Consultanta in afaceri | Manager
 

De ce trebuie efectuata evaluarea riscurilor


Evaluarea riscurilor este activitatea prin care se identifica factorii de risc de accidentare si/sau imbolnavire profesionala si se determina cantitativ nivelul de risc al unui loc de munca/post de lucru.

Evaluarea riscurilor trebuie sa fie realizata intr-un mod sistematic pe baza unei metodologii definite si logice. Punctul de plecare trebuie sa fie o examinare generala (analiza situatiei curente) ce releva situatia intreprinderii din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Evaluarea riscurilor dintr-o intreprindere trebuie sa fie destul de cuprinzatoare pentru a oferi solutii alternative pentru combaterea riscurilor profesionale (de preferat la sursa) si sa stabileasca ierarhizarea si prioritatea masurilor de prevenire.

Aria de acoperire si nivelul de detaliu al unei evaluari de risc trebuie sa respecte mereu gravitatea si probabilitatea riscurilor profesionale. Pentru aceasta, trebuie sa se arate ca se iau in considerare pericolele general recunoscute dintr-o ramura industriala, dar trebuie sa se demonstreze ca s-au avut in vedere si constatarile concrete de pe teren, la un moment dat. Evaluarea de risc trebuie sa fie adecvata, in sensul ca profunzimea analizei si nivelul masurilor trebuie sa fie diferite pentru pericolele majore si minore.

Pastrarea rapoartelor si fiselor legate de evaluarea de risc si a altor documente reprezinta o buna practica de securitate si sanatate ce are ca scop analiza evolutiei si asigurarea dovezilor cu privire la starea de securitate din unitate.

Documentatia va servi unor scopuri interne, ca baza pentru instruirea periodica a lucratorilor, deoarece acestia trebuie informati cu privire la pericolele si masurile de la postul de lucru. Mai mult, se recomanda folosirea documentatiei pentru realizarea listelor de verificare, ce reprezinta un instrument simplu pentru stabilirea de proceduri de supraveghere a conditiilor de securitate si sanatate la postul de lucru.

Trebuie sa realizati evaluarea riscurilor pentru ca:
- Aceasta activitate se inscrie printre obligatiile dvs. legale si nerealizarea ei poate avea consecinte contraventionale;
- Din ea decurg toate celelalte activitati de prevenire si protectie a lucratorilor dvs.;
- Cotele de contributie de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de dvs. se stabilesc de la 0,15% la 0,85% aplicate asupra bazei lunare de calcul, respectiv asupra sumei veniturilor brute realizate lunar, in functie de clasa de risc;


Trusa Sanitara OBLIGATORIE de prim ajutor
Trusa Sanitara OBLIGATORIE de prim ajutor

Vezi detalii

Concedii Medicale - legislatie specifica, situatii atipice
Concedii Medicale - legislatie specifica, situatii atipice

Vezi detalii

Consilier Codul Muncii
Consilier Codul Muncii

Vezi detalii





- Sunteti beneficiarul muncii prestate de lucratorii dvs. si, ca atare, trebuie sa va asumati riscul profesional.
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 16 Ianuarie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 1 voturi
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Reluare Somaj Suspendat Dupa Succesiunea Determinat Nedeterminat Desfiintat PostIntrebare: In perioada 15 iulie 2013 - 1 oct 2013 am primit doua indemnizatii de somaj Apoi eu am gasit un loc de munca ce era scos la somaj I-am anuntat si mii-au facut o repartitie si as-a specificat ca este contract pe perioada determinata Apoi la munca dupa expirarea perioadei prin act aditional s-a modificat in contract pe nedeterminata Apoi am fost insttintat ca se desfiinteaza postul si ca imi vor inceta cu art 65 Codul Muncii la 2 iulie 2014 Pot relua somajul suspendat? Totul s-a intamplat in dec
 

Raspuns: Daca aveati contractul pe orice perioada determinata pana in 12 luni puteati beneficia de repunerea ... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"