Program de implicare a angajatilor in evaluarea riscurilor

riscuriangajaticompanii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Problema

Compania a constatat ca angajatii detineau o intelegere insuficienta a riscurilor de la locul de munca, iar evaluarea riscurilor nu era intotdeauna satisfacatoare. Angajatii nu observau sau ignorau ori ascundeau riscuri inacceptabile de la locul de munca si deseori nu puteau fi luate masuri pentru a preveni incidentele si accidentele la locul de munca.

Rezolvare

Programul anual al firmei de formare a personalului include acum sanatatea si securitatea in munca.

Anual se asigura formarea in materie de evaluare a riscurilor, incluzand instruire practica, a directorilor diferitelor departamente si personalului din departamentele de productie, tehnologie si controlul calitatii, printre altele.

A fost introdus un formular de inregistrare a Evenimentelor potential periculoase (EPP), care este in prezent utilizat de lucratori.


Intregul personal este incurajat sa completeze formularul ori de cate ori observa un risc la locul de munca si sa il introduca intr-o cutie postala speciala. Formularele primite in fiecare zi sunt citite si sunt planificate masuri preventive pentru eliminarea riscului in cauza.

Incepand din 2006, un audit periodic al sanatatii si securitatii in munca este desfasurat in cadrul fabricii. La auditul bisaptamanal participa directori cheie, angajati din cadrul departamentului pentru Sisteme de mediu si securitate si reprezentanti ai personalului din cadrul Comitetului pentru sanatate si securitate. in cadrul auditului se noteaza discrepantele, se planifica masuri preventive, se deleaga obligatii si se stabilesc termene limita pentru eliminarea acestor discrepante.

Informatiile relevante sunt afisate pe avizierul companiei si actualizate regulat.

O baza de date computerizata este mentinuta pentru analiza si controlul tuturor discrepantelor identificate, mentionand locatia, tipul si aria factorului de risc identificat, timpul alocat pentru rezolvarea problemei si persoana responsabila. Este atasata o fotografie care prezinta o imagine a posibilului pericol.

Rezultatele

Principalele rezultate au fost:

- Mai mult de un an fara un singur accident la locul de munca.

- Au fost inregistrate peste 130 de imbunatatiri ale locului de munca, au fost eliminate peste 2000 de discrepante si au fost prevenite posibilele accidente.

- Participare sporita a personalului la activitatea de sanatate si securitate (incepand din 2007, au fost scrise peste 300 de formulare EPP).

- Reputatie sporita a companiei si mediu de lucru imbunatatit.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
riscuriangajaticompanii

Data aparitiei: 13 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Program de implicare a angajatilor in evaluarea riscurilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]