Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare
 

Atestarea incadrarii in grupa a II-a de munca. Inexistenta documentelor in evidentele angajatorului



O societate elibereaza pentru un fost salariat o adeverinta in anul 2001 cu grupa II de munca pentru functia de merceolog principal, baza legala fiind considerata art. 193 si 176 din Ordinul 50/1990. Salariatul in cauza nu a desfasurat insa activitate in conditiile prevazute de Ordinul 50, fapt constatta deoarece nu exista niciun document care sa ateste conditiile pentru grupa a II-a de munca. In ce masura poate societatea sa elibereze o adeverinta dupa modelul nou cu specificarea art. Din Ordinul 50?

Raspuns:

Conform art. 158 alin. (2) din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, adeverintele care atesta incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca sunt valorificate, numai in situatia in care au fost emise conform legii, pe baza documentelor verificabile intocmite anterior datei de 1 aprilie 2001.

Totodata, la art. 126 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii 263/2010 , se prevede ca adeverintele prin care se atesta faptul ca in anumite perioade, anterioare datei de 1 aprilie 2001, persoanele si-au desfasurat activitatea in locuri de munca incadrate in grupele I si/sau a II-a de munca se intocmesc potrivit modelului prevazut in anexa nr. 14, numai pe baza documentelor, verificabile, aflate in evidentele angajatorilor sau ale detinatorilor legali de arhive.
Asadar, in adeverinta, angajatorul atesta fapte anterioare datei de 01 aprilie 2001 pe baza documentelor aflate in evidentele sale intocmite la acea vreme, rolul adeverintei fiind acela de confirma producerea acelor fapte respectiv, incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca.

Or, confirmarea poate fi efectuata numai in baza unor documente din care rezulta incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca intocmite anterior datei de 1 aprilie 2001 asa cum in mod expres rezulta din textul de lege.

Din modelul de adeverinta prevazut in Anexa 14 rezulta ca, printe altele angajatorul trebuie sa indice actul administrativ emis de unitate, conform prevederilor Ordinului ministrului muncii si ocrotirilor sociale, al ministrului sanatatii si al presedintelui Comisiei Nationale pentru Protectia Muncii nr. 50/1990 pentru precizarea locurilor de munca, activitatilor si categoriilor profesionale cu conditii deosebite care se incadreaza in grupele I si II de munca in vederea pensionarii (proces-verbal, decizie, tabel, hotararea consiliului de administratie si a sindicatului privind nominalizarea persoanelor incadrate in grupe superioare de munca, pontajele lunare, registrul de evidenta a intrarilor in subteran etc.).

Prin urmare, angajatorul nu poate sa ateste incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca anterior datei de 1 aprilie 2001 daca in evidentele sale nu exista documente care sa rezulte acest fapt (proces-verbal, decizie, tabel, hotararea consiliului de administratie si a sindicatului privind nominalizarea persoanelor incadrate in grupe superioare de munca, pontajele lunare, registrul de evidenta a intrarilor in subteran etc.).

202 Modele fise de post
202 Modele fise de post

Vezi detalii aici

Totul despre DREPTURILE de AUTOR in 2016
Totul despre DREPTURILE de AUTOR in 2016

Vezi detalii aici

Ghid complet SSM si PSI pentru angajator
Ghid complet SSM si PSI pentru angajator

Vezi detalii aici





Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 04 Mai 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Atestarea incadrarii in grupa a II-a de munca. Inexistenta documentelor in evidentele angajatorului Nota: 4.38 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Functia De Inspector/consilier Intr-o PrimarieIntrebare: Sunt salariata in cadrul unei primarii, in functia de referent de specialitate, fiind absolventa cu diploma de subinginer, cu o durata de 4 ani, din anul 1988. Doresc sa stiu daca pot trece in functia de inspector/consilier (S), avand in vedere ca in anul 2011 prin hotararea de ministru OMECT nr. 5523/2011 se echivaleaza studiile superioare de scurta durata de 3 ani, dar numai pentru cadrele didactice din inv. preuniversitar, cu studii licenta - ciclul I. Daca pentru absolventii cu studii s
 

Raspuns: Va rog sa-mi spuneti daca pot ocupa functia de consilier/inspector intr-o primarie, fiind subinginer... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Noul Cod Fiscal modifica impozitarea salariilor si a contributiilor

 
Descarca GRATUIT raportul special
Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal"

» Alte Newslettere Gratuite
 

 

 

 

 
 
 



 
IMPOZITUL PE SALARII S-A SCHIMBAT!
Atentie la modificarile din Noul Cod Fiscal aduse impozitarii si contributiilor aferente salariilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]