Vreti sa infiintati un serviciu extern de prevenire si protectie (SEP)? Aflati care este noua procedura de abilitare ( partea I )

prevenireprotectieseviciu externuniunea europeana
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pentru a putea desfasura activitati de prevenire si protectie pentru terti prin intermediul unui serviciu extern, trebuie sa obtineti mai intai un certificat de abilitare a serviciului.

Exceptie de la aceasta regula fac persoanele fizice si juridice stabilite intr-un stat membru al Uniuni Europene sau al Spatiului Economic European care au fost supuse in aceste state unei pro ceduri similare celei de abbilitare si care pot presta servici de prevenire si protectie pe teritoriuul romaniei.


Care sunt cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca un SEp

SEp trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte:

1. Sa dispuna de personal cu capacitate profesionala adecvata si de mijloacele materiale necesare pentru a-si desfasura activitatea.

Un SEp trebuie sa fie format din:

- lucratori desemnati care indeplinesc cerintele minime de pregatire in domeniul sM corespunzatoare nivelului mediu sau

- lucratori care au competentele specifice ocupatilor de tehnician in sM sau expert in sM;

- alti lucratori, dupa caz.

2. Sa fie abilitat de Comisia de abilitare a servicilor externe de prevenire si protectie si de avizare a documentatilor cu caracter tehnic de informare si instruire in domeniul sM.

INFO

In cadrul fiecarui inspectorat teritorial de muunca, respectiv al municipiului Bucuresti, prin ordin al ministrului munci, solidaritati sociale si familiei, se constituie o comisie de abilitare a servicilor externe de prevenire si protectie si de avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de informare si instruire in domeniul sM.

3. Conducatorul SEp trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul sM corespunzatoare nivelului superior sau sa aiba competentele specifice ocupatiei de expert in securitate si sanatate in munca.

4. In cazul in care SEp este format dintr-o singura persoana, aceasta trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul sM corespunzatoare nivelului superior sau sa aiba competentele specifice ocupatiei de expert in securitate si sanatate in munca.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
prevenireprotectieseviciu externuniunea europeana

Data aparitiei: 12 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Vreti sa infiintati un serviciu extern de prevenire si protectie (SEP)? Aflati care este noua procedura de abilitare ( partea I ) Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Detasare salariat. Statul in care se platesc contributiile socialeIntrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat medical cod 08. CASS ianuarie - aprilieIntrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]