Codul muncii art 54 - Suspendarea contractului de munca prin acordul partilor

Suspendare contract muncaintreruperea activitatiiincetare contract acordul partilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Potrivit art. 54 din Codul muncii, suspendarea contractului individual de munca intervine prin acordul partilor, in cazul concediilor fara plata pentru studii sau pentru interese personale concediul fara plata consta in incetarea temporara, de comun acord, atat a prestarii muncii, cat si a platii salariului, pentru:



- rezolvarea unor probleme de natura personala

In acest caz, salariatul solicita angajatorului permisiunea de a lipsi de la programul de lucru cu scopul de a rezolva anumite situatii personale, altele decat evenimentele familiale deosebite, pentru care legea, regulamentul intern sau contractul colectiv de munca aplicabil prevad obligatia acordarii de zile libere platite.  Angajatorul apreciaza daca cererea angajatului este serioasa si, in functie de posibilitati, poate acorda concediu fara salariul pentru o perioada stabilita de comun acord cu acesta, asa incat sa nu se perturbe activitatea in unitate.

- urmarea unor studii

La aprecierea necesitatii acordarii concediului fara plata pentru studii, angajatorul trebuie sa tina cont ca ii revin anumite obligatii in legatura cu asigurarea accesului salariatilor la formare profesionala. Concediul fara plata pentru studii se acorda de angajator in baza cererii salariatului, care se afla in situatia initierii, continuarii sau finalizarii unor studii.

Exemplu
a) In perioada de desfasurare a activitatii in cadrul echipelor de salvamont.
b) In cazul functionarilor publici, Legea nr. 188/1999, cu modificarile ulterioare, reglementeaza intreruperea activitatii la cerere, ceea ce constituie o suspendare temporara a functionarului public din functie pentru un interes legitim cu acordul conducatorului autoritatii sau institutiei publice.
c) Durata intreruperii activitatii la cerere trebuie sa se incadreze intre 6 luni si 4 ani, cu drept de prelungire pentru inca cel mult 4 ani.


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Suspendare contract muncaintreruperea activitatiiincetare contract acordul partilor

Data aparitiei: 19 Decembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Codul muncii art 54 - Suspendarea contractului de munca prin acordul partilor Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]