Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz: Conditiile de intrerupere a concediului de odihna de catre salariat

Codul munciiconcediul de odihnaOUG 158/2005motive obiective

Valabil la 22.08.2011

Intreruperea concediului de odihna poate fi infaptuita atat de catre angajator, cat si de catre angajat Ambele actiuni pot fi insa efectuate numai in anumite conditii si ar trebui sa aiba la baza motive obiective. In acest sens, un exemplu ilustrativ il reprezinta un angajat care se imbolnaveste in timp ce se afla in concediu de odihna si i se elibereaza un certificat de concediu medical. In consecinta, concediul de odihna se intrerupe. In aceste conditii, vor fi efectuate zilele de concediu de odihna ramase ulterior expirarii perioadei de concediu medical?

Aceasta situatie este reglementata de art. 151 alin. (1) din Codul muncii prevede care prevede ca un concediu de odihna poate fi intrerupt, la cererea salariatului, pentru motive obiective. Codul muncii nu da o definitie motivelor obiective pentru care salariatii pot intrerupe concediul de odihna si nici nu stabileste criterii de identificare sau exemple concrete privind aceste motive.

Pornind de la definitia data adjectivului obiectiv de dictionarul explicativ al limbii romane, putem defini motivele obiective ca fiind acele situatii care intervin independent de vointa salariatului si care il determina sa intrerupa concediul de odihna. Pentru a evita confuziile se recomanda ca situatiile care constituie motive obiective de intrerupere a concediului de odihna sa fie incluse in cadrul contractului colectiv de munca sau in lipsa acestuia, in regulamentul intern.

Art. 16 alin. (1) din OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate stabileste ca, asiguratii a caror incapacitate temporara de munca a survenit in timpul concediului de odihna sau al concediului fara plata beneficiaza de indemnizatie pentru incapacitate temporara de munca, concediul de odihna sau fara plata fiind intrerupt, urmand ca zilele neefectuate sa fie reprogramate.

Prin urmare, zilele de concediu de odihna neefectuat vor fi reprogamate conform intelegerii partilor, angajator si salariat. De asemenea, si in acest caz, se recomanda sa se precizeze in mod concret in contractul colectiv de munca sau, in lipsa acestuia, in regulamentul intern, cum se va proceda in cazul intreruperii concediului de odihna cu privire la zilele ramase neefectuate.

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici

Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii

Vezi detalii aici

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici





Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 19 August 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studiu de caz: Conditiile de intrerupere a concediului de odihna de catre salariat Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Durat Contract Munc Pentru Pensionar AngajatIntrebare: Am o angajată pe postul de laborant şcolar care urmează să iasă la pensie pentru limită de vārstă īnsă ar dori să continue activitatea ca pensionară (prin cumul). Presupunānd că participă la concursul organizat pentru ocuparea postului devenit vacant şi este declarată ,,admis", contractul individual de muncă se poate īncheia pe perioadă nedeterminată sau determinată de cāt timp? Īn mod similar, mai am doi
 

Raspuns: 1.Salariatul care are si calitatea de pensionar poate incheia contract individual de munca atat pe d... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 


 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii