Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Plan de comunicare cu angajatii care urmeaza sa fie disponibilizati

comunicareangajatiplanificaredisponibilizaredepartament juridicpreaviz
1. Pregatiti si planificati toate aspectele legate de disponibilizare.


- Stabiliti impreuna cu managementul de top criteriile in functie de care se va realiza procesul de disponibilizare si asigurati o implementare uniforma a acestuia la nivelul firmei.

- Cereti suportul departamentului juridic pentru a va asigura de legalitatea criteriilor de selectie a angajatilor care urmeaza sa fie concediati.

- Pregatiti in detaliu toata documentatia legalanecesara unui proces de disponibilizare, avand in vedere urmatoarele aspecte majore:

- notificarea angajatului;

- salariile compensatorii;

- perioada de preaviz;

- servicii de outplacement si consiliere psihologica, precum si alte aspecte relevante pentru firma dvs.

Softuri online de legislatia muncii
Softuri online de legislatia muncii

Vezi detalii aici

Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal
Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal

Vezi detalii aici

 Codul Muncii 2017
Codul Muncii 2017

Vezi detalii aici




2. Stabiliti cand si unde va avea loc comunicarea deciziei.

-Utilizati comunicarea directa, fata in fata pentru a comunica angajatului decizia de disponibilizare.

- Alegeti o locatie adecvata pentru comunicarea unei astfel de decizii, care sa va permita o comunicare eficienta si privata cu angajatul.

-Planificati urmatoarele intalniri ale angajatului, spre exemplu cumanagerul direct, consilierul psihologic al firmei, expertul de outplacement etc.

3. Elaborati un plan al comunicarii deciziei de disponibilizare.

-Prezentati motivele pentru care a fost adoptata aceasta decizie la nivelul firmei; aratati care este impactul crizei asupra eficientei economice a firmei dvs. si care este starea generala a concurent ei si a sectorului dvs. de activitate.

- Specificati criteriile de disponibilizare si precizati de ce angajatul in cauza corespunde respectivelor criterii.

- Mentionati modalitatile prin care firma il va sustine in acest moment – salarii compensatorii, bonusuri sau beneficii, consiliere vocationala etc.

- Acordati timp angajatului sa interiorizeze vestea si incurajati-l sa adreseze intrebari de clarificare si completare a informatiilor primite.

- Aratati care sunt optiunile si urmatorii pasi pe care angajatul ii poate urma in acest context.

4. Anticipati reactiile angajatilor.

- Abordati constructiv intreg procesul de comunicare a deciziei de disponibilizare, ascultati activ angajatul si incurajati-l sa-si exprime deschis sentimentele, supararea si dezamagirea. Veti sti astfel ce informatii sa-i oferiti pentru a-l ajuta sa treaca mai usor peste moment.


- Atunci cand angajatul devine furios, nu raspundeti reactiv prin defensiva si cearta, ci incercat i sa fiti calm si sa aratati empatie. „Este normal sa fiti furios si suparat, nu este usor pentru nimeni sa treaca printr-o astfel de situatie!“ – asa ii puteti arata ca il intelegeti si puteti obtine mai multe informatii specifice de la angajat Nu incercati sa controlati reactiile emotionale ale angajatului, acordati-i momente de tacere atunci cand are nevoie de ele.

-Daca angajatul se afla intr-o stare de soc, utilizati momente de tacere si intrebari deschise pentru a-l ajuta sa interiorizeze vestea si sa-si exprime sentimentele.

- Acordati timp angajatului sa inteleaga si sa interiorizeze vestea, nu il suprasolicitati cu prea multe informatii.

- Asigurati-va de faptul ca angajatul a inteles corect informatiile pe care le-ati transmis anterior.

- incurajati angajatul sa apeleze la serviciile de consiliere psihologica si vocationala oferite de catre firma.

- Daca angajatul se blocheaza intr-o stare de refuzsi neacceptare a deciziei, asigurati-va de corecta intelegere a informatiilor de catre angajat

- Daca este cazul, repetati si/sau reformulati informatiile anterioare pentru a va asigura de faptul ca angajatul le-a interiorizat corect.

- Aveti rabdare si oferiti informatiile in pasi mici, nu grabiti procesul emotional prin care trece angajatul.

5. Pregatiti-va emotional.

-Asigurati-va suficient timp sa planificati in detaliu etapele legate de comunicarea deciziilor de concediere

- Fiti pregatit pentru reactiile angajatului.

- Dati dovada de autocunoastere si autocontrol emotional si comportamental.

- Pregatiti-va sa comunicati asertiv si constructiv si identificati posibilele situatii care va pot determina sa comunicati reactiv, agresiv sau defensiv.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 14 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Plan de comunicare cu angajatii care urmeaza sa fie disponibilizati Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Conflict De Interese Legea 161/2003Intrebare: Va rog sa mi confirmati care este articolul de lege prin care se interzice angajarea unei persoane care are grad de rudenie, respectiv sora intr-o institutie de invatamant...mentionez ca postul este de subordine ...respectiv administratorul de patrimoniu are in subordine ingrijitorul... astfel administratorul de patrimoniu urmeaza sa aiba in subordine pe propria ei sora?
 

Raspuns: Sectiunea a IV ARTICOLUL 79<br />... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 


 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii