Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Organizarea eficienta a activitatilor de birou

activitati de birouprotectia munciiloc de muncariscuri
Iata care sunt obligatiile dvs., ca angajator, cu privire la organizarea activitatii la echipamentele cu ecran de vizualizare:


- Sa dispuneti efectuarea examenelor medicale obligatorii prevazute de reglementarile in vigoare ale Ministerului Sanatatii inainte de incadrarea si repartizarea lucratorilor la posturile de lucru;
- Sa instruiti salariatii cu privire la utilizarea echipamentului cu ecran de vizualizare inainte de inceperea activitatii si ori de cate ori se modifica organizarea sau dotarea locurilor de munca;
- Sa instruiti salariatii asupra necesitatii amenajarii ergonomice a locului de munca si asupra pozitiilor corecte pe care trebuie sa le adopte in timpul lucrului;
- Sa planificati si sa organizati activitatile lucratorilor astfel incat activitatea zilnica in fata ecranului sa alterneze cu alte activitati;
- Sa acordati pauze suplimentare fata de cele obisnuite, in cazul in care alternarea activitatilor nu este posibila, iar sarcina de munca impune utilizarea ecranelor in cea mai mare parte a timpului de lucru;

Util
Durata si periodicitatea pauzelor suplimentare se vor reglementa prin instructiuni proprii, prin consultarea unor institutii specializate sau specialisti, in functie de modul de organizare a activitatii si de caracteristicile sarcinii de munca (complexitate, ritm, durata, repetitivitate etc.) si vor fi incluse in timpul de lucru.
-----

Sa asigurati protectia ochilor si a vederii angajatilor dvs. prin:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghidul Directorului SRL


Ghidul Directorului de SRL Maximizati eficienta activitatilor in firma dumneavoastra Spuneti adio situatiilor dificile sau conflictuale Alegeti performanta echilibrul si o cifra de afaceri care va incurajeaza eforturile Transformati afacerea dvs intr-un succes Acum e simplu cu Ghidul Directorului de S R L reusiti sa intampinati avalansa...

Oferta Speciala
valabila 48h


- examen medical, efectuat de catre un medic de medicina a muncii, la intervale regulate si ori de cate ori lucratorii acuza simptome vizuale sau generale posibil a fi determinate de exercitarea profesiunii;
- prin examen oftalmologic, daca rezultatele examenului medical impun acest lucru;
- prin dotarea lucratorilor cu mijloace de corectie speciale, adecvate sarcinii de munca, in cazul in care, la controlul medical oftalmologic, se constata ca nu pot fi utilizati ochelari de corectie obisnuiti.

Cerinte privind locul de munca

Amenajarea locului de munca trebuie realizata astfel incat:

- sa ofere salariatilor confort si libertate de miscare si sa diminueze intr-o cat mai mare masura riscurile de natura vizuala, mentala si posturala;
- sa permita o buna corelare intre caracteristicile antropofunctionale ale utilizatorilor si munca lor prin asigurarea posibilitatilor de reglare a diferitelor elemente componente ale locului de munca;
- distantele si unghiurile de vedere sa fie in raport cu cerintele sarcinii de munca si in conformitate cu pozitia de lucru standard;
- distanta dintre planul de lucru si suprafata de sedere sa fie cuprinsa intre 200 si 260 mm, in pozitie asezat;
- sa fie posibila reglarea inaltimii mesei fara risc de coborare si deci de ranire;
- sa se elimine posibilitatea bascularii planului de lucru;
- sa se asigure accesul usor si rapid al utilizatorilor la locul lor de munca;
- sa se asigure un spatiu de lucru care sa raspunda nevoilor de spatiu personal, de comunicare intre indivizi si de intimitate.

Echipamentul cu ecran de vizualizare

Utilizatorul unui astfel de echipament trebuie sa poata inclina, bascula sau roti ecranul, oricare ar fi inaltimea ochilor deasupra planului de lucru, pentru a pastra o pozitie de lucru confortabila si pentru a evita reflexiile si efectul de orbire.

Inaltimea optima a centrului ecranului trebuie sa corespunda unei directii de privire inclinate intre 1000 si 2000 sub planul orizontal care trece la nivelul ochilor.

Inaltimea tastaturii trebuie sa asigure, in timpul utilizarii, un unghi intre brat si antebrat de minimum 900.
Este necesar ca ecranul, suportul de documente si tastatura sa fie amplasate la distante aproximativ egale fata de ochii utilizatorului, respectiv 600 + 150 mm.

Trebuie sa se reduca la minimum vibratiile inerente sau transmise de echipament.

Masa (planul) de lucru

Planul de lucru va avea o suprafata suficienta pentru o amplasare flexibila a monitorului, tastaturii, documentelor si echipamentului auxiliar.
Latimea minima a mesei va fi de 800 mm.
Suprafata de lucru trebuie sa fie mata pentru a evita reflexiile. Sunt contraindicate culorile deschise care pot produce un contrast excesiv de luminanta.
Mesele nereglabile vor avea o inaltime de 730 10 mm.
In conditiile in care echipamentul de calcul este utilizat succesiv de mai multe persoane, mesele vor fi reglabile in inaltime, cu posibilitati de reglare intre 650 si 740 mm.
Adancimea minima a spatiului liber disponibil pentru membrele inferioare sub planul de lucru va fi de 700 mm.
Materialul din care este confectionat planul de lucru nu trebuie sa fie rece la atingere sau sa antreneze o conductivitate excesiva a caldurii catre corpul utilizatorului.

Scaunul de lucru

Scaunul trebuie sa fie stabil si sa-i permita utilizatorului libertate de miscare si o pozitie confortabila.
Inaltimea scaunului trebuie sa poata fi reglabila.
Atunci cand inaltimea scaunului nu poate fi reglata pentru a se adapta unor utilizatori de talie mica, se va prevedea un reazem pentru picioare.

Cerinte privind mediul de munca

Iluminat


Iluminatul incaperilor de lucru va fi proiectat in functie de caracteristicile sarcinii de munca si de cerintele vizuale ale utilizatorilor, astfel incat sa se asigure niveluri de iluminare si un contrast adecvat intre ecran si mediu, pentru obtinerea unei performante vizuale ridicate.

Microclimat

In incaperile de lucru se vor asigura conditii de confort termic.
Atunci cand este necesar un microclimat strict controlat, se va urmari sa nu se creeze curenti de aer suparatori. Umiditatea aerului va fi mai mare de 40% pentru a se evita uscarea mucoaselor.

Zgomot

Zgomotul emis de echipamentele care apartin postului de munca nu trebuie sa distraga atentia si sa perturbe comunicarea verbala.
Imprimantele de mare viteza, care constituie surse de zgomot, vor fi asezate in incaperi separate de sala calculatoarelor, izolate fonic si prevazute cu geamuri transparente pentru a facilita vizualizarea procesului de imprimare.
Instalatiile de ventilare nu trebuie sa antreneze prin functionarea lor o crestere semnificativa (mai mare de 3 dB) a nivelurilor sonore din aceste incaperi.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
activitati de birouprotectia munciiloc de muncariscuri

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 28 Februarie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Organizarea eficienta a activitatilor de birou Nota: 4.67 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Am Dreptul La Concediu De Odihna?Intrebare: Sunt pensionar (pensie pentru limita de varsta) si angajat pentru perioada determinata de 3 luni. Am dreptul la concediu de odihna pentru aceasta perioada?
 

Raspuns: DA, aveti dreptul la cel putin 5 zile de concediu de odihna(asta in cazul in care pe c.i.m. scrie ca... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]