Consultanta in afaceri | Manager

     eNews Legislatia Muncii

Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Stiati ca...
...... exista peste 40 de documente OBLIGATORII pe care inspectorii ITM le verifica atunci cand vor sa va amendeze cu orice pret >> Detalii aici <<
:: mai multe intrebari si raspunsuri

Procedura obtinerii stimulentului de insertie. Documente necesare

Asa cum prevede art. 7 din OUG. nr. 111/2010 modifciat prin OUG nr. 124/2011, persoanele care in perioada in care sunt indreptatite sa beneficieze de concediul pentru cresterea copilului si indemnizatia lunara pana la  implinirea copilului a varstei de 1 an obtin venituri impozabile din salarii, activitati independente ori activitati agricole inainte de implinirea de catre copil a varstei de un an, au dreptul la un stimulent de insertie in cuantum lunar de 1 ISR.  In prezent aloarea ISR - indicatorului social de referinta - este de 500 de lei, iar perioada de acordare a acestuia se intinde pana la momentul implinirii de catre copil a varstei de 2 ani.

 
Cererea asiguratului privind stimulentul de insertie va fi insotita de o dovada eliberata de angajator sau, dup caz, de alte documente eliberate de autoritatile competente ori de declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca acesta realizeaza sau urmeaza sa realizeze venituri supuse impozitului.
 
In vederea stabilirii dreptului la stimulentul de insertie pentru persoana care, desi are dreptul, nu solicita acordarea concediului si indemnizatiei pentru cresterea copilului, cererea tipizata de acordare a stimulentului trebuie insotita de actele doveditoare necesare stabilirii acestui drept, asa cum acestea sunt prevazute in cadrul art. 6 din H.G. nr. 52/2011:
  • documente privind identitatea solicitantului (copie CI);
  • documente privind naşterea copilului (certificate de nastere);
  • dovezi privind veniturile realizate in cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare si nivelul acestor venituri (dovada eliberata de angajator din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat timp de 12 luni in ultimul an anterior nasterii copilului venituri din salarii sau dovada privind veniturile realizate in anul fiscal anterior celui in care s-a nascut copilul, precum si copia deciziei de impunere eliberate de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole etc.);
  • daca este cazul, acte privind atestarea perioadelor asimilate stagiului de cotizare (dovada eliberată de agentia pentru ocuparea fortei de munca din care sa rezulte ca solicitantul a beneficiat de indemnizatie de somaj, ori s-a aflat in evidenta agentiei in vederea acordarii indemnizatiei de somaj sau dovada eliberata de casa teritoriala de asigurari sociale de sanatate din care sa rezulte ca solicitantul a beneficiat de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate potrivit OUG. nr. 158/2005, dovada eliberata de Ministerul Educaţiei prin Centrul National de Recunoastere si Echivalare a Diplomelor din care sa rezulte ca solicitantul frecventeaza cursuri ale invatamantului preuniversitar, universitar sau postuniversitar, la nivelul de master etc.);
  • alte acte doveditoare (declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca celalalt parinte nu beneficiaza de indemnizatie sau de stimulent, declaratia pe propria raspundere a persoanei indreptatite din care sa reiasa ca se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului si ca cesta nu este incredintat sau dat in plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public etc.).
 
Cererea pentru acordarea stimulentului de insertie insotita, dupa caz, de documentele justificative se depune de catre solicitant la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti pe raza careia acesta isi are domiciliul sau resedinta, urmand a fi directionata de primarie catre agentia judeteana pentru prestatii sociale, respectiv a municipiului Bucuresti.  Primariile au obligatia sa verifice documentatia depusa de solicitanti, astfel incat aceasta sa cuprinda toate documentele jusitificative necesare in vederea acordarii stimulentului de insertie.
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 13 Iunie 2012



Votati pagina "Procedura obtinerii stimulentului de insertie. Documente necesare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

Incetare CIM Cf.art.31 Alin.3 Codul Muncii

Intrebare: Buna ziua, va rog sa-mi spuneti daca decizia de incetare a CIM conf.art.31 alin.3 poate fi emisa si data spre stiinta angajatului anterior datei de punere in aplicare.Adica azi,16.01.2014, am emis decizia cu incetare CIM la data de 20.01.2013.O voi opera in REVISAL in data de 20.01.2014 . Multumesc.

Raspuns: Da asa este,Notificare, multumesc pt.raspuns.... citeste tot raspunsul aici



ARTICOLE SIMILARE



ULTIMELE ARTICOLE







Din reteaua RS:
Info tva | Blogul Specialistului | Carti de afaceri | Campeanu.ro | Contabilitate si fiscalitate | Timp liber
Idei de afaceri | Librarie de afaceri | Libraria R&S | Management | Stiri juridice | Agricultura | AdSense



Utile
    Afaceri profitabile cu ferme     Codul fiscal     Declaratii fiscale     Legea Contabilitatii     Monitorul Oficial     Codul civil 2014     Codul penal 2014     Legislatie TVA



LegislatiaMuncii.ro poza

© 2006 - 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Privacy Policy | RSS RSS Flux RSS 2.0     Sitemap XML Sitemap XML     Autori     Termeni si conditii     Contact

SATI
Codul Muncii s-a schimbat!
Atentie la modificarile din REVISAL si Evaluarea Angajatilor aparute noua lege din 2014

Descarcati gratuit Raportul Special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii