Creati propriul centru de evaluare a competentelor

evaluarea competentelorcompetente profesionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Centrele de evaluare

Centrele de evaluare pot fi:
- departamente specializate din unitati economice;
- departamente specializate din centre de formare profesionala;
- companii de recrutare de personal;
- alte organizatii care indeplinesc conditiile de autorizare stabilite de lege.

Daca doriti sa va infiintati un centru de evaluare si certificare a competentelor profesionale obtinute pe alte cai decat cele formale, trebuie sa obtineti autorizatie din partea Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor (www.cnfpa.ro).

Autorizarea se face pentru ocupatii/calificari pentru care exista standarde ocupationale/standarde de pregatire profesionala recunoscute national, in functie de nivelul de performanta al centrului.

Conditii de obtinere a autorizatiei

Pentru a dezvolta un centru de evaluare, firma dvs. trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa fie legal constituita;
- sa dovedeasca faptul ca nu se afla in situatie de incapacitate de plata si nici nu are conturi blocate;
- sa dovedeasca accesul la conditii reale de munca si la resursele necesare efectuarii de evaluari (protocoale semnate cu unitati de profil, in cazul firmelor care nu desfasoara activitati curente in ocupatiile pentru care doresc autorizare);
- sa aiba evaluatori de competente profesionale certificati (conform Ordinului nr. 4.543/2004, completat si modificat prin Ordinul nr. 3.329/2005).

Pentru a da credibilitate evaluarii competentelor profesionale exigenta cere ca firma dvs. sa detina facilitatile, resursele si experienta practica necesare.

De exemplu, intr-o firma de constructii pot fi evaluate competente specifice activitatilor din constructii deoarece firma dispune de angajati cu experienta in activitatile respective, iar acestia pot fi formati si certificati ca evaluatori de competente. In plus, exista spatiile si facilitatile necesare pentru desfasurarea evaluarilor.

Intr-o astfel de firma poate fi evaluat propriul personal, personalul din organizatii similare sau, in general, orice persoana care solicita recunoasterea si certificarea competentelor in domeniul respectiv (constructii).

Procedura de evaluare si certificare a competentelor dobandite pe alte cai decat cele formale, aprobata prin Ordinul nr. 3.329/2005 care modifica si completeaza Ordinul nr. 4.543/2004, a fost elaborata in conformitate cu standardul ISO 17.024 privind „Criteriile generale pentru organismele de certificare ce efectueaza certificarea personalului”.

Acest standard specifica criteriile generale pe care trebuie sa le respecte un organism de certificare a personalului pentru a fi recunoscut la nivel national si international.

Care sunt avantajele evaluarii competentelor profesionale ale angajatilor, cu respectarea cadrului legal, aflati detaliat in continuare.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea competentelorcompetente profesionale

Data aparitiei: 27 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Creati propriul centru de evaluare a competentelor Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]