SSM: Rolurile si responsabilitatile angajatorilor

evaluare riscurilorprotectia sanatatiisecuritatea lucratorilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Angajatorii ar trebui sa pregateasca in mod riguros ceea ce intentioneaza sa faca pentru a-si indeplini responsabilitatile privind realizarea unei evaluari a riscurilor si sa implementeze masurile necesare pentru protectia sanatatii si a securitatii lucratorilor. Acestora li se recomanda sa faca acest lucru prin stabilirea unui plan de actiune pentru eliminarea sau tinerea sub control a riscurilor.

Planul de actiune ar trebui sa cuprinda:

* contractarea, organizarea si coordonarea activitatii de evaluare;
* numirea persoanelor competente pentru efectuarea evaluarilor

# persoana care efectueaza evaluarea riscurilor poate fi:
- angajatorul insusi
- angajatul desemnat de angajator
- evaluatori externi si furnizori de servicii daca nu exista personal competent in acest sens la locul de munca

# persoanele isi pot dovedi competenta aratand ca detin urmatoarele abilitati:
- o intelegere a abordarii generale a evaluarii riscurilor
- capacitatea de a aplica aceasta intelegere la locul de munca
- abilitatea de a identifica situatii in care acestea sunt incapabile sa evalueze in mod corect riscurile fara ajutor si de a putea da indicatii cu privire la necesitatea unei asistente suplimentare

* consultarea cu reprezentantii lucratorilor in legatura cu masurile luate pentru numirea celor care vor face evaluarile;

* furnizarea de informatii, instruire, resurse si asistenta evaluatorilor care sunt numiti din cadrul intreprinderii;

* asigurarea unei coordonari corespunzatoare intre evaluatori (daca este cazul);

* implicarea conducerii si incurajarea participarii fortei de munca;

* stabilirea masurilor care vor fi luate pentru revizuirea si reluarea evaluarii riscurilor;

* asigurarea corelarii masurilor de prevenire si de protectie cu rezultatele evaluarii;

* asigurarea inregistrarii evaluarii riscurilor;

* monitorizarea masurilor de prevenire si de protectie pentru a asigura eficienta permanenta a acestora;

* informarea lucratorilor si/sau a reprezentantilor acestora cu privire la evaluare si la masurile aplicate (prin accesul la inregistrarile realizate).

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluare riscurilorprotectia sanatatiisecuritatea lucratorilor

Data aparitiei: 03 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM: Rolurile si responsabilitatile angajatorilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]