Cum sa evaluati sustenabilitatea deciziilor de reducere a personalului

masuri anticrizaghidcriteriiefecte
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In continuare va prezentam, pe scurt, un ghid de adoptare a masurilor anticriza ce urmaresc reducerea fortei de munca.

Va recomandam sa utilizati acest ghid atat in momentul adoptarii unor astfel decizii, cat si atunci cand doriti sa evaluati sustenabilitatea masurilor adoptate de compania dvs. pe parcursul primului an de criza economica.

Cele 7 criterii care stau la baza reducerii personalului

O decizie eficienta de reducere a personalului firmei dvs. este de recomandat sa fie adoptata pe baza urmatoarelor tipuri de criterii:

Criterii pentru reducerea personalului

A. Criterii principale – acestea sunt primele pe care trebuie sa le aveti in vedere in momentul in care va confruntati cu necesitatea adoptarii unor masuri de reducere a fortei de munca:

1. Competentele profesionale: pentru a mentine calitatea activitatilor firmei dvs., in conditiile reductiei la nivel cantitativ

2. Performantele profesionale curente si trecute: cu scopul mentinerii continuitatii activitatii firmei dupa disponibilizarea angajatilor in cauza

3. Rolul organizational: pentru a mentine functionabilitatea interna a firmei dvs.

Urmarirea celor trei criterii principale va va permite retentia in cadrul firmei a angajatilor-cheie si asigurarea unui grad adecvat de functionabilitate in interior.

Criterii pentru reducerea personalului

B. Criterii secundare – acest set de criterii sunt complementare primelor si va ajuta in continuarea procesului de selectie a persoanelor ce urmeaza a fi disponibilizate:

4. Nivelul de salarizare: preselectia realizata cu ajutorul setului de criterii principale trebuie continuata prin selectia pe baza nivelului de salarizare

Identificati acele resurse umane care presupun costuri operationale ridicate pentru firma dvs. si care nu reprezinta resurse-cheie pentru buna desfasurare a activitatii.

Criterii pentru reducerea personalului

5. Perioada pana la pensionare: in vederea elaborarii unor planuri de pensionare timpurie

6. Departamentul: pe perioada crizei, din cauza impactului acesteia asupra activitatii firmei, o serie de departamente, care in trecut detineau un rol important in functionabilitatea firmei, nu isi mai justifica acum existenta sau necesita o restructurare dramatica

7. Potrivirea culturala: angajamentul angajatilor dvs. fata de firma este esential in depasirea perioadei de criza.

Gradul de potrivire culturala dintre angajat si organizatie constituie o premisa de baza in mentinerea unui angajament inalt pe durata crizei economice

Efectele masurilor anticriza asupra angajatilor

Pentru buna desfasurare a activitatii in firma dvs. este absolut necesar sa verificati ce efect au avut asupra angajatilor masurile anticriza pe care le-ati aplicat de-a lungul acestui an.

Iata care sunt cele mai importante efecte pe care le pot avea masurile anticriza asupra resurselor umane ale firmei:

Efectele masurilor anticriza

- Ingrijorare cu privire la siguranta propriului loc de munca

- Diminuarea suportului primit din partea supervizorilor si a managerilor directi

- Cresterea volumului de munca, ca urmare a reducerii personalului firmei

- Diminuarea sentimentelor de apartenenta si aderare la valorile organizatiei

- Pierderea increderii fata de calitatea propriei munci

- Diminuarea eficientei muncii in echipa

- Scaderea angajamentului angajatilor

- Amplificarea sentimentelor de teama, nesiguranta si frustrare.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masuri anticrizaghidcriteriiefecte

Data aparitiei: 05 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum sa evaluati sustenabilitatea deciziilor de reducere a personalului Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]