Schema de ajutor de minimis - Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor

Schema de ajutor de minimisconditii de muncalocul de muncaprotectia muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Obiectivele schemei de ajutor de minimis "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor“ sunt:
- cresterea calitatii angajarii si imbunatatirea conditiilor de munca prin asigurarea securitatii si protectiei sanatatii la locul de munca;
- prevenirea riscurilor profesionale;
- informarea si instruirea lucratorilor in domeniul sanatatii si securitatii in munca;
- asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca.

Prin urmare, activitatile eligibile in cadrul schemei de ajutor de minimis sunt activitati si interventii pentru:
- asigurarea sanatatii si securitatii la locul de munca;
- prevenirea bolilor profesionale;
- informarea si instruirea lucratorilor in domeniul sanatatii si securitatii in munca;
- asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca.

Cine poate beneficia de facilitatile prevazute in schema de ajutor de minimis „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor“?

Pot beneficia de facilitatile prevazute in schema de ajutor de minimis intreprinderile care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt legal constituite in Romania si isi desfasoara activitatea in Romania;

b) sunt eligibile pentru finantare conform prevederilor Documentului-cadru de implementare pentru Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“ si ale Ghidului solicitantului;

c) nu sunt in stare de insolventa, nu au afacerile administrate de un judecator-sindic, nu au nicio restrictie asupra activitatii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente intre creditori sau nu se afla intr-o alta situatie similara cu cele mentionate anterior, reglementate prin lege;

d) nu inregistreaza datorii publice si si-au platit la timp taxele, obligatiile si alte contributii la bugetul de stat, bugetele speciale si bugetele locale, prevazute de legislatia in vigoare;

e) reprezentantul legal al intreprinderii nu a fost supus unei condamnari de tip res judicata in ultimii 3 ani de catre nicio instanta de judecata din motive profesionale sau etic-profesionale;

f) reprezentantul legal al intreprinderii nu a fost condamnat de tip res judicata pentru frauda, coruptie, implicare in organizatii criminale sau in alte activitati ilegale in detrimentul intereselor financiare ale Comunitatii Europene;

g) reprezentantul legal al intreprinderii nu furnizeaza informatii false;

h) nu sunt „intreprinderi in dificultate“ conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor in dificultate;

i) sunt direct responsabile de pregatirea si implementarea proiectului si nu actioneaza ca intermediari pentru proiectul propus a fi finantat;

j) nu au fost subiectul unui ordin de recuperare in urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si incompatibil cu piata comuna sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;

k) valoarea totala a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat intreprinderea pe o perioada de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depaseste echivalentul in lei a 200.000 euro (100.000 euro in cazul intreprinderilor care activeaza in sectorul transporturilor).

Aceste plafoane se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este finantat din surse nationale sau comunitare;

l) indeplinesc si alte conditii specificate in cererea de propuneri de proiecte si in Ghidul solicitantului, fara a aduce atingere prevederilor in materie de ajutor de minimis.

Ajutorul de minimis se va acorda sub forma de finantare nerambursabila, esalonat, pe etape de implementare a proiectului.

Pentru a beneficia de finantare nerambursabila in cadrul schemei de ajutor de minimis, beneficiarul va inainta o cerere se finantare administratorului schemei de ajutor de minimis, in conformitate cu Ghidul solicitantului si va da o declaratie pe propria raspundere privind ajutoarele de minimis primite in acel an fiscal si in ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare).

Administratorul schemei de ajutor de minimis va acorda un ajutor de minimis dupa ce va verifica, pe baza declaratiei pe propria raspundere a intreprinderii, faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani consecutivi (ultimii 2 ani fiscali si anul fiscal in curs), fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile schemei, nu depaseste pragul de 200.00 euro (echivalentul in lei). Pentru intreprinderile care activeaza in domeniul transporturilor, plafonul este de 100.000 euro (echivalentul in lei).

Util
Administratorul schemei de ajutor de minimis este Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“ sau prin organismele intermediare.



NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Schema de ajutor de minimisconditii de muncalocul de muncaprotectia muncii

Data aparitiei: 07 Decembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Schema de ajutor de minimis - Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Detasare salariat. Statul in care se platesc contributiile socialeIntrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat medical cod 08. CASS ianuarie - aprilieIntrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]