Consultanta in afaceri | Manager

     eNews Legislatia Muncii

Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Stiati ca...
...... exista peste 40 de documente OBLIGATORII pe care inspectorii ITM le verifica atunci cand vor sa va amendeze cu orice pret >> Detalii aici <<
:: mai multe intrebari si raspunsuri

Model Fisa de post: Agent de Vanzari


Identificarea postului


1. Numele si prenumele titularului:

2. Denumirea postului: Agent de Vanzari / Salesman (Reprezentant Comercial)
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR. In acest caz denumirea din COR este Reprezentant Comercial.]

3. Pozitia in COR / Cod: 332203
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4. Departamentul / locatia: Departament Vanzari
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

5. Nivelul postului:
a. Conducere / coordonare: Nu este cazul
b. Executie: Entry

6. Relatiile:
a) Ierarhice (control, indrumare), posturi supervizate:
se subordoneaza: Directorului Zonal de Vanzari
are in subordine: Nu este cazul

Proceduri obligatorii pentru Managerul de Resurse Umane
Proceduri obligatorii pentru Managerul de Resurse Umane

Vezi detalii

Ghid practic de completare in REVISAL
Ghid practic de completare in REVISAL

Vezi detalii





b) Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu Departamentele Logistica si IT
c) Reprezentare (colaborare, consultanta): Cu distribuitori autorizati si magazine de desfacere
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]

Descrierea postului

1. Scopul general al postului
Realizarea targetului de vanzari stabilit in conformitate cu politica de vanzari a firmei.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

2. Obiectivele postului
- Realizarea planului de vanzari prin vanzarea directa de produse / servicii in zona alocata.
- Identificarea de noi clienti.
- Cresterea cotei de piata a produselor / serviciilor.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]

3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
- Realizeaza planul zilnic de vanzari.
- Prezinta si promoveaza direct produsele / serviciile prin realizarea de oferte pentru clientii potentiali si cei existenti.
- Prospecteaza in permanenta piata in vederea identificarii de noi clienti si a cresterii cotei de piata a produselor / serviciilor in zona in care actioneaza.
- Mentine permanent legatura cu clientii existenti pentru fidelizarea acestora.
- Intocmeste rapoarte privind situatia vanzarilor, concurenta, noile trenduri pe piata, potentialii clienti.
- Urmareste incasarea comenzilor si face propuneri pentru acordarea de eventuale discounturi sau amanari de plata pentru clientii fideli.
- Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]

4. Descrierea responsabilitatilor postului
a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
- Raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate catre sefii ierarhici si catre departamentele din firma cu care colaboreaza.
- Are o atitudine politicoasa atat fata de colegi, cat si fata de clientii cu care vine in contact.

b) Fata de echipamentul din dotare
- Respecta procedurile interne legate de utilizarea aparaturii din dotarea departamentului.
- Respecta procedurile interne legate de utilizarea autovehiculului primit in folosinta.
- Informeaza prompt pe cei in drept in legatura cu eventualele probleme aparute cu echipamentul sau autovehiculul.

c) In raport cu obiectivele postului
- Raspunde de buna desfasurare a procesului de vanzare la nivelul zonei sale.
- Acorda consultanta si feedback clientilor in legatura cu produsele vandute.
- Raspunde de urmarirea incasarii comenzilor.
- Raspunde de intocmirea corecta a documentelor comerciale.
- Raspunde de promovarea imaginii firmei in relatiile cu clientii.
- Raspunde de confidentialitatea datelor la care are acces.

d) Privind securitatea si sanatatea muncii
- Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si PSI.

e) Privind regulamentele / procedurile de lucru
- Respecta limitele de vanzari ale zonei alocate.
- Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare al firmei.
- Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei (programul de lucru, punctualitatea in intocmirea si predarea rapoartelor etc.).
- Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]

5. Conditiile postului de lucru
a. Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie.
[ Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.]

b. Conditiile materiale:
- ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
- deplasari Realizeaza deplasari frecvente la clienti.
- spatiu Nu are birou propriu.
- conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, masina de serviciu.

c. Conditii de formare profesionala Participa la cursuri de vanzari, marketing etc.

d. Buget Nu este cazul.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

6. Gradul de autonomie
a. Autoritate asupra altor posturi .............
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]

b. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
- inlocuieste pe: Alt Agent de Vanzari.
- este inlocuit de: Alt Agent de Vanzari.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]

7. Indicatori de performanta
- Atingerea cifrei de vanzari planificate.
- Depasirea cifrei de vanzari cu ...%.
- Rata de clienti multumiti de ....
- Rata de clienti fideli de ....
- Respectarea termenelor de livrare in proportie de ...%.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]

8. Perioada de evaluare a performantelor
- Bianual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]

9. Evolutii posibile
- Poate avansa pe pozitia de Manager Vanzari.
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]

Specificatiile postului

1. Nivelul de studii
- Minimum studii medii – bacalaureat, eventual studii superioare.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

2. Calificarea necesara
- Permis de conducere categoria B.
- Cursuri de calificare in vanzari, preferabil pentru domeniul de activitate al firmei.
- Cunostinte limbi straine: engleza, preferabil nivel mediu sau avansat.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]

3. Competentele postului (pachet de competente)
- buna cunoastere a pietei de produse similare;
- abilitati de comunicare;
- atitudine pozitiva si persuasiune;
- discernamant si capacitatea de a rezolva problemele;
- rezistenta la efort si stres;
- corectitudine si loialitate fata de firma, flexibilitate;
- spirit de ordine si disciplina.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]

4. Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
- Minimum 6 luni.
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv.]


Data,

Numele si semnatura titularului postului,    


Numele si semnatura superiorului ierarhic,

APROBAT

Director General
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 27 Februarie 2012



Votati pagina "Model Fisa de post: Agent de Vanzari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

Perioada De Proba La Reangajare

Intrebare: Buna ziua! Perioada de proba prevazuta in contractul de munca in firma noastra este de 90 zile. Daca angajam un om care in urma cu un an sau doi a mai lucrat in aceasta firma pe acelasi post, ce perioada de proba va trebui trecuta in contract? 90 zile? mai putin? sau nu va mai fi nevoie de o perioada de proba?

Raspuns: Treceti perioada de proba cu respectarea perioadelor maximale din Codul muncii, indiferent de raport... citeste tot raspunsul aici



ARTICOLE SIMILARE



ULTIMELE ARTICOLE







Din reteaua RS:
Info tva | Blogul Specialistului | Carti de afaceri | Campeanu.ro | Contabilitate si fiscalitate | Timp liber
Idei de afaceri | Librarie de afaceri | Libraria R&S | Management | Stiri juridice | Agricultura | AdSense



Utile
    Afaceri profitabile cu ferme     Codul fiscal     Declaratii fiscale     Legea Contabilitatii     Monitorul Oficial     Codul civil 2014     Codul penal 2014     Legislatie TVA



LegislatiaMuncii.ro poza

© 2006 - 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Privacy Policy | RSS RSS Flux RSS 2.0     Sitemap XML Sitemap XML     Autori     Termeni si conditii     Contact

SATI