Procedura de restituire a carnetelor de munca a fost publicata in Monitorul Oficial

carnet de muncaITMinregistraritermen
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In Monitorul Oficial de joi, 10 martie, a fost publicata procedura de restituire a carnetelor de munca, dupa certficarea datelor completate in acestea de catre Inspectoratele teritoriale de munca. In principiu carnetele de munca se restituie angajatorului, urmand ca acesta se le transmita catre salariati. Inainte de efecturarea certificarii datelor, inspectoratele de munca vor verifica daca sunt depuse toate statele de salarii, toate declaratiile pentru comisionul datorat si eventuale sume de plata.

Potrivit actului aparut in Monitorul Oficial, sunt adoptate doua proceduri, avand in vedere atat angajatorii pentru care obligatia inregistrarii datelor in carnetele de munca a fost in sarcina ITM cat si pe cei care efectueaza singuri inregistrari in carnete de munca, iar ITM certifica corectitudinea inregistrarii.

Pentru prima categorie, ITM va completa carnetele cu datele existente pana la data de 31.12.2010, iar ultima inregistrare reprezinta „inchiderea carnetului” prin precizarea abrogare Decret 92/1976, privind carnetele de munca, a scris Hotnews. Termenul de finalizare a procedurii de restituire este 30.06.2011. Predarea efectiva a carnetelor de munca de la ITM catre angajator se va face prin programare, ce se va afisa pe pagina de internet a inspectoratului.

Pentru angajatorii care au dreptul sa efectueze inregistrari in carnetele de munca, procedura este urmatoarea: mai intai vor verifica daca in carnetele de munca sunt efectuate toate inregistrarile necesare, conform situatiei personale a salariatului. Apoi vor preda carnetele de munca catre ITM in baza unui proces verbal (daca inspectoratele constata deficiente, vor returna carnetele de munca, stabilind un termen de remediere). Dupa ce angajatorul remediaza eventualele deficiente, preda carnetele de munca la termenul indicat.

Potrivit hotararii ministrului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, carnetul va reflecta situatia la 31.12.2010, iar ultima inregistrare va preciza aceiasi abrogare a decretului 92/1976 privind carnetele de munca.  Pentru aceasta categorie de angajatori, ordinul stabileste ca termen de finalizare a restituirii carnetelor de munca data de 31.03.2011

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
carnet de muncaITMinregistraritermen

Data aparitiei: 11 Martie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Procedura de restituire a carnetelor de munca a fost publicata in Monitorul Oficial Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]