de miliarde de euro pe an in UE. Exista o probabilitate mult mai mare ca intreprinderile care sunt constiente de legatura stransa dintre riscurile psihosociale si ratele crescute ale absenteismului sa depuna eforturi serioase pentru a gestiona aceste riscuri.

In acelasi timp, rapoartele identifica obstacolele pe care multe intreprinderi le intampina in incercarea de a aborda problema riscurilor psihosociale, inclusiv lipsa de asistenta tehnica si indrumare si lipsa resurselor.

Dupa cum declara directorul EU-OSHA, Christa Sedlatschek, "desi riscurile psihosociale incep sa fie recunoscute drept o provocare majora de catre factorii de decizie, pare sa existe un decalaj intre politica si practica in ceea ce priveste modul de gestionare a acestor riscuri la nivelul intreprinderii. 40% din intreprinderi afirma ca au nevoie de mai multe informatii si de asistenta suplimentara pentru combaterea riscurilor psihosociale: trebuie sa facem mai mult pentru a creste gradul de constientizare cu privire la aceste riscuri si pentru a ajuta intreprinderile sa le faca fata, de exemplu, prin evaluari mai bune ale riscurilor, modificari ale organizarii muncii si formare."

Cele doua rapoarte ale EU-OSHA, "Gestionarea riscurilor psihosociale la locul de munca" si "Factori determinanti si obstacole in calea gestionarii riscurilor psihosociale", completeaza sondajul ESENER al EU-OSHA. Acest studiu pe scara larga furnizeaza o perspectiva asupra modului in care managerii si reprezentantii lucratorilor gestioneaza in prezent riscurile pentru sanatate si securitate la locurile de munca din Europa, punand accent in special pe domeniul in crestere al riscurilor psihosociale.


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
EU-OSHAriscuri psihosocialelocuri de muncaintreprinderi europene

Data aparitiei: 28 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Raport EU-OSHA: Gestioarea riscurilor psihosociale in intreprinderile europene Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]