Consultanta in afaceri | Manager
 

Dosarul Angajatului - Lista Integrala conform legii


Potrivit dispozitiilor art. 7 alin. (1) din HG 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, modificata prin HG 37/2010 , angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Continutul mimin al dosarului personal al salariatului este prevazut in dispozitiile alin. (2) din acelasi articol.

Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente:

- actele necesare angajarii,
- contractul individual de munca;
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
- acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:

a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.

Dupa cum observam, legiuitorul nu enumera in mod limitativ si expres documentele incluse in dosarul personal al salariatului, acest lucru conducand la o practica diferita si la nivelul inspectoratelor teritoriale de munca.

Astfel, dupa cum rezulta de pe site-ul ITM Giurgiu (http://www.itmgiurgiu.ro/documente.html), dosarele de personal ale salariatilor trebuie sa cuprinda:

- dovada realizarii obligatiei de informare prevazuta la art. 17 din Codul muncii ;
- cerere de angajare;


Circulara privind controlul ITM
Circulara privind controlul ITM

Vezi detalii

Cum sa te pensionezi in 2014
Cum sa te pensionezi in 2014

Vezi detalii aici

202 Modele fise de post
202 Modele fise de post

Vezi detalii aici





- curriculum vitae;
- acte stare civila;
- acte de studii si calificare;
- fisa de aptitudini,
- contractul individual de munca care va cuprinde salariul si elementele constitutive ale acestuia potrivit legii,
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
- actele de identitate;
- avizul medical;
- actele de studii;
- fisa postului;
- acte aditionale la contractele individuale de munca;
- acte privind cercetarea si aplicarea sanctiunilor disciplinare;
- permisul de munca (in cazul salariatilor cetateni straini) n.n. autorizatia de munca;
- certificatul de cazier judiciar (unde este cazul).

ITM Mehedinti, de exemplu, solicita urmatoarele documente pentru incheierea contractului individual de munca (http://www.itmmehedinti.ro/gdangr.htm):

- cartea (buletinul) de identitate, prin care se face dovada cetateniei si a domiciliului (Legea 105/1996);
- curriculum vitae cuprinzand principalele date biografice si profesionale;
-actele (certificate, diplome, atestate) privind existenta studiilor si a calificarii necesare pentru executarea viitoarelor obligatii de serviciu (intr-o anumita functie sau meserie);
- avizul medical;
- recomandare de la ultimul loc de munca;
- pentru cei ce urmeaza a fi angajati gestionari, vor prezenta o dovada eliberata de agentul economic, autoritatea sau institutia publica in care a fost anterior incadrat, din care sa rezulte ca nu a produs pagube sau in situatia in care a produs, natura acestora si daca ele au fost acoperite (art. 6 din Legea 22/1969 );
- actul de repartizare in munca pentru:
- absolventi ai institutiilor de invatamant
- someri
- beneficiari de ajutor social;
- persoane handicapate.
- livretul militar sau adeverinta de recrutare (Legea 46/1996);
- cazier judiciar;
- nota de lichidare;
- permisul de munca in cazul cetatenilor straini.

La aceste documente am putea mentiona si copii de pe actele de nastere ale copiilor, necesare pentru deducerea personala (Codul fiscal - Legea 571/2003 , modificata si completata).


Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 21 Iunie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot
Dosarul Angajatului - Lista Integrala conform legii
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Acordarea Bonurilor De Masa La Doua Societati.Intrebare: Buna ziua, se pot acorda bonuri de masa la un angajat cu doua locuri de munca? La o societate lucreaza cu 8 ore, iar la noi va lucra cu 4 ore. Si pentru a beneficia de deducerea personala , trebuie sa-si declare functia de baza acolo unde doreste? Va multumesc!
 

Raspuns: Nu, nu se pot acorda tichetele de masa la ambele locuri de munca. Salariatul care realizeaza cumul d... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii de la specialisti"

» Alte Newslettere Gratuite