Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

De ce trebuie efectuata evaluarea riscurilor

evaluarea riscurilorprocesul de evaluarea a riscurilor

Evaluarea riscurilor este activitatea prin care se identifica factorii de risc de accidentare si/sau imbolnavire profesionala si se determina cantitativ nivelul de risc al unui loc de munca/post de lucru.

Evaluarea riscurilor trebuie sa fie realizata intr-un mod sistematic pe baza unei metodologii definite si logice. Punctul de plecare trebuie sa fie o examinare generala (analiza situatiei curente) ce releva situatia intreprinderii din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Evaluarea riscurilor dintr-o intreprindere trebuie sa fie destul de cuprinzatoare pentru a oferi solutii alternative pentru combaterea riscurilor profesionale (de preferat la sursa) si sa stabileasca ierarhizarea si prioritatea masurilor de prevenire.

Aria de acoperire si nivelul de detaliu al unei evaluari de risc trebuie sa respecte mereu gravitatea si probabilitatea riscurilor profesionale. Pentru aceasta, trebuie sa se arate ca se iau in considerare pericolele general recunoscute dintr-o ramura industriala, dar trebuie sa se demonstreze ca s-au avut in vedere si constatarile concrete de pe teren, la un moment dat. Evaluarea de risc trebuie sa fie adecvata, in sensul ca profunzimea analizei si nivelul masurilor trebuie sa fie diferite pentru pericolele majore si minore.

Pastrarea rapoartelor si fiselor legate de evaluarea de risc si a altor documente reprezinta o buna practica de securitate si sanatate ce are ca scop analiza evolutiei si asigurarea dovezilor cu privire la starea de securitate din unitate.

Documentatia va servi unor scopuri interne, ca baza pentru instruirea periodica a lucratorilor, deoarece acestia trebuie informati cu privire la pericolele si masurile de la postul de lucru. Mai mult, se recomanda folosirea documentatiei pentru realizarea listelor de verificare, ce reprezinta un instrument simplu pentru stabilirea de proceduri de supraveghere a conditiilor de securitate si sanatate la postul de lucru.

Trebuie sa realizati evaluarea riscurilor pentru ca:
- Aceasta activitate se inscrie printre obligatiile dvs. legale si nerealizarea ei poate avea consecinte contraventionale;
- Din ea decurg toate celelalte activitati de prevenire si protectie a lucratorilor dvs.;

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii aici

Motivarea angajatilor
Motivarea angajatilor

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici




- Cotele de contributie de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de dvs. se stabilesc de la 0,15% la 0,85% aplicate asupra bazei lunare de calcul, respectiv asupra sumei veniturilor brute realizate lunar, in functie de clasa de risc;
- Sunteti beneficiarul muncii prestate de lucratorii dvs. si, ca atare, trebuie sa va asumati riscul profesional.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 16 Ianuarie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


De ce trebuie efectuata evaluarea riscurilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Va Rog Sa-mi Spuneti Data Cand As Putea Sa Ma PensionezIntrebare: Buna ziua, Sunt nascuta in 08.04.1963 si lucrez din august 1981, cand as putea sa ma pensionez anticipat fara penalizate. multumesc
 

Raspuns: Va puteti pensiona la limita de virsta dupa anul 2025 luna Septembrie la virsta standard de pensiona... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

CODUL MUNCII - 19 modificari majore in luna august 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august
 
Toate modificarile aparute in Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

 

 

 

 
 
 



 
0

Notice: Undefined index: media in /home/manager/public_html/legislatiamuncii.manager.ro/legislatiamuncii/index.php on line 1011
Codul Muncii a suferit 19 modificari in luna august!
Atentie la modificarile din Codul Muncii! De la 1 august au aparut modificari majore care afecteaza toate firmele!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii