Costurile erorilor de selectie

erori de selectieproces de selectieperformante
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Costurile unei decizii de selectie gresite pot fi foarte mari. Procesul de recrutare implica atat costurile publicarii anunturilor de angajare, cat si timpul alocat evaluarii si intervievarii candidatilor. Integrarea celor selectati si instruirea lor ulterioara creste suma cheltuita pentru gasirea angajatului potrivit si pentru adecvarea calitatilor sale la cerintele postului.

Un proces de selectie bine condus creeaza plusvaloare firmei. Exista o mare diferenta intre un angajat bine selectat (o valoare pentru organizatie), loial acesteia, cu performante deosebite, si un altul care depune un minimum de efort, muncind doar pentru a fi platit.

In multe firme, descoperirea cauzelor unor rezultate modeste este un proces lung si anevoios.
Este nevoie de ceva timp pentru identificarea si indepartarea unui angajat care afecteaza productivitatea celorlalti. Pe de alta parte, alegerea unor candidati supracalificati prezinta riscul ca, in scurt timp, ei sa fie demotivati sau chiar plictisiti de acel post.

In general, un performer modest va impune standardul sau de lucru colegilor, de aceea e necesar ca selectia angajatilor sa evite, pe cat posibil, o parte din costurile greu de estimat ale unei angajari nefericite.

Validitatea selectiei

Selectia ramane un proces marcat de inexactitati si incertitudini. Chiar si cele mai eficace proceduri de selectie pot evalua corect abia aproximativ 60% din adevaratele caracteristici ale unui candidat.

Selectia nu se poate sustrage subiectivitatii celui care selecteaza. Judecatile personale pot fi intotdeauna influentate de factori externi, precum vechi prietenii, impresia fizica placuta, afinitati personale.

Decizia finala trebuie sa aiba in vedere si compatibilitatea dintre candidat si cei cu care va lucra.

De aceea, este bine sa-l implicati in procesul de selectie si pe superiorul direct al postului vacant. Candidatii cei mai buni sunt si cei mai cautati.

De aceea alegerea lor trebuie facuta rapid. „Testul acid“ al oricarei decizii de selectie este sa va intrebati (referitor la angajarea unui performer): „Cum m-as simti daca aceasta persoana ar lucra pentru concurentii mei?“.

Utilizati un formular de selectie, cu criterii specifice fiecarui post. In luarea deciziei, puteti opta pentru una dintre urmatoarele strategii:
1. Compararea candidatilor recrutati

2. Compararea fiecarui candidat recrutat cu standardele impuse de postul vacant (standarde ce rezulta din descrierea postului)

3. Compararea cu un „candidat perfect“. Aceasta strategie este deseori nerealista ceea ce nu inseamna ca trebuie sa faceti la nesfarsit compromisuri: persoana pe care o alegeti in final trebuie sa se apropie cat mai mult de acest ideal.

In cazul compararii candidatilor intre ei, apare riscul ca standardele stabilite initial sa fie ocolite.

Daca nici unul dintre candidati nu corespunde intru totul acestor standarde, va trebui sa va multumiti cu ce aveti la indemana sau sa initiati o noua recrutare.

Cand simtiti ca ati gasit omul potrivit, nu va feriti sa-l intrebati direct: „Ce trebuie sa fac (cat ma costa) ca sa va conving sa lucrati pentru noi?“.

Decizia finala trebuie sa fie rezultatul unui compromis intre criteriul care se refera la calificarile profesionale ale candidatului si la experienta sa, si intre perceptia dvs. in legatura cu personalitatea si compatibi litatea candidatului cu acele conditii specifice din firma dvs.

Daca firma dvs. este mica, evitati sa angajati pentru un post de manager persoane care tocmai s-au retras dintr-o firma mare. Firmele mai mici trebuie sa aiba un comportament spartan pentru a rezista. Cele mai multe dintre firmele mari ofera salarii disproportionat de mari si beneficii similare pentru manageri, dezvoltand la acestia o multime de obiceiuri negative.

Puneti-i candidatului ce provine dintr-o firma mare doua intrebari pentru a va convinge ca este persoana potrivita:
- „Puteti lucra 60 de ore pe saptamana?“
- „Sunteti dispus sa va sacrificati viata de familie?“

Intreaga procedura de selectie a unui candidat nu trebuie sa dureze mai mult de 3 saptamani.

Asteptarea unui candidat „mai bun“ este adesea contraproductiva, putand conduce la pierderea celor „suficient de buni“. Nu uitati ca asa cum dvs. evaluati candidatii si acestia evalueaza oportunitatea intrarii in organizatia dvs. si au in vedere mai multe firme.

Termenul in care veti lua decizia finala trebuie comunicat din timp si respectat.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
erori de selectieproces de selectieperformante

Data aparitiei: 07 Martie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Costurile erorilor de selectie Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Costurile erorilor de selectie

Mai multe articole despre erori de selectie
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]