Competentele si atributiile coordonatorului in materie de securitate si sanatate

sanatatesecuritatecompetente
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Coordonarea in materie de securitate si sanatate a unui santier temporar sau mobil trebuie sa fie organizata atat in faza de studiu, conceptie si elaborare a proiectului, cat si pe perioada executarii lucrarilor.

Desi functia de coordonator in materie de securitate si sanatate pe durata elaborarii proiectului lucrarii si functia de coordonator in materie de securitate si sanatate pe durata realizarii lucrarii sau a interventiilor ulterioare sunt diferite prin competente si atributii, ele pot fi detinute de aceeasi persoana.

Pentru a-si putea indeplini atributiile, coordonatorii in materie de securitate si sanatate trebuie:
• sa participe la toate etapele de elaborare a proiectului si de realizare a lucrarii;
• sa fie invitati la toate intrunirile care privesc elaborarea proiectului si realizarea lucrarii;
• sa primeasca si, daca este cazul, sa solicite managerului de proiect si antreprenorului elementele necesare indeplinirii sarcinilor sale;
• sa intocmeasca si sa tina la zi registrul de coordonare.


Coordonatorul in materie de securitate si sanatate pe durata elaborarii proiectului lucrarii

Atunci cand la elaborarea proiectului participa mai multi proiectanti, beneficiarul si/sau managerul de proiect desemneaza un coordonator in materie de securitate si sanatate pe durata elaborarii proiectului lucrarii.

Coordonatorul in materie de securitate si sanatate pe durata elaborarii proiectului lucrarii trebuie sa fie desemnat inainte de inceperea fazei de elaborare a proiectului lucrarii.

Competentele necesare exercitarii functiei de coordonator in materie de securitate si sanatate pe durata elaborarii proiectului lucrarii sunt:
a)    experienta profesionala de minimum 5 ani in arhitectura, constructii sau conducerea santierelor;
b)    formare specifica de coordonator in materie de securitate si sanatate, actualizata la fiecare 3 ani.


Coordonatorul in materie de securitate si sanatate pe durata elaborarii proiectului lucrarii are urmatoarele atributii:

• Se asigura ca, inca din faza de conceptie, studiu si elaborarea proiectului lucrarii, managerul de proiect, proiectantul si, atunci cand este cazul, beneficiarul respecta principiile generale de prevenire in materie de securitate si sãnãtate prevãzute in Legea nr. 319/2006, in special in ceea ce priveste:
- alegerea solutiilor arhitecturale, tehnice si/sau organizatorice in scopul planificarii diferitelor lucrari ori faze de lucru care se desfasoara simultan sau succesiv;
- estimarea timpului necesar pentru realizarea acestor lucrari sau faze de lucru.

• Elaboreaza sau solicita sa se elaboreze, sub responsabilitatea sa, un plan de securitate si sanatate, precizand regulile aplicabile santierului respectiv si tinand seama de activitatile de exploatare care au loc in cadrul acestuia.

• Adapteaza planul de securitate si sanatate la fiecare modificare adusa proiectului.
• Transmite elementele planului de securitate si sanatate tuturor celor cu responsabilitati in domeniu.

• Pregateste un dosar de interventii ulterioare, adaptat caracteristicilor lucrarii, continand elementele utile in materie de securitate si sanatate de care trebuie sa se tina seama in cursul eventualelor lucrari ulterioare.

• Se asigura ca in faza de conceptie, studiu si elaborarea proiectului lucrarii se tine seama, ori de cate ori este necesar, de prevederile planurilor de securitate si sanatate si ale dosarelor de interventii ulterioare elaborate si adaptate de el sau sub responsabilitatea sa.

• Deschide un registru de coordonare si il completeaza.

• Transmite planul de securitate si sanatate, registrul de coordonare si dosarul de interventii ulterioare beneficiarului si/sau managerului de proiect si coordonatorului in materie de securitate si sanatate pe durata realizarii lucrarii.

• Participa la intrunirile organizate de beneficiar si/sau de managerul de proiect.

• Stabileste, in colaborare cu beneficiarul si/sau managerul de proiect, masurile generale de securitate si sanatate aplicabile santierului.

• Armonizeaza planurile proprii de securitate si sanatate ale antreprenorilor cu planul de securitate si sanatate al santierului.

• Organizeaza coordonarea intre proiectanti.

• Tine seama de toate eventualele interferente ale activitatilor de pe santier.


Coordonatorul in materie de securitate si sanatate pe durata realizarii lucrarii

Atunci cand la realizarea lucrarilor pe santier participa mai multi antreprenori, un antreprenor si unul sau mai multi subantreprenori, un antreprenor si lucratori independenti ori mai multi lucratori independenti, beneficiarul si/sau managerul de proiect desemneaza un coordonator in materie de securitate si sanatate pe durata realizarii lucrarii.

Daca va fi desemnat un alt coordonator in materie de securitate si sanatate pe durata realizarii lucrarii decat cel desemnat pe perioada realizarii proiectului, aceasta desemnare va avea loc inaintea inceperii lucrarilor pe santier.

Competentele necesare exercitarii functiei de coordonator in materie de securitate si sanatate pe durata realizarii lucrarii sunt:
a) experienta profesionala in constructii sau in conducerea santierului de minimum 5 ani;
b) formare specifica de coordonator in materie de securitate si sanatate, actualizata la fiecare 3 ani.


Coordonatorul in materie de securitate si sanatate pe durata realizarii lucrarii are urmatoarele atributii:

• Coordoneza aplicarea principiilor generale de prevenire si de securitate la alegerea solutiilor tehnice si/sau organizatorice in scopul planificarii diferitelor lucrari sau faze de lucru care se desfasoara simultan ori succesiv si la estimarea timpului necesar pentru realizarea acestor lucrari sau faze de lucru.

• Coordoneza punerea in aplicare a masurilor necesare pentru a se asigura ca angajatorii si, daca este cazul, lucratorii independenti respecta principiile generale de prevenire in materie de securitate si sãnãtate prevãzute in Legea nr. 319/2006, intr-un mod coerent si responsabil in special in ceea ce priveste:
- mentinerea santierului in ordine si intr-o stare de curatenie corespunzatoare;
- alegerea amplasamentului posturilor de lucru, tinand seama de conditiile de acces la aceste posturi;
- stabilirea cailor si zonelor de acces sau de circulatie;
- manipularea in conditii de siguranta a diverselor materiale;
- intretinerea, controlul inainte de punerea in functiune si controlul periodic al echipamentelor de munca utilizate, in scopul eliminarii defectiunilor care ar putea sa afecteze securitatea si sanatatea lucratorilor;
- delimitarea si amenajarea zonelor de depozitare si inmagazinare a diverselor materiale, in special a materialelor sau substantelor periculoase;
- conditiile de deplasare a materiilor si materialelor periculoase utilizate;
- stocarea, eliminarea sau evacuarea deseurilor si a materialelor rezultate din daramari, demolari si demontari;
- adaptarea, in functie de evolutia santierului, a duratei de executie efectiva stabilita pentru diferite tipuri de lucrari sau faze de lucru;
- cooperarea dintre angajatori si lucratorii independenti;
- interactiunile cu orice alt tip de activitate care se realizeaza in cadrul sau in apropierea santierului.

• Asigura punerea in aplicare a planului de securitate si sanatate.

• Adapteaza sau solicita sa se realizeze eventuale adaptari ale planului de securitate si sanatate si ale dosarului de interventii ulterioare, in functie de evolutia lucrarilor si de eventualele modificari intervenite.

• Organizeaza cooperarea intre angajatori, inclusiv a celor care se succed pe santier, si coordonarea activitatilor acestora, privind protectia lucratorilor, prevenirea accidentelor si a riscurilor profesionale care pot afecta sanatatea lucratorilor, informarea reciproca si informarea lucratorilor si a reprezentantilor acestora si, daca este cazul, informarea lucratorilor independenti.

• Coordoneaza activitatile care urmaresc aplicarea corecta a instructiunilor de lucru si de securitate a muncii.

• Ia masurile necesare pentru ca numai persoanele abilitate sa aiba acces pe santier.

• Stabileste, in colaborare cu managerul de proiect si antreprenorul, masurile generale aplicabile santierului.

• Tine seama de toate interferentele activitatilor din perimetrul santierului sau din vecinatatea acestuia.

• Stabileste, impreuna cu antreprenorul, obligatiile privind utilizarea mijloacelor de protectie colectiva, instalatiilor de ridicat sarcini, accesul pe santier.

• Efectueaza vizite comune pe santier cu fiecare antreprenor sau subantreprenor, inainte ca acestia sa redacteze planul propriu de securitate si sanatate.

• Avizeaza planurile de securitate si sanatate elaborate de antreprenori si modificarile acestora.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sanatatesecuritatecompetente

Data aparitiei: 24 August 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Competentele si atributiile coordonatorului in materie de securitate si sanatate Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]