"Avand in vedere noile modificari legislative cu privire la suprapunerea programului de lucru pt salariatii companiei care sunt incadrati cu timp de lucru de 2 ore, respectiv 4 ore pe zi si care in acelasi timp mai au si alte contracte incheiate cu alte societati va rog sa ne clarificati care ar fi modalitatea de stabilire a programului de lucru daca programele de lucru ale acestora si de compania prezenta si dela celelalte companii se suprapun. Ex: soc X program lucru 8-16.30 - Angajatul part time actual are deja acest interval acoperit la alte societati. In cazul de fata se poate seta un program de lucru pt salariatul cu timp partial in afara programului actual?"
Raspunsul specialistului:
Programul de lucru se stabileste de angajator (art. 111 alin. (2) si (3) din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) si se inscrie in regulamentul intern, se comunica salariatilor, iar pentru salariatii incadrati cu fractiuni de norma, si se prevede in mod expres si in contractul individual de munca.
Avand in vedere completarile aduse asupra prevederilor art. 35 din Codul muncii, la care faceti referire, in opinia noastra, ar trebui sa parcurgeti urmatorii pasi:
1. Sa reconfigurati programul de munca de asa maniera incat sa acopere si programul salariatilor incadrati cu norma partiala la dumneavoastra, dar care au contracte incheiate si cu alti angajatori, fara sa existe suprapuneri de program.
Spre ex.: daca in prezent programul de lucru este stabilit intre orele 08:00 -16:30, puteti sa il prelungiti si sa stabiliti ca se este intre orele 08:00 - 21:00.
Aceasta prevedere trebuie sa se regaseasca in Regulamentul intern.
2. Sa prevedeti in contractul individual de munca al salariatilor cu norma partiala intervalul de ore in care isi desfasoara activitatea la societatea dumneavoastra.
In exemplul dat, se poate inscrie in contract, pentru salariatii cu 2 ore/zi, intervalul 17:00-19:00, iar pentru cei cu 4 ore/zi, intervalul 17:00-21:00.
Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.