Indemnizatia administratorului. CAS. Exceptii. Declaratii

CASDeclaratia 112concedii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebare:

Administratorii firmei sunt pensionari si au contract de administrare In aceste conditii se retine CAS ? Daca nu se retine cum inregistram Declaratia 112?

Raspuns:

Codul fiscal excepteaza indemnizatia administratorului de la plata contributiei individuale de asigurari sociale, contributiei datorate de angajator la bugetul asigurarilor sociale de stat si contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorata de angajator la bugetul asigurarilor sociale de stat reglementate de Codul fiscal.

Acest lucru inseamna ca societatea comerciala platitoare a indemnizatiei nu retine contributia individuala la sistemul asigurarilor sociale de stat si nu datoreaza contributia angajatorului la sistemul asigurarilor sociale de stat.

Ca atare societatea comerciala nu are niciun fel de obligatii cu privire la contributia individuala de asigurari sociale si contributia datorata de angajator la bugetul asigurarilor sociale de stat de stat in ceea ce priveste indmenizatia administratorului.

Dar acest lucru nu inseamna ca administratorul nu datoreaza contributie la sistemul asigurarilor sociale de stat. El datoreaza constributia la sistemul asigurarilor sociale de stat in conditiile stabilite de Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Potrivit acestui act normativ, nu toti administratorii sunt obligati sa se asigure ci numai cei care realizeaza, in mod exclusiv, un venit brut pe an calendaristic echivalent cu cel putin de 4 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.

Castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat este de 2.022 lei in anul 2011.

Venitul lunar asigurat este cel inscris in declaratia de asigurare cu respectarea limitei minime si maxime.

Limita minima - 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat - 708 lei

Limita maxima - valoarea corespunzatoare a de 5 ori castigul salarial mediu brut - 10.110 lei

Administratorul datoreaza integral cota de contributie de asigurari sociale corespunzatoare conditiilor normale de munca, stabilita prin lege de 31,3%.

Administratorii sunt exceptati de la plata contributiei la sistemul asigurarilor sociale de stat daca:

-    Desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca, inclusiv soldatii si gradatii voluntari;

-    Sunt functionarii publici;

-    Sunt cadre militare in activitate, soldati, gradatii voluntari, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale;

-    Realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale, din drepturi de autor si drepturi conexe definite potrivit art. 7 alin. (1) pct. 131 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din contracte/conventii incheiate potrivit Codului civil;

-    Isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii sunt asimilate, in conditiile Legii nr. 263/2010 cu cele ale salariatilor;

-    Beneficiaza de drepturi banesti lunare, ce se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj;

-    Sunt cadre militare trecute in rezerva, politisti, functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare ale caror raporturi de serviciu au incetat, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, care beneficiaza de ajutoare lunare ce se asigura din bugetul de stat, in conditiile legii;

-    Beneficiaza de una dintre categoriile de pensii prevazute de Legea nr. 263/2010.

Contributia la sistemul asigurarilor sociale de stat se declara si se plateste lunar de catre administrator sau, in numele sau, de catre orice alta persoana, in contul casei teritoriale de pensii la care este asigurat.

Contributiile la sistemul asigurarilor sociale de sanatate individuala si cea datorata angajator precum si contributia pentru concedii si indemnizatii si se vireaza si se declara de angajator prin intermediul declaratiei nr.112.

Societatea comerciala platitoare a indemnizatiei administratorului va depune lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributiile, Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Declaratia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania. Pana la data de 1 iulie 2011, declaratia se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.

Pana la data de 1 iulie 2011, declaratia se va depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, astfel:
–  in format hartie, semnat si stampilat;
–  insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.

Prin Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 897 din 31 decembrie 2010, a fost aprobata „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, formular 112 (Anexa 1), precum si Anexele: 1.1 – Anexa angajator si 1.2 – Anexa asigurat.

NOMENCLATORUL "TIP ASIGURAT" din ANEXA 5 a HG 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" cuprinde urmatoarele:

1.Salariat
2.Salariat militar
3.Alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor, care nu au contract individual de munca sau raport de serviciu - nu este salariat
4. Cenzori, membri in consiliul de administratie
5. Persoane disponibilizate care beneficiaza de plati compensatorii acordate in baza contractului colectiv sau individual de munca, suportate din fondul de salarii.

Indemnizatia administratorului constituie venit asimilat salariului urmand a fi incadrata la pct. 3 - alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor, care nu au contract individual de munca sau raport de serviciu - nu este salariat.

In Anexa nr.1.2 "Asigurat" a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" in caseta "Asigurat/neasigurat pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate" precum si in caseta "Asigurat in sistemul asigurarilor pentru somaj" (1/0) - se completeaza " 2" - neasigurat.

In Sectiunea B venitul baza de calcul pentru contributia individuala pentru asigurari sociale de sanatate se inscrie in B.4. „Centralizator asigurat” la Randul 5 "Baza contributie individuala SANATATE".


NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
CASDeclaratia 112concedii

Data aparitiei: 28 Martie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Indemnizatia administratorului. CAS. Exceptii. Declaratii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]