Indemnizatie adminsitrator. Modalitati de plata. Contributii. Tichete de masa

contributiitichete de masaplata
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebari:

La sfarsitul anului un administrator primeste in baza HAGA o anumita suma de bani ca si retributie administrator.

Ce impozite si contributii trebuie sa plateasca societatea?

Aceasta „retributie administrator” se poate acorda si lunar?

Un administrator poate primi bonuri de masa?

Raspuns:
 
Indemnizatia administratorului se acorda in conditiile prevazute in actul constitutiv sau cele stabilite de hotararea adunarii generale a asociatilor. Plata indemnizatiei poate fi facuta lunar, trimestrial, semestrial, anual in functie  de vointa asociatilor stabilita prin hotararea adunarii generale a asociatilor.
 
Asupra indemnizatiei administratorului se datoreaza:
 
1 .contributia la sistemul asigurarilor sociale de stabilite de Legea 263/2010;

2. contributia la sistemul asigurarilor sociale de sanatate individuala si cea datorata de angajator;

3. contributia pentru concedii si indemnizatii;

Codul fiscal excepteaza indemnizatia administratorului de la plata contributiei individuale de asigurari sociale, contributiei datorate de angajator la bugetul asigurarilor sociale de stat si contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorata de angajator la bugetul asigurarilor sociale de stat reglementate de Codul fiscal.

Acest lucru inseamna ca societatea comerciala platitoare a indemnizatiei nu retine contributia individuala la sistemul asigurarilor sociale de stat si nu datoreaza contributia angajatorului la sistemul asigurarilor sociale de stat.

Ca atare societatea comerciala nu are niciun fel de obligatii cu privire la contributia  individuala de asigurari sociale si  contributia datorata de angajator la bugetul asigurarilor sociale de stat de stat in ceea ce priveste indemnizatia administratorului.

Dar acest lucru nu inseamna ca administratorul nu datoreaza  contributie la sistemul asigurarilor sociale de stat. El datoreaza constributia la sistemul asigurarilor sociale de stat in conditiile stabilite de Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Potrivit acestui act normativ, nu toti administratorii sunt  obligati sa se asigure in sistemul asigurarilor sociale de stat ci numai cei care  realizeaza, in mod exclusiv, un venit brut pe an calendaristic echivalent cu cel putin de 4 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.

Castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat  este de 2.022 lei in anul 2011.

Venitul lunar asigurat este cel inscris in declaratia de asigurare cu respectarea limitei minime si a celei maxime.

Limita minima  - 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat  - 708 lei

Limita maxima  - valoarea corespunzatoare a de 5 ori castigul salarial mediu brut - 10.110 lei

Administratorul datoreaza integral cota de contributie de asigurari sociale corespunzatoare conditiilor normale de munca, stabilita prin lege - de 31,3%.

Administratorii sunt exceptati de la plata contributiei la sistemul asigurarilor sociale de stat  daca:

- Desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca, inclusiv soldatii si gradatii voluntari;

- Sunt  functionarii publici;

- Sunt cadre militare in activitate, soldati, gradatii voluntari, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale;

- Realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale, din drepturi de autor si drepturi conexe definite potrivit art. 7 alin. (1) pct. 131 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din contracte/conventii incheiate potrivit Codului civil;

- Isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii sunt asimilate, in conditiile Legii nr.263/2010 cu cele ale salariatilor;

- Beneficiaza de drepturi banesti lunare, ce se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj;

- Sunt cadre militare trecute in rezerva, politisti, functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare ale caror raporturi de serviciu au incetat, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, care beneficiaza de ajutoare lunare ce se asigura din bugetul de stat, in conditiile legii;

- Beneficiaza de una dintre categoriile de pensii prevazute de  Legea 263/2010.

Contributia la sistemul asigurarilor sociale de stat se plateste lunar de catre administrator sau, in numele sau, de catre orice alta persoana, in contul casei teritoriale de pensii la care este asigurat.

Contributiile la sistemul asigurarilor sociale de sanatate(individuala si cea datorata de angajator) se datoreaza, potrivit Codului fiscal, in mod obligatoriu asupra indemnizatiei administratorului.

Cotele pentru contributia de asigurari sociale de sanatate sunt:
 
a) 5,5% pentru contributia individuala;

b) 5,2% pentru contributia datorata de angajator;

De asemenea, se datoreaza obligatoriu si contributia pentru concedii si indemnizatii.  Indemnizatia administratorului, in suma bruta, intra in baza lunara de calcul a contributiei pentru concedii si indemnizatii datorata de societatea comerciala platitoare a indemnizatiei.

Baza lunara de calcul nu poate fi mai mare decat produsul dintre numarul asiguratilor din luna pentru care se calculeaza contributia si valoarea corespunzatoare a 12 salarii minime brute pe tara garantate in plata.

Societatea comerciala platitoare a indemnizatiei administratorului, in calitate de entitate asimilata angajatorului are obligatia de a calcula, de a retine si de a vira lunar:

- contributia de asigurari sociale de sanatate individuala si  cea datorata de angajator.

- contributia pentru concedii si indemnizatii;

Legea 142/1998 stabileste la art. 1 alin. (1) ca pot primi o alocatie individuala de hrana, acordata sub forma tichetelor de masa, suportata integral pe costuri de angajator salariatii din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca.

In consecinta administratorii care isi desfasoara functia in baza unui contract de mandat/administrare nu li se pot acorda tichete de masa.

In speranta ca raspunsul nostru a reusit sa contribuie cu succes la solutionarea problemelor dumneavoastra, va asiguram de intreaga noastra consideratie.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contributiitichete de masaplata

Data aparitiei: 11 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Indemnizatie adminsitrator. Modalitati de plata. Contributii. Tichete de masa Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]