Consultanta in afaceri | Manager
detalii aici

Cauti un loc de munca?


Stiati ca...
...... exista peste 40 de documente OBLIGATORII pe care inspectorii ITM le verifica atunci cand vor sa va amendeze cu orice pret >> Detalii aici <<
:: mai multe intrebari si raspunsuri

Intrebare: in timpul delegatiei se platesc si zilele nelucratoare?

Intrebare: Cum se calculeaza salariul pentru o persoana delegata pentru o perioada de 5 zile, daca durata delegarii include si o zi nelucratoare? Se include si ziua nelucratoare sau nu in calcul?

 
Raspuns: Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Delegatia, potrivit prevederilor art. 43 din Codul muncii, este definita ca fiind: „exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor sale de serviciu, in afara locului sau de munca".
 
Pe perioada delegarii salariatul trebuie sa isi desfasoare activitatea in cadrul programului de lucru al unitatii care l-a delegat.
 
Daca, la solicitarea angajatorului, salariatul presteaza in delegatie ore suplimentare sau presteaza munca in afara duratei normale a timpului de lucru, in zilele de repaus saptamanal, intr-o zi de sarbatoare legala sau in alta zi nelucratoare, pentru munca astfel prestata i se cuvine salariul precum si sporurile reglementate pentru astfel de situatii de Codul muncii, de contractul individual de munca sau de contractul colectiv de munca aplicabil.
 
In situatia in care, durata delegatiei include si o zi nelucratoare, in care salariatul nu presteaza activitate, el nu are dreptul la plata salariului pentru aceasta zi. Aceasta, intrucat asa cum am aratat, salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat.

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 29 Martie 2011

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

Angajat Part-time-pens Gr III-Declaratia 205-Venit Din Salarii Sau Din Pensii ?

Intrebare: Buna ziua, Referitor la sectiunea III "DATE PRIVIND NATURA VENITURILOR" din declaratia 205, va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Printre angajatii companiei, care vor fi inregistrati la punctul " h - 07.Venituri din Salarii ", avem si doi angajati cu part time, pensionati pe caz de boala cu drept de munca (gradul III invaliditate). Intrebare: unde vor figura acesti doi angajati: la acelasi punct "h - 07.Venituri din Salarii" sau la punctul " o - 13. Venituri din Pensii " ? Va multumesc anticipat.

Raspuns: Declarati veniturile din salarii pe care le obtine la dvs., din cate cunosc. Daca declarati doar pen... citeste tot raspunsul aici



ARTICOLE SIMILARE



ULTIMELE ARTICOLE



Trimite opinia ta comunitatii legislatiamuncii.ro








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare