Consultanta in afaceri | Manager
detalii aici

Cauti un loc de munca?


Stiati ca...
...... exista peste 40 de documente OBLIGATORII pe care inspectorii ITM le verifica atunci cand vor sa va amendeze cu orice pret >> Detalii aici <<
:: mai multe intrebari si raspunsuri

Ce este evaluarea riscurilor si de ce trebuie efectuata?


Evaluarea riscurilor este activitatea prin care se identifica factorii de risc de accidentare si/sau imbolnavire profesionala si se determina cantitativ nivelul de risc al unui loc de munca/post de lucru.


Evaluarea riscurilor trebuie sa fie realizata intr-un mod sistematic pe baza unei metodologii definite si logice. Punctul de plecare trebuie sa fie o examinare generala (analiza situatiei curente) ce releva situatia intreprinderii din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Evaluarea riscurilor dintr-o intreprindere trebuie sa fie destul de cuprinzatoare pentru a oferi solutii alternative pentru combaterea riscurilor profesionale (de preferat la sursa) si sa stabileasca ierarhizarea si prioritatea masurilor de prevenire.

Aria de acoperire si nivelul de detaliu al unei evaluari de risc trebuie sa respecte mereu gravitatea si probabilitatea riscurilor profesionale. Pentru aceasta, trebuie sa se arate ca se iau in considerare pericolele general recunoscute dintr-o ramura industriala, dar trebuie sa se demonstreze ca s-au avut in vedere si constatarile concrete de pe teren, la un moment dat. Evaluarea de risc trebuie sa fie adecvata, in sensul ca profunzimea analizei si nivelul masurilor trebuie sa fie diferite pentru pericolele majore si minore.

Pastrarea rapoartelor si fiselor legate de evaluarea de risc si a altor documente reprezinta o buna practica de securitate si sanatate ce are ca scop analiza evolutiei si asigurarea dovezilor cu privire la starea de securitate din unitate.

Documentatia va servi unor scopuri interne, ca baza pentru instruirea periodica a lucratorilor, deoarece acestia trebuie informati cu privire la pericolele si masurile de la postul de lucru. Mai mult, se recomanda folosirea documentatiei pentru realizarea listelor de verificare, ce reprezinta un instrument simplu pentru stabilirea de proceduri de supraveghere a conditiilor de securitate si sanatate la postul de lucru.

Trebuie sa realizati evaluarea riscurilor pentru ca:
- Aceasta activitate se inscrie printre obligatiile dvs. legale si nerealizarea ei poate avea consecinte contraventionale;
- Din ea decurg toate celelalte activitati de prevenire si protectie a lucratorilor dvs.;
- Cotele de contributie de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de dvs. se stabilesc de la 0,15% la 0,85% aplicate asupra bazei lunare de calcul, respectiv asupra sumei veniturilor brute realizate lunar, in functie de clasa de risc;
- Sunteti beneficiarul muncii prestate de lucratorii dvs. si, ca atare, trebuie sa va asumati riscul profesional.
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: -

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

Decizie Sanctionare Contestata In Instanta

Intrebare: Buna ziua, Va rog sa imi spuneti daca in baza unei decizii de sanctionare ce consta in diminuarea cu 30% a salariului pe 3 luni, decizie emisa in 24.12.2013 si contestata in instanta in 21.01.2014, trebuie retinuta diminuarea pe statul de plata incepand cu 01.2014 sau se asteapta comunicarea hotararii judecatoresti? Multumesc

Raspuns: Decizia de sanctionare produce efecte odata ce a fost comunicata angajatului prin semnatura de primi... citeste tot raspunsul aici




Trimite opinia ta comunitatii legislatiamuncii.ro








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare





Adauga acest articol in site-ul tau

ALTE ARTICOLE REFERITOARE LA evaluarea riscurilor, accidente de munca, risc profesional:







ULTIMELE ARTICOLE REFERITOARE LA evaluarea riscurilor, accidente de munca, risc profesional:






Reviste Gratuite
Reviste gratuite
Alerter
Alerter
Serviciu instant de informare
Top articole
Noutati
Codul Muncii pentru CONTABILI
» Detalii Click Aici «
Important: Manualul Expertului in Legislatia muncii
» Detalii Click Aici «
Nou! Cele 9 proceduri obligatorii in Resurse Umane
» Detalii Click Aici «
Harta completa a tuturor veniturilor platite de angajatori.Contributii si Impozite
» Detalii Click Aici «
384 de intrebari si raspunsuri vitale din Legislatia Muncii
» Detalii Click Aici «



Club
Forum Legislatia Muncii
Intra in legatura cu experti si colegi
Vezi ultimele discutii