Ce este evaluarea riscurilor si de ce este ea necesara

evaluarea riscurilorriscuri profesionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 
Evaluarea riscurilor definita de literatura de specialitate din cadrul Uniunii Europene este un proces care consta in evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, generate de pericolele existente la locul de munca.
 
Evaluarea riscurilor definita de literatura de specialitate din Romania este activitatea prin care se determina dimensiunea abaterii sistemelor de munca de la starea ideala, in care este exclusa orice posibilitate de accidentare si imbolnavire profesionala.
 
Evaluarea reprezinta punctul de plecare in optimizarea activitatii de prevenire a accidentelor de munca si imbolnavirilor profesionale intr-un sistem de munca.
 
In mod concret evaluarea este actiunea de masurare a dimensiunii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala dintr-un sistem de munca, pe baza combinatiei dintre consecinta maxima posibila a actiunii factorilor de risc asupra organismului executantului si probabilitatea de producere a acesteia.
 
Se evalueaza toate riscurile posibile conectate cu unitatea sau locul de munca/postul de lucru pentru care se face evaluarea.
 
Totodata, evaluarea riscurilor reprezinta o examinare sistemica a tuturor aspectelor muncii, pentru a stabili:
1. Cauzele unor posibile vatamari sau raniri;
2. Posibilitatile de eliminare a pericolelor si, daca nu este posibil,
3. Masurile de prevenire sau protectie care sunt sau trebuie implementate pentru a tine sub control riscurile.
 
Evaluarea riscurilor este un instrument puternic pentru identificarea nevoii de adoptare a unor masuri preventive.
 
Abordarea preventiva cuprinde:
1. Evitarea riscurilor;
2. Evaluarea riscurilor care nu pot fi evaluate;
3. Combaterea riscurilor la sursa;
4. Adaptarea muncii la om;
5. Adaptarea la progresul tehnic;
6. Inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau ceea ce este mai putin periculos;
7. Dezvoltarea unei politici de prevenire;
8. Adoptarea, in mod prioritar a masurilor de protectie colectiva fata de masurile de protectie individuala;
9. Furnizarea de instructiuni corespunzatoare lucratorilor.
 
Pornind de la aceste considerente generale, evaluarea riscurilor reprezinta una din activitatile importante, necesare reducerii sau eliminarii evenimentelor si implicit a accidentelor de munca si bolilor profesionale, constituind fundamentul unei gestiuni eficace a securitatii si sanatatii in munca.
 
Evaluarea riscurilor profesionale sta la baza stabilirii strategiei manageriale in domeniul sanatatii si securitatii in munca si este un instrument util in aplicarea managementului in acest domeniu.
 
A investi in prevenirea accidentelor de munca inseamna a investi in imbunatatirea activitatii societatii si a reduce cheltuielile acesteia.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea riscurilorriscuri profesionale

Data aparitiei: 27 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce este evaluarea riscurilor si de ce este ea necesara Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]