Consultanta in afaceri | Manager
detalii aici

Cauti un loc de munca?


Stiati ca...
...... exista peste 40 de documente OBLIGATORII pe care inspectorii ITM le verifica atunci cand vor sa va amendeze cu orice pret >> Detalii aici <<
:: mai multe intrebari si raspunsuri

De ce trebuie efectuata evaluarea riscurilor


Evaluarea riscurilor este activitatea prin care se identifica factorii de risc de accidentare si/sau imbolnavire profesionala si se determina cantitativ nivelul de risc al unui loc de munca/post de lucru.


Evaluarea riscurilor trebuie sa fie realizata intr-un mod sistematic pe baza unei metodologii definite si logice. Punctul de plecare trebuie sa fie o examinare generala (analiza situatiei curente) ce releva situatia intreprinderii din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Evaluarea riscurilor dintr-o intreprindere trebuie sa fie destul de cuprinzatoare pentru a oferi solutii alternative pentru combaterea riscurilor profesionale (de preferat la sursa) si sa stabileasca ierarhizarea si prioritatea masurilor de prevenire.

Aria de acoperire si nivelul de detaliu al unei evaluari de risc trebuie sa respecte mereu gravitatea si probabilitatea riscurilor profesionale. Pentru aceasta, trebuie sa se arate ca se iau in considerare pericolele general recunoscute dintr-o ramura industriala, dar trebuie sa se demonstreze ca s-au avut in vedere si constatarile concrete de pe teren, la un moment dat. Evaluarea de risc trebuie sa fie adecvata, in sensul ca profunzimea analizei si nivelul masurilor trebuie sa fie diferite pentru pericolele majore si minore.

Pastrarea rapoartelor si fiselor legate de evaluarea de risc si a altor documente reprezinta o buna practica de securitate si sanatate ce are ca scop analiza evolutiei si asigurarea dovezilor cu privire la starea de securitate din unitate.

Documentatia va servi unor scopuri interne, ca baza pentru instruirea periodica a lucratorilor, deoarece acestia trebuie informati cu privire la pericolele si masurile de la postul de lucru. Mai mult, se recomanda folosirea documentatiei pentru realizarea listelor de verificare, ce reprezinta un instrument simplu pentru stabilirea de proceduri de supraveghere a conditiilor de securitate si sanatate la postul de lucru.

Trebuie sa realizati evaluarea riscurilor pentru ca:
- Aceasta activitate se inscrie printre obligatiile dvs. legale si nerealizarea ei poate avea consecinte contraventionale;
- Din ea decurg toate celelalte activitati de prevenire si protectie a lucratorilor dvs.;
- Cotele de contributie de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de dvs. se stabilesc de la 0,15% la 0,85% aplicate asupra bazei lunare de calcul, respectiv asupra sumei veniturilor brute realizate lunar, in functie de clasa de risc;
- Sunteti beneficiarul muncii prestate de lucratorii dvs. si, ca atare, trebuie sa va asumati riscul profesional.
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 16 Ianuarie 2012

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

Calcul Salariu Asistent Medical - Ambulanta

Intrebare: Buna ziua! Lucrez cu functia de "Asistent medical (ulterior principal) cu PL" incepand cu 08.09.2008 la un serviciu judetean de ambulanta (dupa ce anterior am lucrat la alta institutie de acelasi tip).La angajare salariul de baza lunar brut era de 1161 lei, plus spor de conditii deosebite (70%), spor preventie (11%), spor de tura (15%), spor vechime (5%). In decembrie 2009, cu un salariu brut de 1220 lei, sporurile se calculau la aceasta valoare (exemplu - spor conditii deosebite decembrie 2009=70%*1220=854 lei) Incepand cu aplicarea legii 330/2009, in anul 2010 salariul de baza lunar brut a devenit 1590 lei (inclusiv incluzand sporurile de vechime si preventie), aplicandu-se in continuare sporurile de conditii deosebite si de tura. Conform "Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 547/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea sporurilor la salariile de baza, in conformitate cu prevederile notei din anexa nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009" art.14 alin.3, sporurile in anul 2010 se calculau in baza salariului brut din luna decembrie 2009 - deci tot in baza valorii de 1220 lei. A urmat scaderea veniturilor cu 25% - pe care contabilii nostri au evidentiat-o FOARTE bine in fluturasi, facand calculul pe vechile valori si aplicand la valoarea bruta rezultata reducerea de 25%, astfel incat se putea urmari evolutia corecta a veniturilor, in chiuda scaderii de 25%. Incepand cu cresterea de 15% din 01.01.2011...nu mai inteleg nimic. Salariul brut ajunge la valoarea de 1372 lei (1590*75%*115%), ok. Dar cei 70% apar pe fluturas ca ...736 lei. Adica echivalentul unui salariu brut de 1052 lei! De unde pana unde...nu inteleg!!! Chiar si daca s-ar fi calculat la valoarea brutului din Decembrie 2010 (desi OMS 547/2010 preciza clar ca DOAR pt anul 2010 se face calculul in acest mod), aritmetica nu ne ajuta - 1590*75%=1193 lei, la care aplicand 70% rezulta 835 lei (spor conditii deosebite). In fine, anul acesta, la un salariu brut de 1592 lei, sporul de 70% are valoarea de 854 lei, iar cel de 15% valoarea de 183 lei - adica sunt calculate la un brut de...1220 lei. Ma puteti ajuta cu o clarificare - exista niste reglementari pe care nu le cunosc eu, sau au fost gresit calculate sporurile respective? Multumesc!

Raspuns: Multumesc mult pt raspuns! Atata timp cat in calcului venitului brut se adauga sporurile (cu valo... citeste tot raspunsul aici



ARTICOLE SIMILARE



ULTIMELE ARTICOLE



Trimite opinia ta comunitatii legislatiamuncii.ro








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare




Reviste Gratuite
Reviste gratuite
Alerter
Alerter
Serviciu instant de informare
Top articole
Noutati
Codul Muncii pentru CONTABILI
» Detalii Click Aici «
Important: Manualul Expertului in Legislatia muncii
» Detalii Click Aici «
Nou! Cele 9 proceduri obligatorii in Resurse Umane
» Detalii Click Aici «
Harta completa a tuturor veniturilor platite de angajatori.Contributii si Impozite
» Detalii Click Aici «
384 de intrebari si raspunsuri vitale din Legislatia Muncii
» Detalii Click Aici «



Club
Forum Legislatia Muncii
Intra in legatura cu experti si colegi
Vezi ultimele discutii