Administratia Penitenciarelor acorda despagubiri de 10.000 de euro pentru angajati (partea a 3-a)

comisieresurse umaneinvaliditatehandicap
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ART. 10

(1) In vederea verificarii indeplinirii conditiilor pentru acordarea despagubirii, la nivelul Administratiei Nationale a Penitenciarelor se constituie, prin ordin al conducatorului institutiei, o comisie alcatuita din 5 membri, si anume: 1 reprezentant al compartimentului economic, 1 reprezentant al compartimentului contencios, 1 reprezentant al compartimentului medical, 1 reprezentant al compatimentului de resurse umane si o persoana din conducerea institutiei, care indeplineste functia de presedinte al comisiei.

(2) Comisia verifica, la solicitarea persoanei interesate, pe baza  documentelor justificative si a actelor de constatare intocmite de organele competente, indeplinirea conditiilor pentru acordarea despagubirilor prevazute in prezenta hotarare. In vederea clarificarii tuturor aspectelor relevante pentru solutionarea cererilor, comisia poate audia pe functionarul public cu statut special sau, dupa caz, pe membrii familiei acestuia.

(3) Cererile pentru acordarea despagubirilor se analizeaza de comisie in termen de 60 de zile lucratoare de la data inregistrarii.

(4) In cazul in care constata indeplinirea conditiilor legale, comisia prezinta conducatorului institutiei un raport motivat, prin care va propune acordarea despagubirii, stabilindu-se si cuantumul acesteia.      

(5) In baza raportului comisiei, conducatorul unitatii emite o dispozitie scrisa de admitere a cererii si de achitare a sumei mentionate in raport. Dispozitia se comunica solicitantului si compartimentului financiar–contabil, in vederea achitarii drepturilor cuvenite.  

(6) Daca in urma analizarii cererii si a documentelor justificative comisia constata ca nu sunt indeplinite conditiile legale pentru acordarea despagubirii, aceasta propune conducatorului institutiei, prin raport motivat, semnat de toti membrii,  respingerea cererii. Dupa aprobarea propunerii de respingere, cererea se restituie solicitantului impreuna cu documentele justificative, prezentand acestuia, in scris, motivele care au stat la baza deciziei.

(7) Daca dupa respingerea cererii de acordare a despagubirilor se stabileste legatura dintre evenimentul prejudiciabil si indeplinirea atributiilor de serviciu prin hotarare irevocabila a instantei judecatoresti, prin ordonanta a procurorului, in situatia in care punerea in miscare a actiunii penale este impiedicata ori pe baza altor inscrisuri judiciare, functionarul public cu statut special sau, dupa caz, familia acestuia, pot face o noua cerere de acordare a despagubirilor, in termen de 90 de zile de la data la care au luat cunostinta de hotararea judecatoreasca, de ordonanta procurorului ori de inscrisurile respective.  

ART. 11

(1) Despagubirile acordate in baza prezentei hotarari constituie forme de sprijin cu destinatie speciala.

(2) Sumele reprezentand despagubirile prevazute in art. 4 – 7 sunt echivalente in lei la cursul Bancii Nationale a Romaniei valabil la data efectuarii platii.

ART. 12

Persoanele indreptatite la acordarea despagubirilor prevazute de prezenta hotarare nemultumite de modul de solutionare a cererilor formulate se pot adresa instantei judecatoresti competente.

ART. 13

(1) Prevederile prezentei hotarari se aplica in mod corespunzator si in cazul in care sunt afectate viata, sanatatea ori bunurile sotului/sotiei si ale copiilor aflati in intretinerea functionarului public cu statut special, in legatura cu exercitarea atributiilor de serviciu ale acestuia.

(2) Despagubirea se acorda functionarului public cu statut special, pe baza cererii formulate de acesta.

(3) In cazul minorilor se fac urmatoarele asimilari:

a) incadrarea in categoria de handicap grav cu incadrarea in gradul I de invaliditate;

b) incadrarea in categoria de handicap accentuat cu incadrarea  in gradul II de invaliditate;

c) incadrarea in categoria de handicap mediu sau usor cu incadrarea  in gradul III de invaliditate.

ART. 14

 In cazul in care, dupa efectuarea platii despagubirilor se constata de catre organele competente ca producerea prejudiciilor nu are legatura cu exercitarea atributiilor de serviciu ale functionarului public cu statut special, functionarul public cu statut special ori, dupa caz, membrii de familie care au beneficiat de despagubire sunt obligati sa restituie sumele incasate, in conditiile legii.

ART. 15

Pentru toate sumele de bani platite ca despagubiri in temeiul prezentei hotarari,   Administratia Nationala a Penitenciarelor si unitatile subordonate acesteia vor initia demersuri pentru recuperarea sumelor platite de la persoanele care se fac vinovate de producerea prejudiciilor.

ART. 16

Termenii de „invaliditate de gradul I-III” si de „handicap grav, accentuat, mediu sau usor” se definesc conform prevederilor legale in vigoare.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comisieresurse umaneinvaliditatehandicap

Data aparitiei: 10 Martie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Administratia Penitenciarelor acorda despagubiri de 10.000 de euro pentru angajati (partea a 3-a) Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]