Ordin Min. Muncii: Modificarea procedurii de primire a indemnizatiei de somaj

indemnizatia de somajagentia nationala pentru ocuparea fortei de muncaloc de muncacerere loc de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Ministerul Muncii a publicat un Ordin privind modificarea si completarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj. Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 172, Partea I.

Puteti citi mai jos, integral, Ordinul.

O R D I N
privind modificarea si completarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002

Avand in vedere prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr. 113/2010 pentru modificarea si completarea unor acte normative si stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale, precum si ale art. 296 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, republicata, presedintele Agentiei Nationale pentru tcuparea Fortei de sunca emite urmatorul ordin:

Articol unic. — Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin trdinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002, publicat in sonitorul tficial al Romaniei, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2, literele c) si d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „c) carnetul de munca sau alte acte care atesta, potrivit legii, existenta unor raporturi de munca ori de serviciu, in cazul persoanelor provenite din munca;
d) adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este clinic sanatoasa sau apta de munca ori ca are eventuale restrictii medicale.”

2. La articolul 5, alineatele (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „(3) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita de urmatoarele documente:


a) actul de identitate, in original;
b) actele de studii si de calificare, in original si in copie;
c) adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este clinic sanatoasa sau apta de munca ori ca are eventuale restrictii medicale;
d) acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care sa rezulte ca persoana nu realizeaza venituri sau ca realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare.

(4) In afara documentelor prevazute la alin. (3), care urmeaza sa fie prezentate de toate categoriile de solicitanti de indemnizatie de somaj, cererea pentru acordarea indemnizatiei de somaj va fi insotita, dupa caz, si de urmatoarele documente:

A. in cazul persoanelor provenite din munca:
a) carnetul de munca, in original si in copie, si adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in cazul in care nu exista carnet de munca intocmit, adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte acte care, potrivit legii, atesta existenta unor raporturi de munca sau de serviciu pana la data de 31 decembrie 2010 si, dupa caz, vechimea in munca realizata anterior datei de 1 martie 2002;
b) copie de pe hotararea judecatoreasca definitiva prin care instanta competenta potrivit legii a dispus reintegrarea in munca, atunci cand reintegrarea nu mai este posibila la unitatea la care persoana a fost incadrata in munca anterior, din cauza incetarii definitive a activitatii, sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;
c) adeverinta de la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii in care persoana a fost incadrata anterior, din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza desfiintarii postului;

B. in cazul pensionarilor de invaliditate care isi redobandesc capacitatea de munca:
a) carnetul de munca, in original si in copie, si adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in cazul in care nu exista carnet de munca intocmit, adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte acte care, potrivit legii, atesta existenta unor raporturi de munca sau de serviciu pana la data de 31 decembrie 2010 si, dupa caz, vechimea in munca realizata anterior datei de 1 martie 2002;
b) decizia de revizuire medicala, in original si in copie, emisa de medicul expert al asigurarilor sociale, din care sa rezulte redobandirea capacitatii de munca;
c) adeverinta de la ultima unitate sau unitatea care a preluat patrimoniul acesteia, dupa caz, din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din lipsa unui post vacant de natura celui ocupat anterior;

C. in cazul persoanelor ale caror raporturi de munca sau de serviciu au incetat in perioada de suspendare a acestora:
a) carnetul de munca, in original si in copie, si adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in cazul in care nu exista carnet de munca intocmit, adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte acte care, potrivit legii, atesta existenta unor raporturi de munca sau de serviciu pana la data de 31 decembrie 2010 si, dupa caz, vechimea in munca realizata anterior datei de 1 martie 2002;
b) act din care sa rezulte data incetarii motivului pentru care au fost suspendate raporturile de munca sau de serviciu;

D. in cazul absolventilor institutiilor de invatamant, in varsta de minimum 16 ani, care intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale:
a) actul de absolvire a formei respective de invatamant, in original si in copie;
b) adeverinta eliberata de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, prin care se certifica data inregistrarii persoanei in evidentele proprii, in cazul in care persoana s-a inregistrat in vederea medierii pentru incadrare in munca la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acreditat sau notificat conform legii;

E. in cazul absolventilor scolilor speciale pentru persoane cu handicap, in varsta de minimum 16 ani, care nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale: actul de absolvire a scolii speciale pentru persoane cu handicap, in original si in copie.”

3. La articolul 6, dupa alineatul (4) se introduc doua noi alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins: „(5) Datele cu caracter personal ale solicitantilor de indemnizatie de somaj, precum si ale cetatenilor romani si cetatenilor sniunii Europene, ai statelor membre ale Spatiului Economic European, ai Elvetiei si ale strainilor care au inregistrata rezidenta/sederea in Romania si care se inregistreaza in evidenta agentiei pentru ocuparea fortei de munca in conditiile prezentei proceduri se pun, in conditiile legii, la dispozitia agentiei pentru ocuparea fortei de munca de Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date si tficiul Roman pentru Imigrari, dupa caz.
(6) Prin semnarea de catre persoanele prevazute la alin. (5) a fisei prevazute la art. 1 si, dupa caz, a cererii pentru acordarea indemnizatiei de somaj, acestea isi asuma corectitudinea datelor cu caracter personal inscrise in aceste documente, precum si a declaratiilor, evidentiate prin bifare, din cuprinsul cererii pentru acordarea indemnizatiei de somaj.”

4. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 14. — Carnetul de evidenta se vizeaza lunar de catre agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau de catre punctul de lucru, pe baza actului de identitate.”

5. La anexa nr. 1 „Fisa pentru inregistrarea persoanei in cautarea unui loc de munca”, paragraful „Adresa persoanei
inregistrate:” si textul „Alte abilitati/competente: carnet de conducator auto ........, limbi straine ......, operare PC .........., dactilo ...., steno ......, altele (descriere) ...........” se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „Adresa persoanei inregistrate:

Domiciliul: judetul/tara .........., localitatea ..........., str. ........... nr. ....................., bl. ..., sc. ...., ap...., tel. fix ........................, tel. mobil ................. e-mail......................
Resedinta: judetul/tara ............, localitatea ............................, str. ....................... nr. ..., bl. ..., sc. .., ap. ..., tel. fix ..................., tel. mobil ........................e-mail ............................... Oficiul postal cod ......., denumirea ....................., pentru
comunicarea cu persoana inregistrata. .................................................................

Alte abilitati/competente: carnet de conducator auto ........, limba straina ......, operare PC .........., altele (descriere) ...........”.

6. La anexa nr. 5 „Carnet de evidenta”, numarul casutelor pentru viza lunara se modifica de la 12 la 24. 7. La anexa nr. 5, textul cu privire la „tbligatiile persoanei indreptatite sa primeasca indemnizatie de somaj”
se modifica si va avea urmatorul cuprins: „tbligatiile persoanei indreptatite sa primeasca indemnizatie de somaj:
a) sa se prezinte lunar, pe baza programarii sau ori de cate ori este solicitata, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care este inregistrata, pentru a primi sprijin in vederea incadrarii in munca;
b) sa comunice in termen de 3 zile agentiei pentru ocuparea fortei de munca la care este inregistrata orice modificare privind:
— incadrarea in munca;
— emiterea certificatului de inmatriculare sau a autorizatiei de functionare pentru a desfasura activitati independente;
— realizarea unor venituri lunare mai mari decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare;
— plecarea din tara;
— concediul de maternitate sau de ingrijire a copilului;
— pensionarea;
— admiterea intr-o forma de invatamant;
— alte situatii;
c) sa participe la serviciile pentru stimularea ocuparii si de formare profesionala oferite de agentia pentru ocuparea fortei de munca la care este inregistrata;
d) sa faca dovada ca a cautat activ un loc de munca.”

8. Anexele nr. 3 si 4 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezentul
ordin.

Presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca,
Silviu Bian

Bucuresti, 28 februarie 2011.
Nr. 123.

Click aici pentru a citi Anexele

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
indemnizatia de somajagentia nationala pentru ocuparea fortei de muncaloc de muncacerere loc de munca

Data aparitiei: 14 Martie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ordin Min. Muncii: Modificarea procedurii de primire a indemnizatiei de somaj Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]