Cum sa armonizati calitatile personale ale angajatilor cu nevoile firmei

competenteperformanteangajati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Angajatii potriviti pentru nevoile firmei

Succesul firmei este dat de angajatii acesteia, de competentele si performantele lor. Din acest motiv, dvs., managerul de resurse umane, trebuie sa gasiti un raspuns adecvat cel putin la urmatoarele intrebari:

- Cum gasesc angajatii care sa corespunda din punct de vedere profesional cu cerintele posturilor din firma?
- Cum sa ma asigur ca angajatii au nivelul de pregatire si competentele profesionale necesare?
- Cum pot sa optimizez competentele profesionale ale angajatilor in asa fel incat acestea sa raspunda nevoilor firmei?

Dobandirea de competente profesionale

Exista doua modalitati prin care angajatii pot sa-si dobandeasca competentele profesionale:

- prin calea formala, unde competentele angajatilor sunt certificate de absolvirea formelor clasice de invatamant din scoli, licee, scoli profesionale, facultati etc.;

- pe cale informala, prin procesul de formare profesionala continua, care presupune dobandirea experientei la locul de munca, obtinerea diferitelor calificari, participarea la traininguri, la sesiuni de formari s.a.m.d. In acest caz, confirmarea si certificarea competentelor se face prin sistemul de evaluare a competentelor profesionale dobandite pe alte cai decat cele formale, sistem care este cu precadere proiectat pentru adulti.

Cunostintele, deprinderile si atitudinile dobandite in perioada copilariei si a adolescentei – in familie, la scoala, in timpul instruirii de la colegiu sau universitate – nu dureaza toata viata!

Invatarea in timpul vietii de adult este cea care ne ajuta sa sporim, sa imbunatatim si sa ne folosim competentele pe tot parcursul vietii.

Evaluare competente, evaluare performante

Atentie! Nu confundati evaluarea competentelor profesionale cu evaluarea performantelor profesionale.

Prin procesul de evaluare a competentelor se verifica daca angajatul respectiv are cunostintele, deprinderile si atitudinile necesare ocuparii unui anumit post, chiar daca angajatul respectiv nu a absolvit in prealabil o forma de invatamant prin care acestea se dobandesc pe cale formala.

Prin procesul de evaluare a performantelor se verifica gradul in care angajatii realizeaza in mod eficient obiectivele firmei. Verificarea se face pe baza analizei rezultatelor obtinute in urma indeplinirii sarcinilor si responsabilitatilor postului ocupat de angajat.

Aflati din acest capitol ce avantaje va aduce evaluarea competentelor profesionale dobandite pe alte cai decat cele formale si cum sa creati in firma dvs. propriul centru de evaluare a competentelor profesionale ale angajatilor.

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
competenteperformanteangajati

Data aparitiei: 16 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum sa armonizati calitatile personale ale angajatilor cu nevoile firmei Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Spor de fidelitate. Conditii de acordareIntrebare: Se poate acorda sporul de fidelitate in cadru firmei trimestrial daca nu se transmite in Revisal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Remuneratia minima pentru zilieri aprilie 2024. Mod calcul durata prestare activitateIntrebare: O SRL lucreaza cu zilieri pe caen 5610. Care este remuneratia minima pt zilieri in anul 2024? Cele 90 de zile in care o persoana poate lucra la o firma este pe an calendaristic, adica la 01.01.2024 se ia de la zero evidenta, sau trebuie tinut cont si de lunile anterioare din anul precedent?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]