legislatiamuncii.ro cauta meniu
Legislatia muncii pentru PFA
 

Atestarea incadrarii in grupa a II-a de munca. Inexistenta documentelor in evidentele angajatorului



O societate elibereaza pentru un fost salariat o adeverinta in anul 2001 cu grupa II de munca pentru functia de merceolog principal, baza legala fiind considerata art. 193 si 176 din Ordinul 50/1990. Salariatul in cauza nu a desfasurat insa activitate in conditiile prevazute de Ordinul 50, fapt constatta deoarece nu exista niciun document care sa ateste conditiile pentru grupa a II-a de munca. In ce masura poate societatea sa elibereze o adeverinta dupa modelul nou cu specificarea art. Din Ordinul 50?

Raspuns:

Conform art. 158 alin. (2) din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, adeverintele care atesta incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca sunt valorificate, numai in situatia in care au fost emise conform legii, pe baza documentelor verificabile intocmite anterior datei de 1 aprilie 2001.

Totodata, la art. 126 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii 263/2010 , se prevede ca adeverintele prin care se atesta faptul ca in anumite perioade, anterioare datei de 1 aprilie 2001, persoanele si-au desfasurat activitatea in locuri de munca incadrate in grupele I si/sau a II-a de munca se intocmesc potrivit modelului prevazut in anexa nr. 14, numai pe baza documentelor, verificabile, aflate in evidentele angajatorilor sau ale detinatorilor legali de arhive.
Asadar, in adeverinta, angajatorul atesta fapte anterioare datei de 01 aprilie 2001 pe baza documentelor aflate in evidentele sale intocmite la acea vreme, rolul adeverintei fiind acela de confirma producerea acelor fapte respectiv, incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca.

Or, confirmarea poate fi efectuata numai in baza unor documente din care rezulta incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca intocmite anterior datei de 1 aprilie 2001 asa cum in mod expres rezulta din textul de lege.

Din modelul de adeverinta prevazut in Anexa 14 rezulta ca, printe altele angajatorul trebuie sa indice actul administrativ emis de unitate, conform prevederilor Ordinului ministrului muncii si ocrotirilor sociale, al ministrului sanatatii si al presedintelui Comisiei Nationale pentru Protectia Muncii nr. 50/1990 pentru precizarea locurilor de munca, activitatilor si categoriilor profesionale cu conditii deosebite care se incadreaza in grupele I si II de munca in vederea pensionarii (proces-verbal, decizie, tabel, hotararea consiliului de administratie si a sindicatului privind nominalizarea persoanelor incadrate in grupe superioare de munca, pontajele lunare, registrul de evidenta a intrarilor in subteran etc.).

Prin urmare, angajatorul nu poate sa ateste incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca anterior datei de 1 aprilie 2001 daca in evidentele sale nu exista documente care sa rezulte acest fapt (proces-verbal, decizie, tabel, hotararea consiliului de administratie si a sindicatului privind nominalizarea persoanelor incadrate in grupe superioare de munca, pontajele lunare, registrul de evidenta a intrarilor in subteran etc.).

Cum sa te pensionezi in 2015 - ghid practic ce trateaza toate aspectele pensionariii
Cum sa te pensionezi in 2015 - ghid practic ce trateaza toate aspectele pensionariii

Vezi detalii aici

Teste de angajare si selectie - metode eficiente de a gasi angajati valorosi
Teste de angajare si selectie - metode eficiente de a gasi angajati valorosi

Vezi detalii aici

Kitul Administratorului de SRL - rezolvati toate problemele cu privire la relatiile de munca
Kitul Administratorului de SRL - rezolvati toate problemele cu privire la relatiile de munca

Vezi detalii aici





Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 04 Mai 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Atestarea incadrarii in grupa a II-a de munca. Inexistenta documentelor in evidentele angajatorului Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Este Posibila Anularea Demisiei?Intrebare: Buna ziua.Pe data de 24.04.2015,am inaintat sefilor cererea de concediu odihna si cererea de incetare a contractului de munca(cu acordul partilor).Concediu de odihna il am pana pe data de 06.05.2015,iar cu data de 07.05.2015 va intre cererea de incetare a contractului de munca.Legal,pot sa-mi anulez aceasta decizie si sa ma reintorc la munca? Multumesc mult!
 

Raspuns: Am uitat sa specific: decizia respectiva este cu data de 07.05.2015,chiar daca eu am facut-o pe 24.0... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii ”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
 

Legislatia Muncii s-a schimbat!

 
Descarca GRATUIT raportul special
Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

» Alte Newslettere Gratuite
 

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii s-a schimbat!
Atentie la modificarile din REVISAL si Evaluarea Angajatilor aparute in 2015 !

Descarcati gratuit Raportul Special

"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii