Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare

 

Plan de comunicare cu angajatii care urmeaza sa fie disponibilizati

comunicareangajatiplanificaredisponibilizaredepartament juridicpreaviz
1. Pregatiti si planificati toate aspectele legate de disponibilizare.


- Stabiliti impreuna cu managementul de top criteriile in functie de care se va realiza procesul de disponibilizare si asigurati o implementare uniforma a acestuia la nivelul firmei.

- Cereti suportul departamentului juridic pentru a va asigura de legalitatea criteriilor de selectie a angajatilor care urmeaza sa fie concediati.

- Pregatiti in detaliu toata documentatia legalanecesara unui proces de disponibilizare, avand in vedere urmatoarele aspecte majore:

- notificarea angajatului;

- salariile compensatorii;

- perioada de preaviz;

- servicii de outplacement si consiliere psihologica, precum si alte aspecte relevante pentru firma dvs.

Raporturile de munca ale PFA
Raporturile de munca ale PFA

Vezi detalii aici

Ghid complet SSM si PSI pentru angajator
Ghid complet SSM si PSI pentru angajator

Vezi detalii aici

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici




2. Stabiliti cand si unde va avea loc comunicarea deciziei.

-Utilizati comunicarea directa, fata in fata pentru a comunica angajatului decizia de disponibilizare.

- Alegeti o locatie adecvata pentru comunicarea unei astfel de decizii, care sa va permita o comunicare eficienta si privata cu angajatul.

-Planificati urmatoarele intalniri ale angajatului, spre exemplu cumanagerul direct, consilierul psihologic al firmei, expertul de outplacement etc.

3. Elaborati un plan al comunicarii deciziei de disponibilizare.

-Prezentati motivele pentru care a fost adoptata aceasta decizie la nivelul firmei; aratati care este impactul crizei asupra eficientei economice a firmei dvs. si care este starea generala a concurent ei si a sectorului dvs. de activitate.

- Specificati criteriile de disponibilizare si precizati de ce angajatul in cauza corespunde respectivelor criterii.

- Mentionati modalitatile prin care firma il va sustine in acest moment – salarii compensatorii, bonusuri sau beneficii, consiliere vocationala etc.

- Acordati timp angajatului sa interiorizeze vestea si incurajati-l sa adreseze intrebari de clarificare si completare a informatiilor primite.

- Aratati care sunt optiunile si urmatorii pasi pe care angajatul ii poate urma in acest context.

4. Anticipati reactiile angajatilor.

- Abordati constructiv intreg procesul de comunicare a deciziei de disponibilizare, ascultati activ angajatul si incurajati-l sa-si exprime deschis sentimentele, supararea si dezamagirea. Veti sti astfel ce informatii sa-i oferiti pentru a-l ajuta sa treaca mai usor peste moment.


- Atunci cand angajatul devine furios, nu raspundeti reactiv prin defensiva si cearta, ci incercat i sa fiti calm si sa aratati empatie. „Este normal sa fiti furios si suparat, nu este usor pentru nimeni sa treaca printr-o astfel de situatie!“ – asa ii puteti arata ca il intelegeti si puteti obtine mai multe informatii specifice de la angajat Nu incercati sa controlati reactiile emotionale ale angajatului, acordati-i momente de tacere atunci cand are nevoie de ele.

-Daca angajatul se afla intr-o stare de soc, utilizati momente de tacere si intrebari deschise pentru a-l ajuta sa interiorizeze vestea si sa-si exprime sentimentele.

- Acordati timp angajatului sa inteleaga si sa interiorizeze vestea, nu il suprasolicitati cu prea multe informatii.

- Asigurati-va de faptul ca angajatul a inteles corect informatiile pe care le-ati transmis anterior.

- incurajati angajatul sa apeleze la serviciile de consiliere psihologica si vocationala oferite de catre firma.

- Daca angajatul se blocheaza intr-o stare de refuzsi neacceptare a deciziei, asigurati-va de corecta intelegere a informatiilor de catre angajat

- Daca este cazul, repetati si/sau reformulati informatiile anterioare pentru a va asigura de faptul ca angajatul le-a interiorizat corect.

- Aveti rabdare si oferiti informatiile in pasi mici, nu grabiti procesul emotional prin care trece angajatul.

5. Pregatiti-va emotional.

-Asigurati-va suficient timp sa planificati in detaliu etapele legate de comunicarea deciziilor de concediere

- Fiti pregatit pentru reactiile angajatului.

- Dati dovada de autocunoastere si autocontrol emotional si comportamental.

- Pregatiti-va sa comunicati asertiv si constructiv si identificati posibilele situatii care va pot determina sa comunicati reactiv, agresiv sau defensiv.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 14 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Plan de comunicare cu angajatii care urmeaza sa fie disponibilizati Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Spor De Vechime Pentru Un Pensionar Reangajat (salariat)Intrebare: Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti care este sporul de vechime de care poate sa beneficieze un pensionar reangajat pe o perioada determinata, dupa ce a iesit la pensie pentru limita de varsta, cu Contract individual de munca, intr-un post similar ca specializare,celui ocupat anterior pensionarii, dar pe o treapta de salarizare inferioara celei avute la data pensionarii. De asemenea, va rog sa-mi transmiteti baza legala a acordarii sporului de 25% avut la data pensionarii, sau in caz contrar, neacor
 

Raspuns: Notiunea de vechime neintrrupta in munca a fost eliminata inca din anii 90 asa cum reiese din adnot... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii