Noile modificari din REVISAL: ce cursuri trebuie sa urmeze angajatul care va efectua inregistrarile?

REVISALregistrului general de evidenta a salariatilorcursuriresurse umaneact aditional
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale a lansat spre dezbatere un proiect de hotarare privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, in cadrul caruia se stabilesc o serie de reguli in privinta acestor inregistrari in registru.
 
Acesta inca nu este in vigoare, insa sunt mari sanse sa fie in curand.
 
Imediat dupa aparitia acestui proiect au aparut o serie de intrabari din partea celor care direct afectati de modificarile propuse. Ce curs va trebui sa urmeze angajatul care efectueaza inregistrarile in REVISAL? Care este institutia care trebuie sa acrediteze cursul? Angajatorul trebuie sa plateasca integral cursul respectiv (pentru propriul angajat)?
 
Potrivit dispozitiilor din acest proiect, angajatorii sau, dupa caz, prestatorii de servicii inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca au obligatia de a completa si transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat.
 
De asemenea, unitatile fara personalitate juridica care au competenta infiintarii registrului, au obligatia de a completa si transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea.
 
Potrivit acestui proiect, completarea si transmiterea registrului se fac de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator, care detin calificare/specializare/perfectionare in domeniul resurselor umane si cunostinte de operare a calculatorului la nivel de utilizator.
 
Totodata, angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care desfasoara atat activitatea de completare si transmitere a registrului, cat si activitatea de resurse umane.
 
Angajatorul are obligatia informarii in scris a inspectoratului teritorial de munca despre incheierea contractului de prestari servicii, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii/modificarii/suspendarii/incetarii prestarii serviciului, anexand o copie a contractului de prestari servicii, respectiv a actului aditional al acestuia.
 
Prestatorii au obligatia de a se inregistra si depune la inspectoratul teritorial de munca un dosar care sa cuprinda urmatoarele documente:
 
a) actul constitutiv din care sa reiasa obiectul de activitate;
 
b) certificatul de inmatriculare in registrul comertului, emis de Oficiul registrului comertului de pe langa camera de comert si industrie judeteana, respectiv Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala isi are sediul;
 
c) acte doveditoare din care sa rezulte calificarea de inspector de resurse umane si cunostinte de operare PC a persoanelor care opereaza in registrele generale de evidenta a salariatilor;
 
d) contractele de prestari servicii si actele aditionale ale acestora incheiate cu angajatorii pentru activitatea de completare si transmitere a registrului/registrelor general/generale de evidenta a salariatilor, precum si pentru activitatea de resurse umane.
 
Prin urmare, completarea si transmiterea registrului la inspectoratul teritorial de munca se poate face prin doua modalitati:
 
- de catre angajator, prin persoana sau persoanele angajate in cadrul societatii si desemnate prin decizie pentru indeplinirea acestor atributii;
 
- de catre prestatorii inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca.
 
Asadar, proiectul de act normativ mentioneaza doar ca angajatul care va indeplini atributiile de completare si transmitere a registrului trebuie sa detina calificare/specializare/perfectionare in domeniul resurselor umane si cunostinte de operare a calculatorului la nivel de utilizator.
 
In privinta suportarii cheltuielilor ce decurg din participarea la cursuri de calificare, specializare sau perfectionare in domeniul resurselor umane, in proiect nu se prevede obligatia suportarii aceste cheltuieli in sarcina uneia sau alteia dintre partile raportului de munca, asa incat apreciem ca suportarea acestor cheltuieli pot face obiectul intelegerii dintre parti.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
REVISALregistrului general de evidenta a salariatilorcursuriresurse umaneact aditional

Data aparitiei: 22 Martie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Noile modificari din REVISAL: ce cursuri trebuie sa urmeze angajatul care va efectua inregistrarile? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]