Deciderea actiunilor de prevenire si protectie

riscprevenirea riscurilorreducerea riscurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Riscurile fiind evaluate, urmatoarea etapa este aceea de a aplica masurile de prevenire si protectie. Printre aspectele care trebuie sa se ia in considerare in aceasta etapa, se numara:

1. Posibilitatea evitarii sau prevenirii riscurilor. Este posibil sa se elimine riscul? Aceasta se poate face, spre exemplu, prin:
* stabilirea necesitatii sarcinii sau a muncii;
* eliminarea pericolului;
* folosirea de substante sau procese de lucru diferite.

2. Daca riscurile nu pot fi evitate sau prevenite, modul in care se pot reduce riscurile la un nivel la care sanatatea si securitatea celor expusi nu este compromisa. Cand stabilesc o strategie de reducere si tinere sub control a riscurilor, angajatorii trebuie sa fie informati cu privire la urmatoarele principii generale de prevenire suplimentare:
* combaterea riscurilor la sursa;
* adaptarea muncii la individ, mai ales in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca, alegerea echipamentelor de lucru si a metodelor de productie si munca, avand in vedere, in mod deosebit, reducerea muncii monotone si a lucrului intr-un ritm prestabilit si reducerea efectului acestora asupra sanatatii;
* adaptarea la progresul tehnic;
* inlocuirea elementelor periculoase cu elemente nepericuloase sau mai putin periculoase (inlocuirea masinii sau a materialului sau a altor factori care expun pericolelor, prin mijloace alternative);
* dezvoltarea unei politici coerente generale de prevenire, care sa acopere tehnologia, organizarea muncii, conditiile de lucru, relatiile sociale si influenta factorilor legati de mediul de lucru;
* acordarea de prioritate masurilor de protectie colectiva fata de masurile de protectie individuala (de exemplu, controlul expunerii la emisii prin utilizarea ventilarii locale in locul utilizarii aparatelor de protectie respiratorie);
* acordarea de instructiuni corecte lucratorilor.

Pentru orientari privind tinerea sub control a riscurilor prin aceste masuri, angajatorii trebuie sa consulte specificatiile din legislatia nationala, normele nationale, orientarile publicate si alte criterii similare, publicate de autoritatile nationale.

Un alt principiu general important pe care angajatorii trebuie sa il cunoasca este faptul ca acestia nu trebuie sa transfere riscurile. Aceasta inseamna ca prin identificarea solutiei pentru o problema nu trebuie sa se creeze o alta problema. Spre exemplu, montarea de geamuri duble la ferestrele birourilor pentru a reduce zgomotul din exterior ar fi un avantaj indoielnic daca nu se prevede o ventilare corecta.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
riscprevenirea riscurilorreducerea riscurilor

Data aparitiei: 09 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Deciderea actiunilor de prevenire si protectie Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]