Intocmirea pontajului in cazul unei angajate care alapteaza

OUG 96/2003protectia maternitatiiCodul muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Potrivit art. 17 alin. (1) din OUG 96/2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca, astfel cum a fost aprobata de Legea 25/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorii sunt obligati sa acorde salariatelor care alapteaza, in cursul programului de lucru, doua pauze pentru alaptare de cate o ora fiecare, pana la implinirea varstei de un an a copilului. In aceste pauze se include si timpul necesar deplasarii dus-intors de la locul in care se gaseste copilul.

Alin. (2) din acelasi articol prevede ca la cererea mamei, pauzele pentru alaptare vor fi inlocuite cu reducerea duratei normale a timpului sau de munca cu doua ore zilnic, in timp ce potrivit alin. (3) pauzele si reducerea duratei normale a timpului de munca, acordate pentru alaptare, se includ in timpul de munca si nu diminueaza veniturile salariale si sunt suportate integral din fondul de salarii al angajatorului.

Totodata, art. 24 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor OUG 96/2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca, aprobate prin HG 537/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare, mentioneaza ca potrivit art. 17 alin. (3) din ordonanta de urgenta, pauzele pentru alaptare sau reducerea duratei normale a timpului de munca prin comasarea acestor pauze, se includ in timpul de munca, nu afecteaza drepturile salariale si nu diminueaza stagiul de cotizare necesar pentru acordarea prestatiilor din sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale.

De asemenea, art. 25 din aceleasi norme prevede ca in Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat, prevazuta la art. 6 din Legea 19/2000 , cu modificarile si completarile ulterioare, toate datele privind salariata care beneficiaza de indemnizatie de risc maternal vor fi inscrise de angajatori in acelasi mod ca cel pentru asiguratii care beneficiaza de prestatii de asigurari sociale in temeiul Legii 19/2000 , cu modificarile si completarile ulterioare.

Asadar, reducerea duratei normale a timpului de munca acordata pentru alaptare se include in timpul de munca si nu diminueaza veniturile salariale.

Potrivit art. 119 din Codul muncii , republicat, angajatorul are obligatia de a tine evidenta orelor de munca prestate de fiecare salariat si de a supune controlului inspectiei muncii aceasta evidenta ori de cate ori exista o solicitare in acest sens.
Nu exista o alta dispozitie care sa dezvolte prevederea legala privind evidenta muncii salariatilor. Asadar, modalitatea concreta de efectuare a inscrierilor in pontaj nu este reglementata de lege. Apreciem astfel ca angajatorul va tine evidenta timpului de munca al salariatilor, consemnand prin pontaj situatia de fapt exacta a salariatului: prezenta la munca a salariatului, absentele nemotivate sau motivate pentru diferite motive (concediu de odihna, din motive medicale etc.).

In lipsa unei reglementari legale a mentiunilor pe care trebuie sa le contina pontajul, apreciem ca pentru situatia in care angajatorul este obligat sa reduca durata normala a timpului de munca al salariatei pentru alaptare copil, din pontaj trebuie sa rezulte si aceste ore libere platite acordate, de care se va tine cont la calculul total al salariului pentru respectiva luna.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 96/2003protectia maternitatiiCodul muncii

Data aparitiei: 07 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Intocmirea pontajului in cazul unei angajate care alapteaza Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]