Consultanta in afaceri | Manager
 

Cumul de functii. Activitati de contabilitate

Intrebare:

Exista incompatibilitate intre activitatea de tinere a evidentei contabile financiare si cea de gestiune? Dar intre cea de sef birou resurse umane si cea de inspector de resurse umane Poate avea un salariat doua contracte de munca, unul pentru sef birou resurse umane si unul pentru inspector de personal in cadrul aceluiasi compartiment?


Raspuns:

Contabilitatea financiara se organizeaza si se conduce conform Legii contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.Conform art. 10 din lege, contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.

Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.

In cazul persoanelor care in exercitiul financiar precedent au inregistrat cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro, contabilitatea poate fi organizata si condusa potrivit prevederilor alin. (2) si (3) sau pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situatie in care raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestor persoane fizice.

Persoanele prevazute la art. 1 din Legea 82/1991 organizeaza si conduc, dupa caz, si contabilitatea de gestiune, potrivit reglementarilor elaborate in acest sens. Masuri referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii de gestiune se regasesc in Precizarea privind unele masuri referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii de gestiune, aprobata prin OMFP 1826/2003.

Potrivit acesteia, in functie de specificul activitatii desfasurate, contabilitatea de gestiune va asigura, in principal, inregistrarea operatiilor privind colectarea si repartizarea cheltuielilor pe destinatii, respectiv pe activitati, sectii, faze de fabricatie, centre de costuri, centre de profit, dupa caz, precum si calculul costului de achizitie, de productie, de prelucrare al bunurilor intrate, obtinute, lucrarilor executate, serviciilor prestate, productiei in curs de executie, imobilizarilor in curs etc., din unitatile de productie, comerciale, prestatoare de servicii, financiare si alte domenii de activitate.

Conform art. 35 alin. (1) din Codul muncii, orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea. Potrivit alin. (2) al aceluiasi articol, fac exceptie de la prevederile alin. (1) situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii.
Prin urmare, in temeiul art. 35 din Codul muncii, se pot cumula orice functii exceptand situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul acestora. Intre activitatea de tinere a evidentei contabile financiare si contabilitatea de gestiune nu sunt prevazute incompatibilitati legale. Cele doua activitati sunt organizate, de regula, in cadrul aceluiasi departament.

De asemenea, legea nu prevede in mod expres incompatibilitatea functiei de sef birou resurse umane cu cea de inspector de personal in cadrul aceluiasi compartiment. Insa, avand in vedere atributiile corespunzatoare celor doua functii, practic, cumul acestora in cadrul aceluiasi compartiment este imposibil.


Cum sa te pensionezi in 2014
Cum sa te pensionezi in 2014

Vezi detalii

Circulara privind controlul ITM
Circulara privind controlul ITM

Vezi detalii aici

202 Modele fise de post
202 Modele fise de post

Vezi detalii aici




Astfel, printre atributiile functiilor de conducere se numara coordonarea, conducerea si controlul personalului din subordine. Or, aceste atributii nu ar putea fi indeplinite cu obiectivitate fata de propria persoana. De aceea, consideram ca, desi legea nu prevede in mod expres o incompatibilitate, cumulul celor doua functii in cadrul aceluiasi compartiment nu este posibil.

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 21 Noiembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot
Cumul de functii. Activitati de contabilitate
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Conditii De Incetare A Ajutorului De SomajIntrebare: care sunt conditiile concrete de incetare a platii pentru indemnizatia de somaj pentru o persoana care se angajeaza part time pentru 3 luni, 6 luni si are o indemnizatie in valoare de 1300 Ron . Din ce m am documentat am vazut ca se poate continua furnizarea ajutorului de somaj cu indeplinirea celor doua conditii , nu stiu cum se calculeaza acel coeficient social daca mai este de actualitate Va multumesc
 

Raspuns: In cazul incheierii unui contract pe o perioada de pana la 12 luni, in calitate de persoana fizica, ... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii de la specialisti"

» Alte Newslettere Gratuite