Consultanta in afaceri | Manager
 

Ce este evaluarea riscurilor si de ce trebuie efectuata?


Evaluarea riscurilor este activitatea prin care se identifica factorii de risc de accidentare si/sau imbolnavire profesionala si se determina cantitativ nivelul de risc al unui loc de munca/post de lucru.

Evaluarea riscurilor trebuie sa fie realizata intr-un mod sistematic pe baza unei metodologii definite si logice. Punctul de plecare trebuie sa fie o examinare generala (analiza situatiei curente) ce releva situatia intreprinderii din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Evaluarea riscurilor dintr-o intreprindere trebuie sa fie destul de cuprinzatoare pentru a oferi solutii alternative pentru combaterea riscurilor profesionale (de preferat la sursa) si sa stabileasca ierarhizarea si prioritatea masurilor de prevenire.

Aria de acoperire si nivelul de detaliu al unei evaluari de risc trebuie sa respecte mereu gravitatea si probabilitatea riscurilor profesionale. Pentru aceasta, trebuie sa se arate ca se iau in considerare pericolele general recunoscute dintr-o ramura industriala, dar trebuie sa se demonstreze ca s-au avut in vedere si constatarile concrete de pe teren, la un moment dat. Evaluarea de risc trebuie sa fie adecvata, in sensul ca profunzimea analizei si nivelul masurilor trebuie sa fie diferite pentru pericolele majore si minore.

Pastrarea rapoartelor si fiselor legate de evaluarea de risc si a altor documente reprezinta o buna practica de securitate si sanatate ce are ca scop analiza evolutiei si asigurarea dovezilor cu privire la starea de securitate din unitate.

Documentatia va servi unor scopuri interne, ca baza pentru instruirea periodica a lucratorilor, deoarece acestia trebuie informati cu privire la pericolele si masurile de la postul de lucru. Mai mult, se recomanda folosirea documentatiei pentru realizarea listelor de verificare, ce reprezinta un instrument simplu pentru stabilirea de proceduri de supraveghere a conditiilor de securitate si sanatate la postul de lucru.

Trebuie sa realizati evaluarea riscurilor pentru ca:
- Aceasta activitate se inscrie printre obligatiile dvs. legale si nerealizarea ei poate avea consecinte contraventionale;
- Din ea decurg toate celelalte activitati de prevenire si protectie a lucratorilor dvs.;
- Cotele de contributie de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de dvs. se stabilesc de la 0,15% la 0,85% aplicate asupra bazei lunare de calcul, respectiv asupra sumei veniturilor brute realizate lunar, in functie de clasa de risc;


Controalul ITM va da batai de cap?
Controalul ITM va da batai de cap?

Vezi detalii

Consilier Codul Muncii
Consilier Codul Muncii

Vezi detalii

Concedii Medicale - legislatie specifica, situatii atipice
Concedii Medicale - legislatie specifica, situatii atipice

Vezi detalii





- Sunteti beneficiarul muncii prestate de lucratorii dvs. si, ca atare, trebuie sa va asumati riscul profesional.
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 21 Decembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 1 voturi
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Practica Pe Perioada StudentieiIntrebare: Buna ziua, Am un tanar cetatean al Republicii Moldova care este student la noi in tara. Pe perioada verii se doreste ca acesta sa faca practica la societatea noastra si daca se poate sa fie si remunerat. Mentionez ca are permis de sedere in Romania si pasaport. Va rog, sa-mi spuneti care este modalitatea pentru ca acesta sa poata face practica in cadrul societatii noastre si daca poate fi remunerat. Multumesc
 

Raspuns: Puteti incerca o cautare pe Google dupa contract de practica model si veti gasi cateva variante pe c... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"