Comunicarea masurilor de criza, astfel incat sa atenuati impactul negativ

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

1. Structura comunicarii
- Comunicati vestile proaste cat se poate de clar, intr-o maniera onesta si directa.
- Nu ascundeti adevarul si nu incercati sa mascati adevaratul mesaj.
- Nu faceti promisiuni despre care nu aveti garantia ca se vor intampla in viitor.
- Nu reactionati puternic emotional.
- Prezentati si aspectele bune implicate de respectiva decizie.
- Incurajati angajatii sa comunice asertiv, sa ofere feedback si sa adreseze intrebari. Evitati comunicarea reactiva, care conduce la defensiva si la tensiuni organizationale.
- Fiti onest, dar in acelasi timp dati dovada de empatie.
- Evitati un limbaj ambiguu, care sugereaza o fuga de asumarea responsabilitatii cu privire la decizia luata, si utilizati un ton activ si direct.
- Argumentati de ce a fost adoptata decizia manageriala in cauza.
- Prezentati, pe intelesul tuturor angajatilor, argumentele manageriale pentru care a fost adoptata decizia.
- Precizati cum va contribui aceasta decizie la atingerea obiectivelor organizatiei si cum va asigura supravietuirea companiei pe perioada de criza.
- Descrieti cum ar arata viitorul companiei daca aceasta masura nu ar fi implementata.
- Aratati cum decizia luata este in beneficiul companiei si al membrilor sai.
- Pregatiti-va, anterior comunicarii, pentru a raspunde intrebarilor specifice pe care angajatii vi le vor adresa – spre exemplu: Cum ma va afecta in mod direct aceasta decizie? O sa mai existe si alte reduceri de salarii/personal?
- Comunicati preocuparea permanenta a companiei fata de angajati.
- Prezentati eforturile companiei de a ajuta si a sustine angajatii direct afectati de masurile adoptate, precum si eforturile de a minimiza impactul negativ al deciziilor la nivelul intregului personal.
- In comunicarea masurilor adoptate de management pe perioada crizei, trebuie sa dati dovada de atentie atat fata de angajatii afectati direct de decizii, cat si fata de cei afectati indirect.

2. Livrarea comunicarii
* Stabiliti cand va avea loc comunicarea masurilor de criza.
* Angajatii trebuie sa afle de la dvs. masurile adoptate de companie pe perioada crizei, nu din exteriorul firmei sau de la alti angajati.
* Oferiti timp intre comunicarea masurilor si implementarea acestora, pentru ca angajatii sa poata intelege argumentele ce stau la baza adoptarii respectivelor masuri manageriale.
* Implicati managementul de top in livrarea vestilor care ii afecteaza negativ pe angajati.
* Lipsa implicarii echipei de management in comunicarea masurilor adoptate ridica intrebari la nivelul angajatilor legate de:
- asumarea responsabilitatii cu privire la decizie;
- calitatea leadershipului.
* Utilizati comunicarea directa.
* Comunicarea directa, fata in fata, permite – prin intermediul limbajului nonverbal si paraverbal – exprimarea empatiei si a suportului fata de angajatii direct afectati de decizii.
* Evitati comunicarea vestilor negative prin intermediul e-mail-ului (sau prin orice alt tip de comunicare virtuala). Nu vreti ca angajatii sa inteleaga ca este vorba despre lipsa de respect, lipsa de empatie si de asumare a responsabilitatii din partea managementului.
* Odata comunicate masurile de criza, angajatii vor vrea cu siguranta sa adreseze in tre bari, sa ceara clarificari si sa ofere feedback. Pentru a satisface aceste nevoi este recomandat nu doar sa comunicati direct, ci si sa as cultati activ.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 30 Martie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Comunicarea masurilor de criza, astfel incat sa atenuati impactul negativ Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]