Intrebare
Decizia de a a avea functii cu denumirea "junior", "senior" in cadrul companiei, este sustinuta din punct de vedere legislativ?
Se poate lua o astfel de decizie pentru a diferentia experienta si vechimea unui angajat mai vechi, fata de altul nou?
Solutia specialistului
Potrivit art. 17 alin. 3 lit. d) din Codul muncii persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului. Iar potrivit alin. 4 al aceluiasi articol si acest element din informarea prevazuta art. 17 alin. 3 din Codul muncii trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca.
Totodata potrivit art. 40 alin.(1) lit. a) din Codul muncii angajatorul are dreptul sa stabileasca organizarea si functionarea unitatii.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Totul despre pontaj si programul de lucru
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
In speta angajatorul are obligatia sa inscrie in CIM functia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative insa intern va putea stabili potrivit art. 40 alin.(1) lit.a) anumite grade de experienta pentru anumite functii.