Consultanta in afaceri | Manager
detalii aici

Cauti un loc de munca?


Stiati ca...
...... exista peste 40 de documente OBLIGATORII pe care inspectorii ITM le verifica atunci cand vor sa va amendeze cu orice pret >> Detalii aici <<
:: mai multe intrebari si raspunsuri

Cumul de functii. Activitati de contabilitate


Intrebare:


Exista incompatibilitate intre activitatea de tinere a evidentei contabile financiare si cea de gestiune? Dar intre cea de sef birou resurse umane si cea de inspector de resurse umane Poate avea un salariat doua contracte de munca, unul pentru sef birou resurse umane si unul pentru inspector de personal in cadrul aceluiasi compartiment?


Raspuns:

Contabilitatea financiara se organizeaza si se conduce conform Legii contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.Conform art. 10 din lege, contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.

Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.

In cazul persoanelor care in exercitiul financiar precedent au inregistrat cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro, contabilitatea poate fi organizata si condusa potrivit prevederilor alin. (2) si (3) sau pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situatie in care raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestor persoane fizice.

Persoanele prevazute la art. 1 din Legea 82/1991 organizeaza si conduc, dupa caz, si contabilitatea de gestiune, potrivit reglementarilor elaborate in acest sens. Masuri referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii de gestiune se regasesc in Precizarea privind unele masuri referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii de gestiune, aprobata prin OMFP 1826/2003.

Potrivit acesteia, in functie de specificul activitatii desfasurate, contabilitatea de gestiune va asigura, in principal, inregistrarea operatiilor privind colectarea si repartizarea cheltuielilor pe destinatii, respectiv pe activitati, sectii, faze de fabricatie, centre de costuri, centre de profit, dupa caz, precum si calculul costului de achizitie, de productie, de prelucrare al bunurilor intrate, obtinute, lucrarilor executate, serviciilor prestate, productiei in curs de executie, imobilizarilor in curs etc., din unitatile de productie, comerciale, prestatoare de servicii, financiare si alte domenii de activitate.

Conform art. 35 alin. (1) din Codul muncii, orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea. Potrivit alin. (2) al aceluiasi articol, fac exceptie de la prevederile alin. (1) situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii.
Prin urmare, in temeiul art. 35 din Codul muncii, se pot cumula orice functii exceptand situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul acestora. Intre activitatea de tinere a evidentei contabile financiare si contabilitatea de gestiune nu sunt prevazute incompatibilitati legale. Cele doua activitati sunt organizate, de regula, in cadrul aceluiasi departament.

De asemenea, legea nu prevede in mod expres incompatibilitatea functiei de sef birou resurse umane cu cea de inspector de personal in cadrul aceluiasi compartiment. Insa, avand in vedere atributiile corespunzatoare celor doua functii, practic, cumul acestora in cadrul aceluiasi compartiment este imposibil.

Astfel, printre atributiile functiilor de conducere se numara coordonarea, conducerea si controlul personalului din subordine. Or, aceste atributii nu ar putea fi indeplinite cu obiectivitate fata de propria persoana. De aceea, consideram ca, desi legea nu prevede in mod expres o incompatibilitate, cumulul celor doua functii in cadrul aceluiasi compartiment nu este posibil.

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: -

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

Stabilirea Stagiului De Cotizare Pt Calculul Somajului

Intrebare: Daca contractul de munca inceteaza la 08 ale lunii, perioada de la 01-08 se considera luna integrala la stabilirea stagiului de cotizare de 12 luni? Din declaratia 112 reiese clar o baza de calcul doar pentru perioada 01-08 ale lunii, iar cei de la somaj mi-au luat-o in calcul ca fiind a 12 -a luna de cotizare. Mi-au insumat veniturile pe 11luni si 8 zile dar au impartit la 12 luni pentru stabilirea mediei salariului, in vederea aplicarii procentului de 10%. Este corect? Daca nu este corect, ce se poate face in aceasta situatie?

Raspuns: Buna ziua, Multumesc foarte mult.... citeste tot raspunsul aici




Trimite opinia ta comunitatii legislatiamuncii.ro








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare





Adauga acest articol in site-ul tau

ALTE ARTICOLE REFERITOARE LA codul muncii, cumul, evidenta contabila, expert contabil, legea contabilitatii 82/1991:









ULTIMELE ARTICOLE REFERITOARE LA codul muncii, cumul, evidenta contabila, expert contabil, legea contabilitatii 82/1991: