Metode de evaluare - Masurarea volumului vanzarilor

volumul vanzarilormetode de evaluareagentul de vanzari
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Performanta activitatilor de vanzare se masoara, de regula, prin volumul vanzarilor intr-o anumita perioada de timp. Totusi, daca, de exemplu, un agent de vanzari isi desfasoara activitatea intr-o zona rurala, va fi nevoit sa-si petreaca o mare parte din timp calatorind si irosind astfel timp care ar putea fi dedicat vanzarii. Acest lucru nu se intampla in cazul agentului de vanzari care actioneaza intr-un oras mare, cu o densitate mai mare de clienti. Probabil ca agentul de vanzari din oras va realiza un volum de vanzari mai mare decat cel din mediul rural, chiar daca amandoi muncesc la fel de mult si au aceeasi pregatire.

Daca se tine seama de cele de mai sus si se delimiteaza corect categoriile de personal asupra carora se pot aplica criterii unitare de evaluare, aceasta forma de evaluare a calitatii activitatii profesionale devine nu numai obiectiva, ci si relativ simplu de aplicat si permite o ierarhizare destul de clara a membrilor unei categorii profesionale sau ai unui colectiv care realizeaza un acelasi "produs" in conditii similare. In functie de aceasta ierarhie se pot stabili trepte de salarizare, se poate evalua periodic progresul sau regresul angajatilor, se pot institui norme de recompensare sau promovare sau de sanctiune ori retrogradare a lor etc..

Pericolul caderii in unilateralitate si subiectivitate

Nu mai putin adevarat este ca acest criteriu, care se bazeaza exclusiv pe performantele individuale, nu cuantifica profesionalismul relatiei cu clientii, lucrul in echipa, relatiile cu superiorii si/sau cu subordonatii etc.

Solutia: adoptati criterii prin care sa se poata masura eficienta (numarul de contacte – apeluri telefonice, contacte fata in fata etc. – impartit la numarul de tranzactii incheiate, resursele consumate in raport cu valoarea comenzilor etc.), a caror valoare, corelata cu volumul vanzarilor, conduce la o evaluare mai obiectiva a performantelor salariatului.

Nu omiteti un aspect important!
In cazurile in care munca in echipa are un rol important, atitudinea individualista a unora dintre membrii care se preocupa numai de rezultatele lor poate dauna re­zultatelor echipei. Cooperarea in echipa poate da rezultate mai im­portante pentru intreprindere, decat rezultatele ridicate ale unor indivizi izolati. De aceea, este bine sa nu se evalueze exclusiv acelasi volum de vanzari ca nivel obligatoriu de atins, ci trebuie sa se foloseasca doua volume adaptate conditiilor specifice in care se reali­zeaza vanzarile, astfel ca cei doi vanzatori sa fie retribuiti cat mai echitabil, tinand seama de eforturile lor diferite determinate, obiectiv, de conditiile concrete ale vanzarii.

Un ultim aspect care trebuie luat in considerare se refera la caracterul realist al „targetului”; tinte fanteziste, in aplicarea carora salariatul este depunctat la evaluare, pot conduce la conflicte de munca, in conditii similare cu cele aratate la masurarea productiei.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
volumul vanzarilormetode de evaluareagentul de vanzari

Data aparitiei: 11 Noiembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Metode de evaluare - Masurarea volumului vanzarilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]