Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Plan de comunicare cu angajatii care urmeaza sa fie disponibilizati

comunicareangajatiplanificaredisponibilizaredepartament juridicpreaviz
1. Pregatiti si planificati toate aspectele legate de disponibilizare.


- Stabiliti impreuna cu managementul de top criteriile in functie de care se va realiza procesul de disponibilizare si asigurati o implementare uniforma a acestuia la nivelul firmei.

- Cereti suportul departamentului juridic pentru a va asigura de legalitatea criteriilor de selectie a angajatilor care urmeaza sa fie concediati.

- Pregatiti in detaliu toata documentatia legalanecesara unui proces de disponibilizare, avand in vedere urmatoarele aspecte majore:

- notificarea angajatului;

- salariile compensatorii;

- perioada de preaviz;

- servicii de outplacement si consiliere psihologica, precum si alte aspecte relevante pentru firma dvs.

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici

 Telemunca. Avantaje. Dezavantaje. Optimizare cost
Telemunca. Avantaje. Dezavantaje. Optimizare cost

Vezi detalii aici




2. Stabiliti cand si unde va avea loc comunicarea deciziei.

-Utilizati comunicarea directa, fata in fata pentru a comunica angajatului decizia de disponibilizare.

- Alegeti o locatie adecvata pentru comunicarea unei astfel de decizii, care sa va permita o comunicare eficienta si privata cu angajatul.

-Planificati urmatoarele intalniri ale angajatului, spre exemplu cumanagerul direct, consilierul psihologic al firmei, expertul de outplacement etc.

3. Elaborati un plan al comunicarii deciziei de disponibilizare.

-Prezentati motivele pentru care a fost adoptata aceasta decizie la nivelul firmei; aratati care este impactul crizei asupra eficientei economice a firmei dvs. si care este starea generala a concurent ei si a sectorului dvs. de activitate.

- Specificati criteriile de disponibilizare si precizati de ce angajatul in cauza corespunde respectivelor criterii.

- Mentionati modalitatile prin care firma il va sustine in acest moment – salarii compensatorii, bonusuri sau beneficii, consiliere vocationala etc.

- Acordati timp angajatului sa interiorizeze vestea si incurajati-l sa adreseze intrebari de clarificare si completare a informatiilor primite.

- Aratati care sunt optiunile si urmatorii pasi pe care angajatul ii poate urma in acest context.

4. Anticipati reactiile angajatilor.

- Abordati constructiv intreg procesul de comunicare a deciziei de disponibilizare, ascultati activ angajatul si incurajati-l sa-si exprime deschis sentimentele, supararea si dezamagirea. Veti sti astfel ce informatii sa-i oferiti pentru a-l ajuta sa treaca mai usor peste moment.


- Atunci cand angajatul devine furios, nu raspundeti reactiv prin defensiva si cearta, ci incercat i sa fiti calm si sa aratati empatie. „Este normal sa fiti furios si suparat, nu este usor pentru nimeni sa treaca printr-o astfel de situatie!“ – asa ii puteti arata ca il intelegeti si puteti obtine mai multe informatii specifice de la angajat Nu incercati sa controlati reactiile emotionale ale angajatului, acordati-i momente de tacere atunci cand are nevoie de ele.

-Daca angajatul se afla intr-o stare de soc, utilizati momente de tacere si intrebari deschise pentru a-l ajuta sa interiorizeze vestea si sa-si exprime sentimentele.

- Acordati timp angajatului sa inteleaga si sa interiorizeze vestea, nu il suprasolicitati cu prea multe informatii.

- Asigurati-va de faptul ca angajatul a inteles corect informatiile pe care le-ati transmis anterior.

- incurajati angajatul sa apeleze la serviciile de consiliere psihologica si vocationala oferite de catre firma.

- Daca angajatul se blocheaza intr-o stare de refuzsi neacceptare a deciziei, asigurati-va de corecta intelegere a informatiilor de catre angajat

- Daca este cazul, repetati si/sau reformulati informatiile anterioare pentru a va asigura de faptul ca angajatul le-a interiorizat corect.

- Aveti rabdare si oferiti informatiile in pasi mici, nu grabiti procesul emotional prin care trece angajatul.

5. Pregatiti-va emotional.

-Asigurati-va suficient timp sa planificati in detaliu etapele legate de comunicarea deciziilor de concediere

- Fiti pregatit pentru reactiile angajatului.

- Dati dovada de autocunoastere si autocontrol emotional si comportamental.

- Pregatiti-va sa comunicati asertiv si constructiv si identificati posibilele situatii care va pot determina sa comunicati reactiv, agresiv sau defensiv.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comunicareangajatiplanificaredisponibilizaredepartament juridicpreaviz

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 14 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Plan de comunicare cu angajatii care urmeaza sa fie disponibilizati Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pot Iei La Pensie Anticipat?Intrebare: Buna ziua! Mă numesc Ario Romeo Teodor, născut pe 10.01.1962 şi lucrez din 01.01.1978 neintrerupt până la data actuală 08.05.2018. Spuneţi-mi vă rog, când m-aş putea pensiona anticipat (partial) si care ar fi procentul de diminuare? Vă mulţumesc.
 

Raspuns: Puteti opta pentru pensie anticipata partiala sau anticipata numai dupa ce impliniti varsta de 60 de... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016