Program guvernare 2012: Potop de modificari privind institutiile publice

administratia publicainstitutii publiceprogram guvernare 2012
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Noul program de guvernare mentioneaza inca de la inceput ca are la baza principiul echilibrului intre politicile de consolidare fiscala, sustinerea mediului economic si imperativul protectiei si solidaritatii sociale.

Noul guvern isi propune astfel, potrivit documentului emis oficial, sa promoveze "un set coerent de politici macroeconomice si masuri de mentinere a stabilitatii financiare a tarii, care sa asigure o crestere economica sustenabila, refacerea atractivitatii investitionale a Romaniei, precum si o evolutie favorabila a mediului de afaceri, a pietei muncii si a nivelului de trai al populatiei".

Redam mai jos lista obiectivelor care vizeaza modului in care functioneaza administratia publica:

Obiectiv 1:Depolitizarea administratiei publice

O administratie publica nu poate functiona eficient fara un corp profesionist de functionari publici care sa actioneze neutru politic si sa urmareasca interesul public si satisfacerea cerintelor si nevoilor cetatenilor.

Directii de actiune:

- Organizarea transparenta si corecta a concursurilor pentru recrutarea si promovarea in functiile publice si in celelalte posturi din administratia publica exclusiv pe baza de competenta profesionala.

Obiectiv 2: Cresterea performantelor corpului functionarilor publici in scopul aplicarii legii si al intaririi autoritatii institutiilor publice

Atingerea acestui obiectiv implica o crestere a calitatii corpului functionarilor publici prin introducerea criteriilor de performanta simultan cu eliminarea presiunilor politice, in special asupra inaltilor functionari publici.

Directii de actiune:

- Introducerea unor metode moderne de management al resurselor umane incepand de la recrutare, selectie, evaluare si promovare
- Reformarea sistemului de pregatire profesionala pentru functionarii publici,;
- Reformarea sistemului de evaluare a performantelor functionarilor publici;
- Regandirea sistemului de organizare si desfasurare a concursurilor pentru a asigura transparenta si obiectivitatea atat in ceea ce priveste accesul in corpul functionarilor publici cat si avansarea in cadrul acestuia.

Obiectiv 3 : Cooperarea permanenta cu autoritatile publice locale in scopul asigurarii de catre acestea a serviciilor publice descentralizate in interesul cetatenilor.

Descentralizarea administrativa si financiara este unul dintre pilonii reformei administratiei, astfel incat, prin descentralizare, cetateanul sa primeasca servicii publice mai complete, diverse, de mai buna calitate, la costuri mai mici si accesibile tuturor. Acest proces trebuie sa fie realizat numai prin delegarea de competente insotite de asigurarea resurselor financiare adecvate.

Directii de actiune:
- Pregatirea, de catre Guvern, in parteneriat cu structurile asociative ale autoritatilor locale, a introducerii standardelor de calitate, cost si a normativelor de personal pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala in parte.
- Eliminarea tuturor formelor de discriminare in alocarea fondurilor guvernamentale destinate autoritatilor publice locale;
- intarirea capacitatii administratiei publice locale de a atrage fondurile europene si de a finanta/cofinanta programele de dezvoltare locala;
- incurajarea asocierii intre unitatile administrativ teritoriale in vederea cresterii gradului de accesare a fondurilor europene.

Un ultim obiectiv il reprezinta prevenirea si combaterea actelor de coruptie din structurile administratiei publice centrale si locale.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
administratia publicainstitutii publiceprogram guvernare 2012

Data aparitiei: 04 Mai 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Program guvernare 2012: Potop de modificari privind institutiile publice Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]