Asa cum arata o declaratie furnizata de catre cei de la CNN Money, banci precum Wells Fargo, Citi sau Sovereign Bank vand retailerilor date confidentiale legate de obiceiurile de cumparaturi ale clientilor, precum si sumele cheltuite de acestia. Datele sunt folosite ulterior de comercianti pentru a oferi clientilor respectivi reduceri sau discounturi.
Proiectul a reusit sa implice deja cele mai multe dintre primele 20 banci americane. Asa cum precizeaza analistii, retailerii platesc bancilor o taxa de pana la 15% din pretul unui produs de fiecare data cand un client cumpara din magazinul lor. Astfel, un sfert din suma platita ajunge la firma care a intermediat relatia celor doua parti.
Programul de reduceri initiat de Aite Group isi disputa suprematia cu Groupon si Living Social, primul numit sustinand ca programul initiat este mai bun decat celelalte doua prin faptul ca ofera reduceri personalizate. In concret, cei care au un card emis de una dintre bancile participante beneficiaza de reducere la urmatoarea achizitie din magazinul care a cumparat datele de la banca respectiva.
Probleme apar insa atunci cand clientul nu mai stie exact cat a platit pentru bunul achizitionat dat fiind faptul ca reducerea se aplica in momentul platii. Mai mult decat atat, aspectul cel mai important il reprezinta siguranta datelor personale, mai ales ca bancile estimeaza ca peste 460 de milioane de posesori de carduri vor ajunge sa utilizeze acest sistem.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Agenda Managerului de HR 2024
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
In acelasi timp, bancile si firmele participante declara ca nu sunt distribuite date precum numele, codul IBAN sau codul numeric personal si ca acest proces este la fel de sigur ca online banking-ul.