Administratia Penitenciarelor acorda despagubiri de 10.000 de euro pentru angajati (partea a 2-a)

functionar publiccertificate de decesparchetpolitie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

(2) Acordarea despagubirilor prevazute la alin. (1) se face in baza unei cereri formulate de functionarul public cu statut special la care se anexeaza:

a) copia legalizata a certificatului-decizie medicala emis de comisiile de expertiza medico-militara de pe langa spitalele din sistemul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, avizat de comisia centrala de expertiza medico – militara prin care s-a stabilit incadrarea functionarului public cu statut special in gradele de invaliditate prevazute la art. 3 alin. 1 lit. b) – d), avizat de comisia centrala de expertiza medico – militara, dupa caz;

 b) documente de constatare a evenimentului, intocmite de organele abilitate potrivit legii;

c) alte inscrisuri judiciare, care permit stabilirea legaturii dintre indeplinirea serviciului public in calitate de functionar public cu statut special si faptul prejudiciabil, dupa caz.

ART. 6

(1) In situatia decesului functionarului public cu statut special in exercitarea atributiilor de serviciu sau in legatura cu acestea, se acorda despagubiri in valoare de 20.000 euro, echivalent in lei la data platii, sotului/sotiei supravietuitoare si copiilor functionarului public cu statut special, in cote egale. In situatia in care functionarul public cu statut special nu era casatorit si nu avea copii despagubirea se acorda parintilor acestuia, in cote egale.

 (2) Acordarea despagubirii prevazute la alin. (1) se face in baza unei cereri  care poate fi formulata de catre membrii de familie ai functionarului public cu statut special, la care se anexeaza:

a) actul de identitate al persoanei/persoanelor indreptatite la acordarea despagubirii, in copie;

b) copia legalizata a certificatului - decizie medicala emis de comisiile de expertiza medico-militara de pe langa spitalele din sistemul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, avizat de comisia centrala de expertiza medico – militara, dupa caz;

c) certificatul de deces al functionarului public cu statut special, in copie legalizata;

d) dupa caz, certificatul de casatorie, in copie legalizata, certificatul de nastere al copiilor functionarului public cu statut special, in copie legalizata, sau declaratie notariala din partea parintilor din care sa rezulte ca  functionarul public cu statut  special decedat nu era casatorit si nu avea copii.

e) documente de constatare a evenimentului, intocmite de organele abilitate potrivit legii;

f) alte inscrisuri judiciare, care permit stabilirea legaturii dintre indeplinirea serviciului public in calitate de functionar public cu statut special si faptul prejudiciabil, dupa caz.

(3) Daca persoana indreptatita la acordarea despagubirii este lipsita de capacitatea de exercitiu sau are capacitatea de exercitiu restransa, cererea se formuleaza de reprezentantul legal al acesteia sau, dupa caz, de persoana in cauza, cu acordul reprezentantului legal.

ART. 7

(1) Despagubirea acordata in situatia in care bunurile functionarului public cu statut special sunt avariate ori distruse in exercitarea atributiilor de serviciu sau in legatura cu acestea acopera suma necesara pentru aducerea bunului in starea initiala sau, in cazul imposibilitatii, pentru inlocuirea acestuia, fara a putea depasi valoarea de piata a bunului respectiv.

(2) Valoarea de piata a bunului si valoarea prejudiciului cauzat acestuia se stabilesc in baza unui dosar de evaluare intocmit de un evaluator autorizat.  

(3) Cheltuielile necesare pentru intocmirea dosarului de evaluare se suporta    de catre  functionarul public cu statut special, urmand sa fie decontate din      fondurile din care se acorda despagubirile, odata cu plata acestora. Prevederile      art. 3 alin. (7) – (12) se aplica in mod corespunzator.

(4) Despagubirea prevazuta la alin. (1) nu se acorda in cazul in care prejudiciul este acoperit in totalitate ca urmare a existentei unei asigurari in sistemul privat. Daca prejudiciul este acoperit partial, ca urmare a existentei unei asigurari in sistemul privat, despagubirea consta in diferenta dintre suma necesara pentru aducerea bunului in starea initiala sau, in cazul imposibilitatii, pentru inlocuirea acestuia si indemnizatia acordata de asigurator.

(5) Pentru vehiculele aflate in proprietatea functionarului public cu statut special despagubirea pentru cheltuielile ocazionate de aducerea in starea initiala a acestora se acorda pe baza devizului de reparatii si a facturii emise de o unitate specializata.

ART. 8

Despagubirea prevazuta la art. 7 se acorda in baza unei cereri formulate de functionarul public cu statut special, atat in nume propriu cat si pentru membrii familiei, la care se anexeaza:  

a) documente de constatare a evenimentului care a condus la avarierea ori distrugerea bunului;

b) documente de evaluare a prejudiciului;

c) declaratia pe propria raspundere din care sa reiasa faptul ca prejudiciul nu a fost acoperit in totalitate ca urmare a existentei unei asigurari in sistemul privat ori, in cazul acoperirii partiale a prejudiciului, documentele din care sa rezulte cuantumul indemnizatiei acordate de asigurator;

d) documente din care sa rezulte cuantumul cheltuielilor ocazionate de stabilirea  valorii de piata a bunului pentru care se solicita despagubirea;

e) alte inscrisuri judiciare, care permit stabilirea legaturii dintre indeplinirea serviciului public in calitate de functionar public cu statut special si faptul prejudiciabil, dupa caz.

ART. 9

Constatarea evenimentului care da dreptul la despagubiri se face de institutiile competente, potrivit legii, precum:parchet, politie, unitati medico-legale.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
functionar publiccertificate de decesparchetpolitie

Data aparitiei: 10 Martie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Administratia Penitenciarelor acorda despagubiri de 10.000 de euro pentru angajati (partea a 2-a) Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]