Consultanta in afaceri | Manager

     eNews Legislatia Muncii

Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Stiati ca...
...... exista peste 40 de documente OBLIGATORII pe care inspectorii ITM le verifica atunci cand vor sa va amendeze cu orice pret >> Detalii aici <<
:: mai multe intrebari si raspunsuri

Functii sensibile. Domenii de activitate. Precizari MFP

In cazul stabilirii functiilor sensibile in cadrul unei institutii publice, cf. Ordinului 946/2005 pentru aprobarea codului controlului intern managerial emis de Ministerul Finantelor Publice, sunt uneori necesare mai multe precizari, mai ales in situatia in care se doreste schimbarea unui post si luarea deciziei ca functia ocupata de un salariat este sensibila.


Prin OMFP 946/2005 a fost aprobat Codul controlului intern/ managerial, cuprinzand standardele de control intern/ managerial la entitatile publice. Asadar, in baza acestui ordin, modificat si completat ulterior si republicat in temeiul art. IV din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.649/2011, la nivelul entitatilor publice trebuie sa se elaboreze si/sau dezvolte un sistem de control intern/managerial.

La baza elaborarii acestui sistem stau un numar de 25 de standarde de control intern/managerial care definesc un minimum de reguli de management, pe care toate entitatile publice trebuie sa le urmeze. Conform precizarilor in acest cod, obiectivul standardelor este de a crea un model de control intern/managerial uniform si coerent. De asemenea, standardele constituie un sistem de referinta, in raport cu care se evalueaza sistemele de control intern/managerial, se identifica zonele si directiile de schimbare.

Stabilirea sistemelor de control intern/managerial intra in responsabilitatea managementului fiecarei entitati publice si trebuie sa aiba la baza standardele elaborate de Ministerul Finantelor Publice. Formularea cat mai generala a standardelor a fost necesara pentru a da posibilitatea managerilor sa le aplice, in pofida deosebirilor semnificative intre diferitele entitati publice.

Sistemele de control intern/managerial trebuie dezvoltate tinand cont de specificul legal, organizational, de personal, de finantare etc. al fiecarei entitati publice in parte. Observam astfel ca standardele din Codul controlului intern/ managerial, inclusiv Standardul 4 "Functii sensibile", sunt formulate la modul general tocmai pentru a da posibilitatea managerilor sa le aplice, in pofida deosebirilor semnificative intre diferitele entitati publice si tinand cont de specificul legal, organizational, de personal, de finantare etc. al fiecarei entitati publice in parte.
In toate cazurile aplicarea acestui standard apreciem ca se va realiza cu respectarea legislatiei in vigoare. Astfel, la referinte principale din Standardul 4 "Functii sensibile" sunt prevazute:

- Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata;
- Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Alte reglementari in domeniul muncii.

Pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice in cadrul  sectiunii "Sisteme de management financiar si control", subsectiunea "Buna practica" ministerul a publicat Precizari cu privire la standardele de control intern/managerial, tocmai pentru motivul ca in procesul de implementare a Ordinului ministrului finantelor publice nr.946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial, cuprinzand standardele de control intern/managerial la entitatile publice si pentru dezvoltarea sistemelor de control intern/managerial, republicat, au fost remarcate, cu ocazia dialogului purtat cu unele entitati publice, o serie de dificultati in abordarea unora dintre standarde. De asemenea, raportarile trimestriale intocmite de ordonatorii de credite in temeiul ordinului amintit au scos in evidenta necesitatea unor clarificari cu privire Ia standardul 4 "Functii sensibile" si standardul 7 "Obiective".

Se recomanda in acelasi mesaj ca aceste precizari sa fie avute in vedere la intocmirea/elaborarea documentelor respective atat la niveiui aparatului central, cat si, dupa caz, la institutiile publice subordonate, facilitand aplicarea corecta si unitara a noilor reglementari care impun obligatia managerilor entitatilor publice de a elabora anual raportul asupra sistemului de control intern/managerial.

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 26 Octombrie 2011



Votati pagina " Functii sensibile. Domenii de activitate. Precizari MFP":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

Somaj Pentru Salariat Cu 2 Contracte La Societati Diferite

Intrebare: Buna ziua, am urmatoarea problema : Un salariat (cu norma de 8h/zi) inceteaza activitatea cu art. 65(1) din Codul Muncii in data de 04.06.2014 (indeplineste conditiile pentru somaj) . Acelasi salariat mai are un contract de 1h/zi la o alta societate si inceteaza activitatea la aceasta societate cu data de 05.06.2014 dar cu art. 55(b) din Codul Muncii. De la somaj i s-a spus ca nu beneficiaza de somaj deoarece la societatea unde a lucrat cu 1h/zi nu a incetat activitatea cu art. 65(1) din Codul Muncii. Ce are de facut omul in acest sens? Beneficiaza de somaj? Multumesc frumos.

Raspuns: Buna ziua beneficiaza de somaj daca se reangajeaza pe o perioada de o luna dar cu contract cu tim... citeste tot raspunsul aici



ARTICOLE SIMILARE



ULTIMELE ARTICOLE



Reviste Gratuite
Reviste gratuite
Alerter
Alerter
Serviciu instant de informare
Top articole
Noutati
Codul Muncii pentru CONTABILI
» Detalii Click Aici «
Important: Manualul Expertului in Legislatia muncii
» Detalii Click Aici «
Nou! Cele 9 proceduri obligatorii in Resurse Umane
» Detalii Click Aici «
Harta completa a tuturor veniturilor platite de angajatori.Contributii si Impozite
» Detalii Click Aici «
384 de intrebari si raspunsuri vitale din Legislatia Muncii
» Detalii Click Aici «



Club
Forum Legislatia Muncii
Intra in legatura cu experti si colegi
Vezi ultimele discutii





Din reteaua RS:
Info tva | Blogul Specialistului | Carti de afaceri | Campeanu.ro | Contabilitate si fiscalitate | Timp liber
Idei de afaceri | Librarie de afaceri | Libraria R&S | Management | Stiri juridice | Agricultura | AdSense



Utile
    Afaceri profitabile cu ferme     Codul fiscal     Declaratii fiscale     Legea Contabilitatii     Monitorul Oficial     Codul civil 2014     Codul penal 2014     Legislatie TVA



LegislatiaMuncii.ro poza

© 2006 - 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Privacy Policy | RSS RSS Flux RSS 2.0     Sitemap XML Sitemap XML     Autori     Termeni si conditii     Contact

SATI