Autorizarea persoanelor fizice care desfasoara activitati de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu

incendiuevaluareriscuri
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pentru a putea desfasura activitati de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu, persoanele fizice si persoanele juridice trebuie sa fie autorizate de catre Directia Pompieri - Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta (IGSU).

Prin exceptie de la aceasta obligatie, identificarea si evaluarea riscurilor de incendiu se pot face si de catre:

- persoane fizice si persoane juridice din statele membre ale Uniunii Europene, daca pot face dovada ca detin autorizatii in domeniu, recunoscute la nivelul Ununii Europene;

- proiectanti, pentru constructiile, instalatiile tehnologice si alte amenajari proiectate de acestia;

- experti tehnici atestati pentru cerinta esentiala „securitate la incendiu”, potrivit legii, pentru proiectele sau constructiile si instalatiile pe care le expertizeaza.

Autorizarea persoanelor fizice

Pentru a se putea autoriza, persoanele fizice trebuie sa indeplineasca una din urmatoarele conditii:

a) sa fi absolvit cursuri post universitare/postacademice in institutii de invatamânt superior acreditate sau sa posede titlul de doctor/profesor/conferentiar, in domeniile: securitate la in cendiu a constructiilor si instalatiilor aferente, managementul/ analiza riscurilor de incendiu;

b) sa fi absolvit un curs de formare si sa detina certificat de competenta ca „evaluator de risc de incendiu”, obtinut in urma evaluarii intr-un centru de evaluare autorizat, potrivit legii.

Autorizarea persoanelor fizice se realizeaza pe baza de interviu, care va avea drept scop evaluarea nivelului de pregatire profesionala si a experientei acestora in domeniul apararii impotrivaincendiilor, precum si corectaapreciere a situatiilor de caz la care solicitantii trebuie sa raspunda.

In vederea sustinerii interviului, persoana fizica ce solicita autorizarea va trebui sa depuna in prealabil la IGSU un dosar continand urmatoarele documente:

1) cerere-tip de autorizare/reautorizare a persoanelor fizice pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu;

2) documente, in copie legalizata, care sa ateste ca solicitantul este absolvent al unei institutii de invatamânt post-universitar acreditate, in domeniile securitatea la incendiu a constructiilor si instalatiilor aferente sau managementul/analiza riscuri lor de incendiu, care include minimum un modul despre metode de evaluare a riscului de incendiu;

3) memoriu privind activitatile reprezentative desfasurate;

4) o lucrare relevanta de identificare si evaluare a riscului de incendiu executata intr-o constructie existenta, elaborata de solicitant.

Cererea de autorizare se inregistreaza la Directia Pompieri – Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul IGSU. Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul IGSU va comunica solicitantilor persoana fizica data sustinerii interviului, in vederea autorizarii, in cel mult 30 de zile de la depunerea dosarului complet.

Interviul se sustine de catre solicitantii persoana fizica in fata Comisiei de autorizare formata din specialisti din cadrul Directiei Pompieri din cadrul IGSU. Interviul este conceput in trei etape:

1. Prezentarea memoriului de activitate si intrebari ale comisiei privind specificul activitatii desfasurate.
2. Intrebari din bibliografie.
3. Prezentarea si sustinerea de catre solicitant fie a unei lucrari relevante de identificare si evaluare a riscului de incendiu pe care a executat-o, fie a uneia dintre metodele precizate in bibliografia selectiva.

In urma sustinerii interviului, solicitantii persoana fizica sunt declarati admisi sau respinsi. Solicitantii persoana fizica declarati respinsi pot depune o noua cerere de autorizare dupa minimum 6 luni de la sustinerea interviului. Contestatiile cu privire la decizia comisiei se adreseaza inspectorului general al IGSU in termen de 48 de ore de la data desfasurarii interviului.

Solicitantilor persoana fizica declarati admisi li se elibereaza autorizatia pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu, in termen de maximum 10 zile de la data sustinerii interviului. Numarul si data de eliberare a autorizatiei se consemneaza de catre secretarul Comisiei de autorizare in Registrul de evidenta a autorizatiilor pentru persoane fizice.

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
incendiuevaluareriscuri

Data aparitiei: 15 August 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Autorizarea persoanelor fizice care desfasoara activitati de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu Nota: 4 din 5 - 10 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]