Consultanta in afaceri | Manager
 

Facilitati angajare someri in varsta de peste 45 ani


Intrebare: In cazul in care o societate doreste sa angajeze o persoana care are varsta de 47 de ani, a fost in somaj pana in anul 2011, iar de la terminarea somajului si pana in prezent persoana nu a mai fost angajata aceasta beneficiaza de anumite avantaje? Care sunt acestea si care este documentatia care trebuie depusa pentru obtinerea avantajelor?

Raspuns: Facilitatile fiscale pentru angajarea somerilor se acorda in baza Legii 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor, respectiv HG 174 privind Norma metodologica de aplicare a Legii 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, astfel:

Potrivit prevederilor art 85 alin 1 , angajatorii care incadreaza in munca pe perioada nedeterminata someri in varsta de peste 45 de ani sau someri care sunt parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale sunt scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta persoanelor incadrate din aceste categorii, si primesc lunar, pe aceasta perioada, pentru fiecare persoana angajata din aceste categorii, o suma egala cu valoarea indicatorului social de referinta in vigoare (valoarea ISR este de 500 lei) , cu obligatia mentinerii raporturilor de munca sau de serviciu cel putin 2 ani.

Angajatorii care inceteaza raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la alin. (1) anterior termenului de 2 ani, sunt obligati sa restituie, in totalitate, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca sumele incasate pentru fiecare persoana, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, daca incetarea acestora a avut loc din motivele prevazute la art. 83 alin. (2).

Nu beneficiaza de facilitatile prevazute la alin. (1) angajatorii care in ultimii 2 ani au fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoanele angajate din aceasta categorie

Potrivit art 59 indice 1 alin (1) din Norma metodologica de aplicare a Legii 76/2002 , subventiile prevazute la art. 85 alin. (1) din lege se acorda angajatorilor in situatia in care somerii din categoria mentionatala acest alineat sunt inregistrati in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
Astfel , in situatia mentionata de dvs. persoana pe care o angajati trebuie sa fie inregistratain evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.

Potrivit art 59 din Norma metodologica , pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 85 din lege, angajatorii vor incheia cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 12 luni de la data angajarii persoanelor, o conventie potrivit modelului prevazut in anexa nr. 19.

Termenul prevazut la alin. (1) este termen de decadere din dreptul de a beneficia de masurile de stimulare prevazute la art. 85 din lege.

In vederea incheierii conventiei prevazute la alin. (1) angajatorii vor depune o declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca in ultimii 2 ani nu au mai fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoanele angajate, precum si urmatoarele documente:
a) actul de identitate (copie);


Norme legale privind delegarea si detasarea
Norme legale privind delegarea si detasarea

Vezi detalii

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii

Cele 19 Acte Normative vitale pentru legislatia muncii
Cele 19 Acte Normative vitale pentru legislatia muncii

Vezi detalii





b) actul in baza caruia au fost incadrati in munca (copie);
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 19 Septembie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 4.25 din 2 voturi
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (nr comentarii - 1)


23-Oct-2013

Buna ziua, Am fost angajata potrivit art.85 alin 1, dar raporturile de munca s-au incheiat dupa 1 an de zile , incetarea contractului fiind cu acordul partilor art.55 lit.b. in data de 07.10.2013. Acum angajatorul imi cere sa imi schimb cererea in demisie art.81 alin.7.ca sa nu restituie banii primiti. Ce trebuie sa fac, ce efecte poate avea aceasta asupra mea ca angajat. Va multumesc anticipat Mihaela C.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Acordare Noi Raspunderi Pe FunctieIntrebare: Buna seara! Intr-o anexa a CIM se specifica: " Angajatorul poate schimba felul activitatii, cu conditia respectarii prevederilor legale". Intrebarea este: poate el atribui sarcini suplimentare, ce implica cunoasterea activitatii altor angajati cu scopul supervizarii acestora, fara o modificare a functiei, respectiv a fisei postului? Ideea e ca se doreste cresterea responsabilitatilor, lucru ce implica cunoasterea activitatii colegilor, fara o reincadrare in functie si renegociere drepturi salar
 

Raspuns: Fisa postului se modifica numai prin act aditional, am mai purtat aceasta discutie, in niciun caz nu... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"