Consultanta in afaceri | Manager
 

Functii sensibile. Domenii de activitate. Precizari MFP


In cazul stabilirii functiilor sensibile in cadrul unei institutii publice, cf. Ordinului 946/2005 pentru aprobarea codului controlului intern managerial emis de Ministerul Finantelor Publice, sunt uneori necesare mai multe precizari, mai ales in situatia in care se doreste schimbarea unui post si luarea deciziei ca functia ocupata de un salariat este sensibila.

Prin OMFP 946/2005 a fost aprobat Codul controlului intern/ managerial, cuprinzand standardele de control intern/ managerial la entitatile publice. Asadar, in baza acestui ordin, modificat si completat ulterior si republicat in temeiul art. IV din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.649/2011, la nivelul entitatilor publice trebuie sa se elaboreze si/sau dezvolte un sistem de control intern/managerial.

La baza elaborarii acestui sistem stau un numar de 25 de standarde de control intern/managerial care definesc un minimum de reguli de management, pe care toate entitatile publice trebuie sa le urmeze. Conform precizarilor in acest cod, obiectivul standardelor este de a crea un model de control intern/managerial uniform si coerent. De asemenea, standardele constituie un sistem de referinta, in raport cu care se evalueaza sistemele de control intern/managerial, se identifica zonele si directiile de schimbare.

Stabilirea sistemelor de control intern/managerial intra in responsabilitatea managementului fiecarei entitati publice si trebuie sa aiba la baza standardele elaborate de Ministerul Finantelor Publice. Formularea cat mai generala a standardelor a fost necesara pentru a da posibilitatea managerilor sa le aplice, in pofida deosebirilor semnificative intre diferitele entitati publice.

Sistemele de control intern/managerial trebuie dezvoltate tinand cont de specificul legal, organizational, de personal, de finantare etc. al fiecarei entitati publice in parte. Observam astfel ca standardele din Codul controlului intern/ managerial, inclusiv Standardul 4 "Functii sensibile", sunt formulate la modul general tocmai pentru a da posibilitatea managerilor sa le aplice, in pofida deosebirilor semnificative intre diferitele entitati publice si tinand cont de specificul legal, organizational, de personal, de finantare etc. al fiecarei entitati publice in parte.
In toate cazurile aplicarea acestui standard apreciem ca se va realiza cu respectarea legislatiei in vigoare. Astfel, la referinte principale din Standardul 4 "Functii sensibile" sunt prevazute:

- Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata;
- Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Alte reglementari in domeniul muncii.

Pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice in cadrulsectiunii "Sisteme de management financiar si control", subsectiunea "Buna practica" ministerul a publicat Precizari cu privire la standardele de control intern/managerial, tocmai pentru motivul ca in procesul de implementare a Ordinului ministrului finantelor publice nr.946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial, cuprinzand standardele de control intern/managerial la entitatile publice si pentru dezvoltarea sistemelor de control intern/managerial, republicat, au fost remarcate, cu ocazia dialogului purtat cu unele entitati publice, o serie de dificultati in abordarea unora dintre standarde. De asemenea, raportarile trimestriale intocmite de ordonatorii de credite in temeiul ordinului amintit au scos in evidenta necesitatea unor clarificari cu privire Ia standardul 4 "Functii sensibile" si standardul 7 "Obiective".


Orele suplimentare si munca in zi de reapus
Orele suplimentare si munca in zi de reapus

Vezi detalii

Cum sa te pensionezi in 2014
Cum sa te pensionezi in 2014

Vezi detalii

Consilier Legislatia Muncii pentru Bugetari
Consilier Legislatia Muncii pentru Bugetari

Vezi detalii




Se recomanda in acelasi mesaj ca aceste precizari sa fie avute in vedere la intocmirea/elaborarea documentelor respective atat la niveiui aparatului central, cat si, dupa caz, la institutiile publice subordonate, facilitand aplicarea corecta si unitara a noilor reglementari care impun obligatia managerilor entitatilor publice de a elabora anual raportul asupra sistemului de control intern/managerial.

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 26 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 1 voturi
Functii sensibile. Domenii de activitate. Precizari MFP5
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Concediul De Maternitate Se Considere Vechime In Munca?Intrebare: Am nascut in data de 2 august 2007 cand am intrat si in concediul de maternitate obligatoriu de 42 de zile. La 31 august 2007 contractul individual de munca a expirat. As dori sa stiu pana la terminarea concediului de lauzie perioada care nu a fost acoperita de un contract individual de munca si anume 12 zile de catre cine a fost platita si cum se considera ea? intrerupere in munca? se calculeaza la vechime? apoi am intrat in CCC de 2 ani. Concediul crestere copil se considera intrerupere in m
 

Raspuns: Concediu de maternitate in afara unui contract de munca nu poate fi vechime in munca in schimb stagi... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"